Анотація до роботи:
Борисов В.Л. Становлення та розвиток загальноосвітньої школи в Україні 1920-1933 рр. – Рукопис.– Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата історичних наук за спеціальністю 07.00.01 – історія України. – Дніпропетровський національний університет. – Дніпропетровськ, 2003. В роботі на основі нових документів та матеріалів, виходячи з сучасних теоретико–методологічних принципів проведено комплексне дослідження по історії становлення та розвитку загальноосвітньої школи в Україні в 1920–1933 рр. На основі широкого кола використаних джерел у дисертаційному дослідженні проаналізована державна політика у сфері становлення та розвитку загальноосвітньої школи в Україні, показаний вплив ”українізації” на формування та розвиток загальноосвітніх закладів для представників української, російської та інших національностей, що мешкали на території України в 1920 – на початку 1930-х років. Висвітлено місце загальноосвітньої школи в системі народної освіти України, її роль як в культурно–просвітницькому процесі та і професійній підготовці учнів в 1920–1933 рр. Розкритий негативний вплив класової ідеології на навчально–виховну роботу загальноосвітніх закладів в умовах обмеженої демократії 1920-х – початку 1930-х років та пріоритету класових цінностей над загальнолюдськими. Проаналізована кадрова політика наркомату освіти та її зв’язок з соціально–економічним та політичним життям країни в досліджуваний період. Узагальнений досвід національно–культурного будівництва 1920-х років та його вплив на розвиток загальноосвітніх закладів та підготовку кваліфікованих кадрів загальноосвітніх шкіл. Матеріали та висновки дисертаційної роботи можуть бути використані в наш час в процесі реформування загальноосвітніх закладів. |