Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Гринчишин Христина Богданівна. Шляхи зниження собівартості за рахунок впровадження інноваційної діяльності. : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2009.



Анотація до роботи:

Гринчишин Х.Б. Шляхи зниження собівартості за рахунок впровадження інноваційної діяльності. – Рукопис.

Дисертація у формі рукопису на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). Українська державна академія залізничного транспорту, Харків, 2009.

Дисертація присвячена питанням пошуку шляхів зниження собівартості продукції та послуг підприємств за допомогою впровадження інноваційної діяльності.

На основі проведеного аналізу промислового підприємства залізничного транспорту у роботі розроблено шляхи зниження витрат та впровадження ресурсозберігаючої стратегії. Розроблено та науково-обґрунтовано стратегію ресурсозбереження та систему показників, за якими можна оцінити стан підприємства. Сформовано об’єктно-орієнтований підхід до проектування системи. Одержали подальший розвиток схема розробки діяльності нової системи ПП залізничного транспорту, модель інноваційного процесу з використанням прямого та зворотного інжинірингу. Розроблені теоретичні основи ресурсозберігаючої стратегії зниження собівартості

послуг промислового підприємства. Розроблено внутрішню схему функціонування системи промислового підприємства, де поєднано нові цілі підприємства із зміненими виробничими можливостями. Удосконалено науково-обґрунтовану модель економії виробничих витрат.

Розроблено стратегію ресурсозберігаючих проектів та визначено відповідність між етапами реінжинірингу і роботами по керуванню проектом. У роботі обґрунтовано понятійний апарат “стратегії ресурсозбереження”. Розроблено пропозиції по раціональному використанню ресурсів промислового підприємства та управлінню ними.

У дисертації поставлено та вирішено основну задачу щодо зниження собівартості промислового підприємства за рахунок впровадження ресурсозберігаючої стратегії.

1. Виконано огляд зарубіжних та вітчизняних вчених щодо проблеми управління витратами та собівартістю. В результаті проведених досліджень виділено основні принципи та напрямки, за рахунок яких буде здійснена поставлена мета. Доведено, що формування та реалізація програм ресурсозбереження забезпечать зниження собівартості.

2. Вивчено досвід щодо раціонального використання трудових, матеріальних та паливно-енергетичних ресурсів на підставі науково-обґрунтованих пропозицій.

3. Встановлено, що значний знос основних виробничих фондів збільшує собівартість. Тому потребує дослідження наявність основних виробничих фондів та ефективність їх використання на ПП.

4. Зроблено наукове обґрунтування доцільності управління наявними ресурсами.

5. Зроблено комплексний аналіз роботи промислового підприємства в динаміці за шість років. Встановлено, що значно зменшились обсяги ремонту електросекцій, і в тому числі за договорами, укладеними з Укрзалізницею у порівнянні з базовим 2002 роком. Це обумовлено рядом об’єктивних і суб’єктивних факторів, як залежних від підприємства, так і не залежних від нього.

6. Вивчено співвідношення продуктивності праці та фонду заробітної плати та доказано, що ріст заробітної плати перевищує ріст продуктивності праці. Це негативно впливає на ефективність роботи підприємства.

7. Проаналізовано використання матеріальних та паливно-енергетичних ресурсів, які займають значну частку у собівартості, та доведено їх нераціональне використання, тому необхідно розробити пропозиції щодо їх зменшення.

8. Виявлено, що загальні виробничі витрати зростають швидше, ніж обсяг виробництва. Це обумовлено постійно зростаючими цінами, процесом інфляції та низкою об’єктивних причин. За останні роки значно зросла собівартість. Тому прибуток, який підприємство отримує після оподаткування, недостатній для його розвитку. Отже, необхідна розробка пропозицій, реалізація яких дозволить знизити собівартість продукції та підвищити ефективність роботи підприємства.

9. Розроблено та науково–обґрунтовано стратегію ресурсозбереження та систему показників, за якими можна оцінити стан підприємства.

10. Сформовано об’єктно-орієнтований підхід до проектування системи. Розроблені теоретичні основи ресурсозберігаючої стратегії, реалізація якої забезпечує зниження собівартості продукції промислового підприємства та підвищення ефективності його роботи.

11. Розроблено внутрішню схему функціонування системи промислового підприємства, де побудовано схему управління ресурсозбереженням із визначенням рівнів виникнення витрат, їх руху, носіїв, центрів відповідальності та їх оптимальний вибір.

12. Удосконалено науково-обґрунтовану модель економії виробничих витрат, яка побудована на різних рівнях виникнення, центрах відповідальності від робітника до керівництва підприємства.

Місця виникнення і носії витрат також визначено 4 рівнями.

Конкретизовано деталізацію виробничих витрат за елементами та статтями, яка проходить п’ять рівнів аналізу: від підприємства, керівництва, цехового персоналу, складових за усіма елементами та окремого робітника, який безпосередньо використовує ресурси, та обирається оптимальний варіант.

13. Розроблено стратегію ресурсозбереження, яка побудована на підставі реінжинірингу та образу майбутнього транспортного промислового виробництва, моделі ресурсозбереження з використанням прямого та зворотного інжинірингу.

14. У роботі обґрунтовано понятійний апарат “стратегії ресурсозбереження”.

15. Розроблено пропозиції щодо раціонального використання усіх наявних ресурсів та управління ними на протязі тривалого часу, які забезпечать значне скорочення собівартості та підвищення ефективності.

Публікації автора:

Статті у фахових наукових виданнях:

  1. Позднякова Л. О. Методологический подход к проблеме моделирования подготовки квалифицированных кадров в Украине / Л. О. Позднякова, В. Котик, М. Сонин, К. Б. Химяк // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна “Стратегія економічного розвитку України: Тенденції, пріоритети, перспективи”, Харків. – 2006. – № 754. – C. 121–128.

  2. Островерх Н. М. Теоретические подходы к проблеме проведения приватизации (опыт китайских железных дорог) / Н. М. Островерх, К. Б. Химяк // Вісник економіки транспорту і промисловості: Зб. наук. праць, Харків : УкрДАЗТ. – 2007. – № 18. – С. 127–129.

  3. Позднякова Л. А. Модель эффективности подготовки кадров в Украине / Л. А. Позднякова, К. Б. Химяк, В. В. Маневчук, Д. В. Ланский // Вісник економіки транспорту і промисловості: Зб. наук. праць, Харків : УкрДАЗТ. – 2007. – № 19–20. – С. 88–96.

  4. Химяк К. Б. Стратегія та управління витратами на залізничному транспорті / К. Б. Химяк // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна “Стратегія економічного розвитку України: Тенденції, пріоритети, перспективи”, Харків. – 2007. – № 789. – С. 121–128.

  5. Хім’як Х. Б. Методи нарахування амортизаційних відрахувань / Х. Б. Хім’як // Зб. наук. праць. – Київ : КУЕТТ. – 2007. – № 9. – С. 144–148.

  6. Хім’як Х. Б. Шляхи зниження собівартості перевезень / Х. Б. Хім’як, Л. П. Реуцька // Вісник економіки транспорту і промисловості: Зб. наук. праць, Харків : УкрДАЗТ. – 2008. – № 22. – С. 83–84.

Тези доповідей та матеріали конференцій:

  1. Химяк К. Б. Розробка механізму інноваційної стратегії промислового підприємства залізничного транспорту / К. Б. Химяк [Научно-практическая конференция “Михаил Туган-Барановский и современная экономическая наука”]. – Харьков. – 2005. – С.161–165.

  2. Островерх Н. Н. Предпосылки проведения приватизации японских железных дорог / Н. Н. Островерх, К. Б. Химяк [Труды Второй Международной научно-практической конференции “Проблемы экономики и управления на железнодорожном транспорте”]. – Киев. : ЭКУЗТ – 2007. – С. 59–61.

  3. Хім’як Х. Б. Впровадження інноваційних технологій щодо промислових підприємств / Х. Б. Хім’як [Науковий семінар “Формування інноваційних систем менеджменту організацій в умовах динамічної глобалізації”], (м. Львів, 23-24 листопада 2007р.). – Львів. – 2007. – С. 6.

  4. Химяк К. Б. Социально-экономическое значение функционирования промышленного предприятия железнодорожного транспорта / К. Б. Химяк [67 Международная научно-практическая конференция “Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта”], (Днепропетровск, 24-25 мая 2007г.). – Днепропетровск. – 2007. – С. 355–356.

  5. Хім’як Х. Б. Підвищення ефективності функціонування рухомого складу залізничного транспорту / Х. Б. Хім’як [Матеріали Першої науково-практичної конференції “Маркетинг і логістика в системі менеджменту пасажирських перевезень на залізничному транспорті”], (м. Сімферополь, 08-09 жовтня 2008р.). – Київ. – 2008. – С.85–87.