Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Соціологічні науки / Спеціальні та галузеві соціології


Менделєва Ольга Володимирівна. Соціальний прагматизм бізнес-комунікацій. : Дис... канд. наук: 22.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Менделєва О.В. Соціальний прагматизм бізнес-комунікацій. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата соціологічних наук за спеціальністю 22.00.04 – спеціальні та галузеві соціології. – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, 2008.

Дисертацію присвячено дослідженню соціального прагматизму бізнес-комунікацій у сфері підприємництва. У роботі представлено аналіз підходів до визначення соціального прагматизму. Обґрунтовано, що соціальний прагматизм у бізнес-комунікаціях виступає чинником формування комунікативного простору бізнесу в сучасних умовах.

Виявлено, що бізнес-комунікації відбуваються на мікро-, мезо- і макрорівні комунікативної взаємодії, що дало можливість визначити сутність та форми соціально-прагматичних комунікативних практик у підприємницькій діяльності. Проаналізовано форми та функції реципрокного обміну у комунікативних практиках у їх взаємозв’язку з соціальною і комунікативною компетентністю актора.

Вивчення й аналіз бізнес-комунікацій на мезорівні соціальної взаємодії в підприємницькій діяльності дозволили зробити висновок про необхідність дослідження соціально значущих аспектів бізнес-комунікацій, які є детермінантами комунікативних відносин у підприємництві.

Аналіз взаємозв’язку соціального прагматизму і комунікативної компетентності дав можливість обґрунтувати доцільність використання методів факторного та кластерного аналізу для дослідження бізнес-комунікацій, що надало підстав для визначення моделей бізнес-комунікацій у підприємницькій діяльності.

Виявлення соціально-прагматичних аспектів бізнес-комунікацій та визначення їх впливу на організацію бізнес-комунікацій на мезорівні соціальної взаємодії в підприємництві створило передумови для формування соціально-прагматичної комунікативної стратегії в бізнесі.

Публікації автора:

  1. Менделєва О.В. Прагматизм як фактор підвищення ефективності комунікації // Вісник ХНУ імені В.Н. Каразіна: Сер. «Социологические исследования современного общества: методология, теория, методы». – Харків: Видавничий центр Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2004. – № 621. – С. 128–130.

  2. Менделева О.В. Особенности арт-менеджмента в современных условиях // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць. – Харків: Видавничий центр Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2004. – С. 140–142.

  3. Менделева О.В. Социально-прагматические аспекты коммуникативных стратегий в предпринимательской деятельности // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць. – У 2-х т. – Т. 2. – Харків: Видавничий центр Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2006. – С. 237–240.

  4. Менделєва О.В. Сучасні бізнес-комунікації в соціально-прагматичному аспекті: емпіричний аналіз // Український соціум. – Київ: Вид-во ГО „Український інститут соціальних досліджень імені Олександра Яременка”, 2007. – № 2. – С. 100–108.

  5. Менделева О.В. Социальный прагматизм в деловых отношениях: соотношение нового и традиционного // Нова парадигма: Журнал наукових праць / Гол. ред. В.П. Бех. – Вип. 65. – Ч. 2 – К.: Вид-во НПУ М.П. Драгоманова, 2007. – С. 81–86.

а також тези доповідей:

  1. Менделєва О.В. Феномен комунікації у прагматичному аспекті // Соціологія: минуле, сьогодення, майбутнє. Збірник тез наукової студентсько-аспірантської конференції. – Львів, 2003. – С. 93–95.

  2. Менделева О.В. Социальный прагматизм бизнес-коммуникаций как основа арт-менеджмента // Социальные коммуникации: новое в науке, образовании, технологиях: Материалы международной научно-практической конференции – СПб.: Роза мира, 2004. – С. 100–102.

  3. Менделева О.В. Гендерная обусловленность коммуникативных стратегий в бизнес-коммуникациях // Управління розвитком: Збірник наукових статей. – Харків: Видавництво ХНЕУ, 2005. – № 2. – С. 107–108.

  4. Менделева О.В. Потребление как коммуникация или коммуникация как потребление? // Потребление как коммуникация / Тезисы научно-практической конференции молодых ученых, 29–30 июня 2005 г. – СПб.: Интерсоцис, 2005. – С. 52–55.

  5. Менделєва О.В. Комунікативна компетентність в бізнес-комунікаціях // Сучасні суспільні проблеми у вимірі соціології управління. Матеріали ІІ наукової конференції (Донецьк) 14 квітня 2006 року. – Донецьк: ДонДУУ, 2006. – С. 245–250.

  6. Менделева О.В. Социальный прагматизм бизнес-коммуникаций: социокультурные факторы // Коммуникация и конструирование социальных реальностей: Сб. науч. статей / Отв. ред. О.Г. Филатова. – Ч. 2. – СПб.: Роза мира, 2006. – С. 213–217.