Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Булах Ірина Петрівна. Становлення психологічної структури учбової діяльності в системі розвивального навчання : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2008.



Анотація до роботи:

Булах І.П. Становлення психологічної структури учбової діяльності в системі розвивального навчання. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна і вікова психологія. – Харківський національний університет імені В.Каразіна. – Харків, 2008.

Дисертація є емпіричним дослідженням, у якому реалізована ідея цілісного підходу до дослідження структури учбової діяльності. Цілісний характер такого дослідження забезпечений методологічною базою діяльнісного й генетичного підходів.

Уточнений зміст психологічної структури учбової діяльності, виявлені закономірності динаміки внутрішніх перетворень у структурі учбової діяльності, описані етапи становлення її цілісності.

Доведено, що провідним механізмом становлення учбової діяльності у молодшому шкільному віці є подолання внутрішнього протиріччя між теоретичними формами мислення, що знаходяться в стадії формування, і наявними дитячими формами мислення. Визначені внутрішні деструктивні чинники, що впливають на становлення учбової діяльності в молодшому шкільному віці. Виділені окремі індивідуально-типологічні особливості дітей з різними типами включеності до учбової діяльності, розроблена типологія становлення психологічної структури учбової діяльності у молодших школярів, які навчаються в класах розвивального навчання.

Запропоновані основні напрямки корекційно-розвивальної роботи зі школярами в системі розвивального навчання.

Публікації автора:

  1. Булах И., Дорогу осилит идущий / Ирина Булах, Ольга Хорошилова // Директор школи. Україна. – 2001. – №4. – С. 90-97.

  2. Булах І.П. До проблеми суб’єкт-суб’єктної взаємодії в педагогічному процесі / І.П.Булах // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка. – К., 2003. – Т.V, ч.6. – С. 28-33.

  3. Булах І.П. Використання елементів розвивального навчання в практиці вищої школи / І.П Булах., Г.Г.Воронина // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка. – К., 2003. – Т.V, ч.6. – С. 37-41.

  4. Булах І.П. Моніторинг навчальної діяльності (з досвіду дослідження лабораторії розвивального навчання м. Луганськ) / І.П.Булах // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. С.Д.Максименка. – К., 2004. – Т.VI, випуск 3. – С. 40-45.

  5. Булах І.П. Діагностика суб’єкта учбової діяльності в класах розвиваючого навчання / І.П.Булах // Наукові записки Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред.академіка С.Д.Максименка. – К.: Главник, 2005. – Вип.26, в 4-х томах, том 1. – С. 164-169.

  6. Булах І., Хорошилова О. Звідки беруться незнайки. Спроба дослідження колективного суб’єкта / Ірина Булах, Ольга Хорошилова // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2005. – №1. – С. 51-57.

  7. Булах И.П. Проблемы школьной діагностики / И.П.Булах // Духовність особистості: методологія, теорія і практика; Збірник наукових праць / Гол.ред.: Г.П.Шевченко. – Вип.4. - Луганськ: Вид-во СНУ ім. В.Даля, 2005. – С.75-82.

  1. Булах І.П. Некоторые аспекты становления способности к обучению в младшем школьном воздасте / І.П.Булах // Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка (педагогічні науки). – №16 (111). – вересень 2006. – С.16-22.

  2. Булах И.П. Исследование становления учебной деятельности младших школьников в классах развивающего обучения / И.П.Булах // Вісник Харківського національний університету ім. В.Н. Каразина. – 2007. – №759. сер. Психологія. – Вип.37 – С. 50-57.

  3. Булах И.П. Типология «входа» в учебную деятельность младших школьников в условиях развивающего обучения / И.П.Булах // Навчально-методичний посібник «Психологічний супровід навчально-виховного процесу». – Луганськ: Знание. 2007. – С. 58-67.

  4. Булах И.П. Методология мониторинга учебной деятельности / И.П.Булах // Навчально-методичний посібник «Психологічний супровід навчально-виховного процесу». – Луганськ: Знание. 2007. – С.134-143.

  5. Булах И.П. Диагностические возможности метода наблюдения в практической деятельности школьного психолога (на примере классов развивающего обучения) / И.П.Булах // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Зб. наук. пр. / Гол. ред. Г.П. Шевченко. – Луганськ: Вид-во СНУ ім. В Даля, 2007. – Випуск 1 (20). – С. 27-34.

  6. Булах И.П. Опыт реализации гуманитарной парадигмы в системе развивающего обучения / И.П.Булах // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Зб. наук. пр. / Гол. ред. Г.П. Шевченко. – Луганськ: Вид-во СНУ ім. В Даля, 2007. – Випуск 21 (21). – С. 16-22.