Анотація до роботи:
Шаф О. В. Сонет Емми Андієвської в західноєвропейському контексті. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Дніпропетровський національний університет. – Дніпропетровськ, 2007. Дисертацію присвячено аналізу сонетної творчості Е. Андієвської з метою осмислення її місця і ролі в західноєвропейському культурному контексті, виявлення жанрової, художньо-естетичної, стилістичної специфіки її творів. Наукова новизна дисертації полягає в системному вивченні сонетного доробку Е. Андієвської (вміщеному у збірках "Народження ідола", "Риба і розмір", "Кути опостінь", "Пісні без тексту", "Наука про землю", "Каварня", "Спокуси святого Антонія", "Вігілії", "Архітектурні ансамблі", "Знаки. Тарок", "Межиріччя", "Вілли над морем", "Хвилі", "Хід конем", "Півкулі і конуси") на всіх рівнях організації художнього тексту з урахуванням психології творчості, феномена свідомості автора, визначальним фактором якої є активізація підсвідомої сфери у креативному процесі. Структуральний аналіз поетичного тексту Андієвської виявляє його ієрархічну, синтагматично-парадигматичну організацію на ідейно-тематичному, образному та мовно-поетичному рівнях. Окреслення філософського підґрунтя поезії Андієвської, що визначає основний об'єкт її поетичної рефлексії – світ та його трансформацію в інобуття, а також провідного принципу поетики – символізації зумовлює типологічне зіставлення її творчості із західною та східною філософією і мистецтвом (зокрема до уваги береться поетична творчість Р.-М. Рільке, С. Малларме, П. Верлена; Ю. Тарнавського, М. Ревакович, філософські концепції Е. Гуссерля, Ж.-П. Сартра, Ф. Ніцше, М. Бердяєва, О. Шпенглера, античності, брахманізму, буддизму, даосизму, теософія О. Блаватської, вчення К. Кастанеди, західне та східне образотворче мистецтво). |