Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Баранцева Світлана Михайлівна. Стратегічне управління прибутком торговельного підприємства : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2007.



Анотація до роботи:

Баранцева С.М. Стратегічне управління прибутком торговельного підприємства. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, Донецьк, 2007 р.

Дисертаційна робота присвячена актуальним проблемам стратегічного управління прибутком торговельного підприємства. У роботі здійснено моніторинг чинників, що впливають на стратегічне управління прибутком, запропоновано схему концептуального підходу до стратегічного управління прибутком торговельного підприємства. Запропоновано методичний підхід до оцінки рівня стратегічного управління прибутком та схему взаємозв’язку стратегій управління прибутком з базовими стратегіями та періодами життєвого циклу підприємства. Розроблено матрицю обґрунтування напрямів стратегічного управління прибутком та матрицю вибору оптимальної стратегії управління прибутком торговельних підприємств. Запропоновано методичний підхід до розробки збалансованої системи показників торговельного підприємства в залежності від його періоду життєвого циклу.

У дослідженні теоретично обґрунтовано і вирішено науково-прикладне завдання щодо вдосконалення стратегічного управління прибутком торговельного підприємства на основі узагальнення теоретичних положень, урахування вітчизняних і зарубіжних методів та досвіду, особливостей перехідної економіки України.

  1. Узагальнено теоретичні підходи до визначення стратегічного управління прибутком. Під стратегічним управлінням прибутком розуміється процес стратегічних змін, які створюють умови необхідності зміни діючої стратегії управління прибутком торговельного підприємства з урахуванням відповідності його внутрішніх можливостей умовам зовнішнього середовища.

  2. Дістала подальшого розвитку систематизація чинників, відмінною особливістю якої є їхня підпорядкованість між собою з урахуванням напряму дії та виокремленням інтегрованих показників, яка може використовуватися керівниками торговельних підприємств для прийняття розрахунково обґрунтованих рішень щодо стратегічного управління прибутком

  3. Запропоновано концептуальний підхід до стратегічного управління прибутком торговельного підприємства, що включає три етапи: стратегічне планування прибутку (визначення цілей і напрямку розвитку, стратегічний аналіз, формування стратегічного набору), стратегічну організацію запланованих заходів і стратегічний контроль виконання цих заходів. Відмінна особливість такого підходу полягає в урахуванні періоду життєвого циклу підприємства на кожному з визначених етапів стратегічного управління торговельним підприємством.

  4. У процесі дослідження практики стратегічного управління прибутком удосконалено методичні рекомендації зі стратегічного аналізу управління прибутком, які відображають послідовність етапів аналізу стратегічного управління прибутком та передбачають аналіз як зовнішніх, так і внутрішніх чинників. Доведено, що одночасно з вивченням динаміки прибутку і рентабельності доцільно проводити моніторинг системи управління прибутком торговельного підприємства, що включає дослідження інформаційних систем, діючої стратегії управління прибутком, організації процесу економічного управління прибутком, системи стратегічного контролю.

  5. Доведено, що темп змінювання прибутковості торговельного підприємства має безпосередній зв’язок з його періодом життєвого циклу. Виявлено значне зростання прибутковості на підприємствах, які перебувають у періоді стабілізації. Підприємствам, які є в періоді підйому та в періоді падіння, притаманно незначне збільшення прибутковості.

  6. Запропоновано методику оцінки рівня стратегічного управління прибутком торговельного підприємства, сутність якої полягає в наступному. Оцінювання рівня стратегічного управління прибутком торговельного підприємства здійснюється через визначення наявності певного співвідношення темпу змінювання показників-чинників: товарообороту, витрат обігу, фондовіддачі та середньооблікової чисельності працівників.

  7. Уперше запропоновано методичний підхід до вибору оптимальної стратегії управління прибутком торговельного підприємства, сутність якого полягає в наступному: спочатку визначається співвідношення змін показників, що впливають на рівень прибутковості торговельного підприємства; залежно від змісту рівняння між рівнем стратегічної прибутковості та показниками - чинниками, визначається рівень стратегічного управління прибутком; на засадах певного рівня стратегічного управління прибутком та виду базової стратегії здійснюється вибір стратегії управління прибутком торговельного підприємства.

  8. Уперше розроблено матрицю обґрунтування напрямів стратегічного управління прибутком торговельного підприємства, під час побудови якої враховується період життєвого циклу торговельного підприємства (підйом, стабілізація, падіння) та його ризик-позиція (консервативна, збалансована, агресивна).

  9. Удосконалено методичний підхід до стратегічного управління прибутком шляхом розробки збалансованої системи показників торговельного підприємства залежно від його періоду життєвого циклу, який включає: визначення основних субпроцесів та ключових показників успіху торговельних підприємств для різних періодів життєвого циклу; розробку стратегічної карти та розробку схеми зв’язку показників прибуткової діяльності торговельних підприємств для різних періодів життєвого циклу.

.

Публікації автора:

Статті у фахових виданнях:

  1. Воскобоєва О.В., Баранцева С.М. Основні напрямки забезпечення беззбитковості і рентабельності торговельних підприємств // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ. - Вип.10.–Т.2.–2000. - С.199-203 (0,31 друк.арк.) Особисто автору належить висвітлення обумовленості рентабельності прибутком торговельного підприємства (0,16 друк.арк.).

  2. Баранцева С.М. Управление прибылью как одно из направлений стратегии деятельности торговых предприятий // Вісник Технологічного університету Поділля. - Хмельницький: ТУП. - 2001.-№2.-Ч.2.(31) -С.167-170. (0,5 друк.арк.).

  3. Баранцева С.М. Вплив управління трудовими ресурсами на формування прибутку підприємства // Социально-экономические аспекты промышленной политики. Соціально-трудовые отношения в современных экономических условиях: Сб. Науч.тр.– Донецк: ИЭП НАН Украины, 2001.– Т.1.- С.228-232.(0,31 друк.арк.).

  4. Баранцева С.М. Використання комп’ютерних технологій при аналізі прибутковості підприємств. // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. праць. - Дніпропетровськ: ДНУ, 2001. - Вип. 91.- С.69-73 (0,3 друк.арк.).

  5. Баранцева С.М. Стратегічне планування прибутку // Торгівля і ринок України – Донецьк: ДонДУЕТ. - Вип.12.–Т.3 -2001.– С .31-35 (0,38 друк.арк.).

  6. Баранцева С.М. Стратегічний аналіз як метод економічного управління діяльністю торгового підприємства. // Торгівля і ринок України – Донецьк: ДонДУЕТ. - Вип.13.–Т.2 -2002. – С.354-359 (0,35 друк.арк.).

  7. Баранцева С.М. Стратегічне управління прибутком як регулятор діяльності підприємства. // Торгівля і ринок України - Донецьк: ДонДУЕТ. - Вип.14.–Т.2. – 2002.– С.81-86 (0,38 друк.арк.).

  8. Баранцева С.М. Мінімізація цінового ризику в процесі стратегічного управління підприємством // Вісник Технологічного університету Поділля. - Хмельницький: ТУП. - 2003. - №2.-Т.1.-С.162-164 (0,35 друк.арк.).

  9. Баранцева С.М. Система стратегічного управління прибутком підприємства // Торгівля і ринок України. - Донецьк: ДонДУЕТ. – Вип.16. – Т.2. – 2004.– С.339-344 (0,31 друк.арк.).

  10. Баранцева С.М., Виноградова С.В. Діагностика організаційних механізмів управління торговельним підприємством // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ. - Вип.17. – Т2. – 2004. –С.141-145. (0,31 друк.арк.) Особисто автору належить розробка методичного підходу до діагностики організаційних механізмів управління торговельним підприємством (0,16 друк.арк.).

  11. Баранцева С.М. Методика визначення прибутковості торговельних підприємств // Торгівля і ринок України. - Донецьк: ДонДУЕТ. - Вип.21. – Т.2. – 2006.–С.154-160 (0,31 друк.арк.).

  12. Донець Л.І., Баранцева С.М. Інформаційне забезпечення стратегічного управління прибутком торговельного підприємства //Вісник ДонНУЕТ. Сер.: Економічні науки. – Донецьк: ДонНУЕТ - 2007.-№ 3 (35).-С.87-92 (0,5 друк.арк.) Особисто автору належить розробка матриці оцінки стратегічного управління прибутком торговельного підприємства (0,25 друк.арк.).

За матеріалами конференцій:

  1. Баранцева С.М. Товарооборот як чинник, що впливає на прибутковість торговельного підприємства // Україна наукова 2001: Матеріали Першої всеукр.наук.-практ.конф. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2001.- Т.1. Економічні науки – С.5-6 (0,1 друк.арк.).

  2. Баранцева С.М. Методология стратегического управления деятельностью предприятия // Теорія і практика перебудови економіки. Матеріали ІІ наук.-практ.конф.: Черкаси: ЧДТУ, 2001. –С.133-135 (0,1 друк.арк.).

  3. Баранцева С.М. Обусловленность выбора стратегии торгового предприятия внутренними и внешними условиями его функционирования // Теория и практика коммерческой деятельности: Тезисы докладов III всероссийской науч.-практ.конф. - Красноярск: КГТЭИ, 2002.– Т.1.–С.42-44 (0,1 друк.арк.).

  1. Баранцева С.М. Стратегічне планування прибутку комерційного підприємства // Менеджмент і маркетинг: здобутки та перспективи: Матеріали ІХ всеукр.наук.-практ.конф.- К.: ІВЦ „Політехніка”, 2002. – С. 16 (0,1 друк.арк.).

  2. Баранцева С.М. Місце стратегічного планування прибутку підприємства в умовах сталого розвитку економіки України // Проблеми економічного зростання України на сучасному етапі: мікро- і макрорівень: Тези всеукр.наук.-практ.конф.- Феодосія: Феодосійський державний фінансово-економічний інститут, 2002. – С. 17 (0,1 друк.арк.).

  3. Баранцева С.М. Цели и задачи автоматизации управления прибылью и рентабельностью // Теория и практика коммерческой деятельности: Тезисы докладов IV всерос.научн.-практ.конф. – Красноярськ: КГТЭИ – 2003. – Т.1. - С. 237-240 (0,25 друк.арк.).

  4. Баранцева С.М., Виноградова С.В. Формування оптимальної оргструктури управління ЗАТ ”Донецький ЦУМ” // М.І.Туган-Барановський – видатний вчений-економіст. Спадщина та новації: Матеріали міжнар. наук-практ.конф. - Донецьк: ДонДУЕТ, 2005. – ТІІ. – С. 150-152 (0,1 друк.арк.). Особисто автору належить обґрунтування впливу оргструктури підприємства на формування його прибутковості.

  5. Баранцева С.М. Обусловленность стратегии управления прибылью торговым предприятием стадиями его жизненного цикла // Управлення підприємством: проблеми та шляхи їх вирішення: Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2005. - Т.2- С. 23-26 (0,25 друк.арк.).

  6. Баранцева С.М. Модель повышения прибыльности торгового предприятия // Теория и практика коммерческой деятельности: Тезисы докладов VII всерос.научн.-практ.конф.– Красноярск: КГТЭИ, 2006. - Ч.1. – С. 255-258 (0,25 друк.арк.).

  7. Баранцева С.М. Взаємозв’язок видів і функцій прибутку торговельного підприємства // Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: Праці Сьомої міжнар.наук. конф. – Донецьк: ДонНУ,2006.- Ч4. – С. 221-224 (0,25 друк.арк.).

  8. Баранцева С.М. Концептуальный подход к стратегическому управлению прибылью торгового предприятия // Тенденции развития мировой торговли в ХХІ веке: Материалы ІІ Междунар.науч.-практ.конф. – Пермь: Изд-во ПОНИЦАА, 2007. – С. 8-14 (0,31 друк.арк.).

Інші видання:

  1. Коструба А.В. Аналіз і планування прибутку і рентабельності підприємств з використанням ПК. Навч.-метод. посібник для студентів економічних спеціальностей. / А.В.Коструба, С.М. Баранцева – Донецьк , ДонДУЕТ, 2001. – 52 с. (3,25 друк.арк.). Особисто автору належить розробка алгоритму планово-економічних розрахунків по управлінню прибутком(1,1 друк.арк.)

  2. Фролова Л.В. Формализация планово-экономических расчетов к бизнес плану развития предприятия: Учеб. пособие. / Л.В.Фролова, Л.В. Шаруга, С.М. Баранцева, Е.А. Никитенко– Донецк: ДонГУЭТ, 2003. – 197с. (12,3 друк.арк.). Особисто автору належить формалізація планово-економічних розрахунків по управлінню прибутком підприємства. (2,0 друк.арк).

  3. Недрянко А.А. Внутренний экономический механізм: Учебное пособие для самостоятельной работы студентов специальности “Экономика предприятия” / Недрянко А.А., Баранцева С.М. – г. Донецк, ДонГУЭТ, 2005. – 134 с. (8,4 друк.арк.). Особисто автору належить узагальнення методичних підходів до планування витрат і прибутку (4,2 друк.арк.).

  4. Донець Л.І., Баранцева С.М. Економічні ризики і методи їх вимірювання. Модуль перший: Ризики за умов ринкових форм господарювання підприємства. Методичні рекомендації для студ.екон.спец.ден. та заоч.форм навчання. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2006.- с.31 (1,9). Особисто автору належить визначення впливу ризику на формування прибутку підприємства (0,9 друк.арк.).