Анотація до роботи:
Черненко Г.М. Соціально-педагогічні засади розвитку початкової освіти в Україні (1917-1933 рр.). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Київ, 2005. Дисертація присвячена цілісному історико-педагогічному аналізу соціально-педагогічних засад розвитку початкової освіти в період 1917-1933 рр. У дослідженні розкрито суспільно-політичні та педагогічні чинники, що сприяли розвитку початкової освіти означеного періоду. Досліджено соціально-педагогічні засади розвитку початкової освіти: розбудову освітніх початкових закладів в Україні; реформування національного змісту; організацію та структуру навчального року; методи навчання в початкових закладах; навчально-методичну літературу. Висвітлено внесок українських педагогів та громадських діячів (міністрів та наркомів освіти) досліджуваного періоду в розвиток початкової освіти. У нових суспільно-економічних умовах основні результати дослідження можуть бути використані з метою запровадження нових форм і методик початкової освіти, слугувати у розробці навчально-методичної літератури, а також для професійної підготовки та підвищення кваліфікації вчителів початкової школи. |