Анотація до роботи:
Городнова Н.М. Соціально-психологічні чинники становлення статеворольової ідентифікації підлітків. – Рукопис. Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – „Педагогічна та вікова психологія”. – КМПУ імені Б.Д. Грінченка, Київ, 2006. Дисертаційне дослідження присвячено вивченню соціально-психологічних чинників становлення статеворольової ідентифікації підлітків. Проаналізовано стан цієї проблеми в сучасній психолого-педагогічній науці; подано аналіз базових понять дослідження; розроблено особистісно-гендерний підхід у дослідженні чинників статеворольової ідентифікації; виокремленні чинники становлення статеворольової ідентифікації підлітків. Експериментально досліджено роль соціально-психологічних чинників, а саме: сім’ї, школи, однолітків, профільного навчання та гендерного змісту шкільних підручників у становленні статеворольової ідентифікації підлітків. Аналіз результатів експериментального дослідження дав змогу визначити подальші шляхи формування андрогінної статеворольової ідентифікації підлітків. Розроблена та експериментально перевірена психокорекційна програма. Обґрунтовані психолого-педагогічні програми взаємодії сім’ї та школи, представлені методичні рекомендації вчителям, батькам щодо гармонійного розвитку статеворольової ідентифікації підлітків. |