Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Соціологічні науки / Спеціальні та галузеві соціології


16. Марущенко Олег Анатолійович. Становлення інноваційної освіти в Україні: дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Харківський національний ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2004.



Анотація до роботи:

Марущенко О.А. Становлення інноваційної освіти в Україні. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата соціологічних наук за спеціальністю 22.00.04 – спеціальні та галузеві соціології. – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. - Харків, 2004.

Дисертаційна робота присвячена вивченню процесу становлення інноваційної освіти в Україні на прикладі змін, що відбулися у сучасній вітчизняній шкільній освіті.

Виявлені три основних напрямки інноваційної діяльності – демократизація, гуманізація та раціональна організація, в межах яких охарактеризовано ключові інновації. Українська шкільна освіта в роботі охарактеризована як інноваційна, адже конкретні інновації, що тут реалізуються, мають масштабний, дифузний характер.

У дисертації досліджені особливості реалізації різноманітних стратегій у полі освіти, специфіка появи інноваційних практик, рух капіталів у полі шкільної освіти, зміна її структури освіти та освітніх траєкторій.

Зазначається, що інноваційна освіта в Україні знаходиться лише на початкових етапах свого становлення – етапах розробки, впровадження, освоєння та тиражування освітніх інновацій. Основні причини уповільненості інноваційних процесів автор убачає в особливостях суб`єктивних структур поля шкільної освіти.

Публікації автора:

1. Марущенко О.А. Образование как фактор общественной интеграции // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. “Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи” – Харків: 2000. - № 489. - С. 135-138.

2. Марущенко О.А. Перспективы обеспечения качества школьного образования в Украине // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць. – Харків: Видавничий центр Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, 2000. - С. 232-236.

3. Марущенко О.А. Демократизация образования как важное условие становления национального образования // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць. – Харків: Видавничий центр Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, 2001. - С. 410-415.

4. Марущенко О.А. Инновационное образование: основные контуры модели // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць. – Харків: Видавничий центр Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, 2002. - С. 504-507.

5. Марущенко О.А. Взаимодействия педагогов и учащихся как отражение процесса гуманизации школьного образования // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць. – Харків: Видавничий центр Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, 2003. - С. 527-530.

6. Марущенко О.А Освітнє поле: контури та поняття // Науковий вісник. Серія “Філософія” - Харків: ХДПУ, 2001. – Вип. 9 - С. 58-60.

7. Марущенко О.А. Педагогика сотрудничества – альтернатива современной школе // Социальные проблемы современного украинского общества: сборник научных трудов выпускников социологического факультета ХГУ 1999 г. – Харьков: ХГУ, 1999. - С. 66-71.