Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


У Цзінінь. Семантична модель трагедії як основа жанрової поетики опери. : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

У Цзінінь. Семантична модель трагедії як основа жанрової поетики опери. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – музичне мистецтво. Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової, Одеса, 2008.

У дисертації пропонується розгляд феномена трагічного у річищі жанрової поетики опери. Визначаються історичні основи та структурно-композиційні особливості семантичної моделі трагедії. Виявляється двоїстість даної моделі як успадкована від давньогрецького театру і зумовлена двома можливими шляхами відтворення трагічної антиномії у художній формі. У зв’язку з оперною поетикою висвітлюється сюжетно-тематичний та образний зміст античної трагедії, антична ідея року. З’ясовуються естетичне призначення катарсису та засоби відтворення естетичного очищення у музичному тексті трагедійної опери. Визначаються головні різновиди жанрової поетики опери, зверненої до трагедійної теми. Виокремлюється «антична тема» як необхідний чинник історичної еволюції жанрової форми опери, визначаються особливості її інтерпретації, зокрема, в творчості І. Стравінського – як рух від композиційних принципів до стильового узагальнення.

Спеціальна увага приділяється трагедійній спрямованості оперної творчості Дж. Пуччіні, зокрема, його опері «Богема». Особливості семантичної моделі трагедійної опери Пуччіні з’ясовуються у русі від стильових настанов до композиційних прийомів. Виявляється лірико-трагедійна зумовленість провідних музичних символів в опері Пуччіні «Богема».

Публікації автора:

  1. У Цзинин. Культурологические и философско-эстетические предпосылки связи трагедии и трагического с феноменом оперы / У Цзинин // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А. В. Нежданової / [гол. ред. О. В. Сокол]. – Одеса : Друкарський дім, 2004. – Вип. 5. – С. 118–129.

  2. У Цзинин. Вербальные факторы трагедийной семантической модели оперы (на примере творчества Дж. Пуччини) / У Цзинин // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А. В. Нежданової / [гол. ред. О. В. Сокол]. – Одеса : Друкарський дім, 2005. – Вип. 6. Кн. 1. – С. 219–229.

  3. У Цзинин. Трагедийный аспект образа Мими и ведущие музыкальные символы в опере «Богема» Дж. Пуччини / У Цзинин // Проблеми сучасності : культура, мистецтво, педагогіка : зб. наукових праць / [заг. ред. В. Філіпов]. – Харків-Луганськ : СтильІздат, 2005. – Вип. 4. – С. 291–301.

  4. У Цзинин. Философские предпосылки проблемы времени в музыкознании / У Цзинин // Проблеми сучасності : культура, мистецтво, педагогіка : збірник наукових праць / [заг. ред. В. Філіппов]. – Харків–Луганськ : СтильІздат, 2008. – Вип. 9. – С. 285–294.