Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Історія філософії


Радіонова Ірина Олександрівна. Сучасна американська філософія освіти та виховання: еволюційні тенденції та інтерпретаційні можливості: Дис... д-ра філос. наук: 09.00.05 / Харківський держ. педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2001. - 409арк. - Бібліогр.: арк. 382-409.



Анотація до роботи:

Радіонова І.О. Сучасна американська філософія освіти та виховання: еволюційні тенденції та інтерпретаційні можливості. -Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук за спеціальністю 09.00.05 - історія філософії. - Інститут філософії ім.Г.С.Сковороди НАН України. - Київ, 2002.

Дисертація містить аналіз принципових особливостей сучасної американської філософії освіти та виховання. Простежуються еволюційні тенденції у межах основних концептуальних побудов, розглядається феномен взаємовпливу американської та європейської філософсько-педагогічної думки. У дисертації доводиться, що інтерпретаційні можливості американської філософії освіти й виховання є різними в американському, західноєвропейському, українському та інших контекстах, де приховані та відкриті інтереси визначають специфічний ракурс інтерпретацій та реінтерпретацій.

Публікації автора:

Монографія:

1.Сучасна американська філософія освіти та виховання: тематичні поля та парадигмально-концептуальні побудови. - Харків: ХДПУ, 2000. - 208 с.

Статті в наукових журналах, збірниках і окремих наукових виданнях:

1.Американська філософсько-педагогічна думка у пошуках самовизначення// Мультиверсум. Філософський альманах. - К., 1999. - Вип.7. - С.199-209.

2.Американський стиль філософування та філософсько-педагогічна рефлексія// Філософські перипетії. Вісник Харків. нац. ун-ту ім. В.Н.Каразіна. - №437. - Х., 1999. - С.124-126.

3.Відкриття феноменології як загальної методологічної орієнтації у сучасній американській філософії освіти та виховання// Мультиверсум. Філософський альманах. - К., 2000. - Вип.17. - С.38-45.

4.Від моральної стагнації до нових обріїв: до характеристики філософсько-педагогічної концепції Л.Кольберга// Мультиверсум. Філософський альманах. - К., 2000. - Вип.19. - С.116-124.

5.До філософського обгрунтування американських програм компенсаторського виховання// Науковий вісник №8. Серія “Філософія”. - Х.: ХДПУ, 1999. - Вип.3. - С.84-90.

6.До характеристики філософсько-педагогічних категорій американського прагматизму// Науковий вісник. Серія “Філософія”. - Х.: ХДПУ, 2001. - Вип.7. - С.15-23.

7.Екзистенціальний вимір американської філософії виховання і освіти: проблеми й тенденції// Мультиверсум. Філософський альманах. - К., 2000. - Вип.14. - С.126-135.

8.Значение философии воспитания Дж.Дьюи// Конфликты и культура. Материалы научной конференции. - Х., 1997. - С.42-45.

9.Ідеал таки потрібен//Рідна школа. - 1992. - №2. - С.82-83.

10.Критична педагогіка для мультикультурного суспільства// Мультиверсум. Філософський альманах. - К., 2001. - Вип.22. - С.3-11.

11.Методологічна спіраль Еріксона та можливості її застосування у філософії освіти// Наукові записки Харківського військового університету. Соціальна філософія, педагогіка, психологія. - Харків: ХВУ, 2001. - Вип.Х. - С.141-151.

12.Між стандартизацією та унікальністю: до проблеми управління системою освіти в американській філософсько-педагогічній думці// Науковий вісник Харків. держ. пед. ун-ту ім. Г.С.Сковороди. Серія філософія.-Х., 2000.-№12-Вип.6.-С.31-39.

13.Між філософією та соціологією: до визначення специфіки теоретико-педагогічної рефлексії в американському суспільствознавстві// Науковий вісник №12. Серія “Філософія”. - Х.: ХДПУ, 2000. - Вип.4. - С.97-102.

14.Освіта - виховання - політика. До характеристики провідних тенденцій сучасної американської філософсько-педагогічної думки// Науковий вісник №7. Серія “Філософія”. - Х.: ХДПУ, 1999. - Вип.2. - С.82-86.

15.Педагогічний вимір філософії прагматизму// Вісник Харків. нац. ун-ту. Теорія культури та філософія науки. - Х., 2000. - Вип.23. - №465. - С.224-229.

16.Проблема справедливости в современной американской философии образования и воспитания// Ідея справедливості на схилі ХХ століття. Матеріали VI Харківських міжнародних Сковородинівських читань. - Х., 1999. - С.246-248.

17.Рецепція європейського екзистенціалізму в американській філософії виховання та освіти// Філософські перипетії. Вісник Харків. нац. ун-ту ім. В.Н.Каразіна. - №474. - Х., 2000. - С.64-66.

18.Социальная и педагогическая теория Э.Фромма. Европейский дискурс в американском контексте// Европа на пороге 2000 г.: Возможности и перспективы. Материалы международной научной конференции. - Х., 1998. - С.36-40.

19.Соціокультурне обгрунтування навчального плану: досвід американської традиції// Філософські перипетії. Вісник Харків. нац. ун-ту ім. В.Н.Каразіна. - №509. - Х., 2001. - С.186-191.

20.Сцієнтизм американської філософії освіти та можливості її інтерпретації у вітчизняному контексті// Філософсько-антропологічні студії 2000. Європейський вектор та основні цінності української гуманістики. - Істина. Правда. Життя. (До 70 річчя М.Поповича). - К.: Стилос, 2000. - С.340-348.

21.Теоретична рефлексія американського мультикультуралізму: філософсько-педагогічний аспект// Мультиверсум. Філософський альманах. - К., 2001. - Вип.22. - С.126-135.

22.Теория преемственности поколений в современной американской антропологии// Вестник ХДПУ.Социология. - Х., 1998. - С.61-70.

23.Феміністичні орієнтації в американській філософії виховання// Науковий вісник. Серія “Філософія”. - Х.: ХДПУ, 2001. - Вип.9. - С.5-12.

24.Філософія навчального плану та реалії мультикультурного суспільства: філософсько-прагматичний аспект// Науковий вісник. Серія “Філософія”. - Х.: ХДПУ, 2001. - Вип.8. - С.20-26.

25.Філософські конструкти навчального плану: американський варіант// Наукові записки Харківського військового університету. Соціальна філософія, педагогіка, психологія. - Харків: ХВУ, 2001. - Вип.ІХ. - С.55-64.

26.Філософсько-педагогічні інтенції символічного інтеракціонізму Дж.Міда// Мультиверсум. Філософський альманах. - К., 2000. - Вип.18. - С.3-10.

27.Эвристический потенциал концепции воспитания и образования Дж.Дьюи// Педагогічна практика та філософія освіти. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. – Полтава, 1997. - С.98-99.