Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Павлова Ірина Георгіївна. Становлення емоційної зрілості в підлітковому та юнацькому віці : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського (м. Одеса). — О., 2005. — 246арк.+ дод. — Бібліогр.: арк. 190-214.



Анотація до роботи:

Павлова І.Г. Становлення емоційної зрілості в підлітковому та юнацькому віці. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія. – Південноукраїнський державний педагогічний університет ім.К.Д.Ушинського, Одеса, 2004.

Робота присвячена дослідженню емоційної зрілості особистості в підлітковому та юнацькому віці з урахуванням статевих та індивідуальних відмінностей в її становленні. Емоційна зрілість розглядається як інтегративна якість особистості, що характеризує ступінь розвиненості емоційної сфери на рівні адекватності емоційного реагування в певних соціокультурних умовах.. Вона відображається у особливостях прояву таких властивостей, як емоційна експресивність, емоційна саморегуляція та емпатія. Визначені етапи становлення емоційної зрілості в підлітковому та юнацькому віці (11-13 років, 14-15 років, 16-17 років та 18-23 роки), кожний з яких має характерні особливості динаміки цього процесу. Встановлено залежність емоційної зрілості особистості від рівня її екстраверсії й товариськості. Створено типологічну модель емоційної зрілості особистості, яка охоплює 7 типів (експресивний, саморегуляційний, емпатійний, гармонійний, саморегуляційно-емпатійний, експресивно-емпатійний та експресивно-саморегуляційний), розкрито властивості, найбільш характерні для кожного з них. Отримала подальший розвиток методика діагностики емоційної зрілості, удосконалення якої дозволяє оцінити прояв основних властивостей емоційної зрілості стосовно віку випробуваних.

Публікації автора:

1. Павлова І.Г. Дослідження провідних ознак емоційної зрілості особистості, що розвивається //Наука і освіта. – Одеса, 2003. – №2-3. – С.41-45

2. Павлова І.Г. Емоційна зрілість та її основні компоненти //Науковий вісник ПДПУ ім. К.Д.Ушинського. – 2003. - №5-6. – С.107-116.

3. Павлова І.Г. Типи емоційної зрілості особистості //Наука і освіта. – Одеса, 2003. – №5-6. – С.33-37.

4. Павлова І.Г. Прояв емоційної зрілості особистості підлітків та юнаків у залежності від статевих відмінностей // Наука і освіта. – Одеса, 2004. - №2. – С. 32-34.

5. Павлова І.Г., Чебикін О.Я. Динаміка змін в показниках емоційної зрілості у підлітковому та юнацькому віці //Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції „Динаміка наукових досліджень ‘2003”. Т.13. Психологія. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2003. – С.46-48.

6. Павлова І.Г., Чебикін О.Я. Проблема емоційної зрілості в психології //Духовність як основа консолідації суспільства. Міжвідомчий науковий збірник. – Київ.: НДІ “Проблеми людини”, 1999. – Т.16. - С. 204-207.

7. Павлова И.Г., Чебыкин А.Я. Психологические корреляты эмоциональной зрелости //Наука і освіта. – Одеса, 2000. - № 1-2. – С.156-158.