Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Організація управління, планування і регулювання економікою


350. Тормосов Руслан Юрійович. Стратегічне планування інвестиційної діяльності комунальних підприємств із залученням громадськості: дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Харківський національний ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2005.



Анотація до роботи:

Тормосов Р.Ю. Стратегічне планування інвестиційної діяльності комунальних підприємств із залученням громадськості. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.02.03 –організація управління, планування і регулювання економікою. - Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, Харків, 2005.

У роботі визначено сутність стратегічного планування як основи стабільного функціонування підприємств комунальної сфери. Виконано класифікацію та розглянуто специфіку інвестиційної діяльності комунальних підприємств. Обґрунтовано стратегію фокусування капіталовкладень та планування інвестиційної діяльності комунального підприємства на основі формування реального фінансового пакету.

Розглянуто схеми організаційно-правової реструктуризації комунальних підприємств, які можуть забезпечити підвищення їх інвестиційної привабливості.

Розроблені рекомендації щодо створення комплексної програми залучення громадськості до участі у плануванні розвитку комунальної сфери.

Виконано комплексну оцінку стану та проблем комунальної галузі, зроблено висновки щодо необхідності залучення до її реформування трьох зацікавлених сторін: влади, комунальних підприємств та споживачів на принципах партнерства. Досліджено роль місцевої влади у створенні сприятливого інвестиційного клімату та запропоновано стратегію міського маркетингу для активізації припливу інвестицій.

Розроблено рекомендації з формування іміджу комунального підприємства та створено Методику стратегічного планування інвестиційної діяльності комунальних підприємств, яка отримала впровадження на підприємствах галузі.

1. За останнє десятиріччя проблеми фінансування розвитку житлово-комунального господарства набули найбільшої гостроти. Це пов’язане з тим, що органи місцевого самоврядування, які отримали у власність зношену комунальну інфраструктуру, не здобули фінансових можливостей для її реконструкції та модернізації, і, відповідно, для поліпшення якості послуг. Стратегічні прорахунки, відсутність комплексного підходу до запровадження ринкових відносин у ЖКГ, недосконале законодавче забезпечення, фінансова нестабільність комунальних підприємств, нестача коштів на фінансування капітальних інвестицій у зв’язку з непривабливістю галузі і т. ін. призвели до кризового стану цієї життєзабезпечувальної сфери.

2. Реальним виходом із цієї ситуації варто вважати реалізацію Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки, затвердженої Законом України від 24 червня 2004 р. У програмі передбачені не тільки загальні напрямки діяльності, але й конкретні етапи, терміни, обсяги робіт. Певні питання викликають розрахунки необхідних коштів та визначення надійних джерел отримання коштів. Проблеми пошуку джерел фінансових ресурсів для реформування ЖКГ напряму пов’язане із формуванням інвестиційної політики органів місцевого самоврядування та комунальних підприємств.

3. Щоб реально розраховувати на залучення кредитних коштів міжнародних та інших фінансових інститутів, підприємства комунальної сфери мають стати фінансово стабільними. Для досягнення фінансової стабільності в умовах обмежених власних ресурсів планування інвестиційної діяльності комунального підприємства має базуватися на стратегії фокусування капіталовкладень.

4. При розробці довгострокових планів комунальні підприємства повинні переглянути підходи, що існують у практиці як наслідки радянського минулого, оскільки передбачають створення амбіційних програм заходів без визначення джерел їх фінансування. Планування капітальних інвестицій має здійснюватися на основі формування реального фінансового пакета комунального підприємства та узгоджуватися з інвестиційною програмою стратегічного плану розвитку міста. Підвищенню привабливості комунальної сфери міста сприятиме застосування різних видів роздержавлення із залученням приватного сектору.

5. Реформування комунальної сфери неможливо здійснити силами тільки міської влади та комунальних підприємств. Третім повноправним партнером у цьому складному та довготривалому процесі має стати населення міст – споживачі комунальних послуг, бо реформа стосується кожного. Відповідно, необхідною базою для реального ефективного планування є залучення громадськості у виявлення проблем та визначення цілей комунального обслуговування.

6. Участь громадськості у реформуванні комунальної сфери буде реальною, якщо мешканці будуть добре знати сутність комунальних проблем, матимуть власну виважену думку щодо шляхів поліпшення комунального обслуговування та, нарешті, відчувати себе причетними до прийняття рішень та відповідальними за їх упровадження. Місто та комунальне підприємство мають розробити комплексну програму залучення громадськості, реалізація якої дозволить місцевій владі та комунальним підприємствам налагодити партнерські відносини з мешканцями-споживачами комунальних послуг, заручитися громадською підтримкою планів та заходів для поліпшення комунального обслуговування й покращити свій імідж як відкритих та передбачуваних партнерів. Більш свідомі та відповідальні споживачі будуть вчасно розраховуватися за спожиті послуги та економити такі цінні ресурси як вода та тепло.

Публікації автора:

1. Бабич В.П., Сафиулина К.Р., Тормосов Р.Ю. Анализ современного состояния и проблем предприятий водопроводно-канализационного хозяйства на основе данных анкетирования. Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, економічна серія,- Харків:-2001, №530.-С.146-151.

2. Тормосов Р.Ю. Инвестиционные возможности маркетинга города и коммунальных предприятий. Прогресивні ресурсозберігаючі технології та їх економічне обґрунтування у підприємствах харчування. Економічні проблеми торгівлі: Зб.наук.праць: у 2-х ч./ Харк. Держ.ун-т харчування та торгівлі.- Харків, 2002.- Ч.2.- С. 393-401.

3. Тормосов Р.Ю. Стратегическое планирование как основа стабильного функционирования коммунального предприятия. Зб. праць наукової конференції ім. Туган-Барановського /Харківский національний університет ім. В.Н. Каразіна.- Харків, 2003.- С. 63-69.

4. Тормосов Р.Ю. Стратегическое планирование развития комунального предприятия на основе формирования финансового пакета. Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, економічна серія,- Харків:-2003, № 612.-С.120-127.

5. Сафіуліна К.Р., Тормосов Р.Ю. Вивчення громадської думки як важливий етап стратегічного планування розвитку комунальних підприємств Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, економічна серія,- Харків:-2004, №615.-С.117-126.

6. Тормосов Р.Ю. Искусство презентации – ключ к успеху. Бухгалтерская газета, № 41-42, 29 июля 2002 г. – С.20-22.

7. Тормосов Р.Ю. Тест на пригодность. Бухгалтерская газета № 43, 5 августа 2002 г.-С.14-15.