Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


141. Фотуйма Олександр Ярославович. Саморегуляція ситуативної агресивності у навчально-тренувальній та змагальній діяльності спортсмена: дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. : табл.



Анотація до роботи:

Фотуйма О.Я. Саморегуляція ситуативної агресивності у навчально-тренувальній та змагальній діяльності спортсмена.Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Івано-Франківськ, 2004.

У роботі представлені результати теоретичного та експериментального дослідження саморегуляції ситуативної агресивності спортсмена в умовах тренувань і змагань. Проаналізовано психологічні аспекти феномена агресивності. Аналітично розглянуто наукові підходи до трактування природи цього феномена, висвітлено існуючі типології ситуативних детермінант виникнення агресивності, які ґрунтуються на індивідуально-особистісних особливостях спортсмена.

Психодіагностичними методами встановлено, що вплив ряду ситуативних факторів змагальної діяльності сприяє виникненню агресивності серед неагресивних особистостей, які становлять більшість опитаних. Виявлено, що для спортсменів, схильних до агресивних форм реагування, характерний низький рівень сформованості саморегуляції поведінки.

На основі узагальнення результатів психодіагностики розроблено програму психологічного тренінгу корекції саморегуляції агресивності у діяльності спортсмена, ефективність якого засвідчив формуючий експеримент. Аналіз найбільш інформативних показників виявив статистичну вірогідність позитивної динаміки досліджуваної змінної в експериментальних групах після проведення тренінгу.