Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Світове господарство і міжнародні економічні відносини


917. Циганкова Тетяна Михайлівна. Сучасна парадигма міжнародного маркетингу: дис... д-ра екон. наук: 08.05.01 / Київський національний економічний ун-т. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Циганкова Т.М. Сучасна парадигма міжнародного маркетингу. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.05.01 – Світове господарство і міжнародні економічні відносини. – Київський національний економічний університет, Київ, 2004.

Дисертацію присвячено дослідженню концептуальних засад і практичних методів сучасної парадигми міжнародного маркетингу з метою ефективного використання технологій у міжнародній економічній діяльності.

Досліджено еволюцію формування та системну сутність сучасного міжнародного маркетингу, його вплив на процеси інтернаціоналізації компаній та національних економік. Критично оцінено, розвинуто й удосконалено методологію міжнародного маркетингу. Розроблено аксіоматику сучасної міжнародної маркетингової діяльності. Виявлено тенденції та проблеми розвитку міжнародного маркетингу за умов глобалізації.

Визначено рівень та обґрунтовано напрями розвитку міжнародного маркетингу в Україні. Запропоновано комплекс заходів щодо вдосконалення міжнародної маркетингової діяльності на корпоративному рівні та створення макрорівневих передумов її активізації.

У дисертації на основі виявлення концептуальних засад і практичних методів сучасної парадигми міжнародного маркетингу здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове розв’язання наукової проблеми – визначення умов, напрямів, методів та інструментів ефективного використання маркетингу в міжнародній економічній діяльності, що уможливлює такі висновки:

1. Сучасна парадигма міжнародного маркетингу є підґрунтям успішного розвитку міжнародної економічної діяльності, досягнення фірмами стабільних конкурентних позицій на світовому ринку. В її генезисі слід виокремити такі етапи: емпірично-інтуїтивний, порівняльного маркетингу, виникнення наукової концепції, диференціації концепції і розвитку практичних методів. Перебуваючи на стадії активного наукового вивчення, регіонального поширення та інтенсифікації практичного застосування, віддзеркалюючи теорію і практику переважно американського ведення міжнародного бізнесу, загальна парадигма міжнародного маркетингу потребує локальної адаптації до особливостей менеджменту окремих країн, національних зовнішньоекономічних стратегій, рівня інтернаціоналізації.

2. Концептуальну структуру сучасної парадигми міжнародного маркетингу утворюють його основні форми – експортна, зовнішньоекономічна, транснаціональна та глобальна які в практичній діяльності реалізуються способом поєднання ринкового та стратегічного підходів до маркетингу. Принципово важливі відмінності між формами обумовлені не окремими ознаками відповідних типів фірм, а системою детермінант їхніх якісних параметрів, таких як: особливості основних стейкхолдерів і кластерів відносин між ними, маркетингові цінності, стратегія і тактика маркетингу, інформаційно-аналітичне забезпечення та специфіка управління. Запропонований підхід дає можливість фірмі максимізувати використання потенціалу кожної з форм, визначати можливості та необхідні зміни в разі переходу на іншу форму, точніше розуміти і передбачати ринкову поведінку конкурентів.

3. Сформувавшись на теоретико-методологічних та емпіричних засадах внутрішнього маркетингу, сучасна парадигма міжнародного маркетингу являє собою його субпарадигму. Спільні риси внутрішнього і міжнародного маркетингу лежать у площині їх концептуальної та методологічної єдності (використання наукових концепцій ринку та бізнес-середовища, застосування спільних маркетингових технологій, єдина мета), відмінності обумовлені необхідністю врахування різноманітності та особливостей середовища зарубіжних ринків. При цьому як кардинальна відмінність міжнародного маркетингу від внутрішнього визначена можливість вибору ринку та виходу з нього. Виявлені суттєві особливості міжнародного маркетингу є підґрунтям для ідентифікації його меж у сучасній маркетинговій парадигмі, слугують організаційно-методологічними принципами ефективної організації маркетингової діяльності на зарубіжних ринках, а також основою для запобігання ризикованому перенесенню технологій внутрішнього маркетингу на міжнародну діяльність фірм.

4. Під час створення маркетингових стратегій та програм, обґрунтування перспектив розвитку міжнародної діяльності, визначення напрямів організаційного розвитку загалом вкрай важливо враховувати закономірності інтернаціоналізації компаній, які виявляються в тому, що, незважаючи на національну та галузеву належність, організаційні форми виробництва і менеджменту фірми проходять однакові за ключовими характеристиками (форми виходу на зарубіжний ринок, роль міжнародного маркетингу, автономність менеджменту, структура управління, участь у міжнародному розподілі праці, конкурентне середовище) стадії, які за умов глобалізації економічного розвитку слід поділити на латентну, початкову, експортну, транснаціональну та глобальну. При цьому кожній зі стадій іманентні адекватні форми міжнародного маркетингу (внутрішній, експортний, зарубіжний, транснаціональний, глобальний) та типи фірм (національний виробник, експортер, міжнародна фірма, транснаціональна компанія).

5. Процеси економічної глобалізації одночасно впливають як на компанії, ставлячи їх існування та успішність у залежність від можливостей адаптації до умов глобального конкурентного середовища, так і на країни, обумовлюючи їхню соціально-економічну нерівність. На корпоративному рівні це спричиняється до зростання ролі маркетингової функції в менеджменті та прискорення переходу до маркетингового менеджменту, а на державному – активізує застосування методів комерційної дипломатії, які за своїм характером є мегамаркетинговими, що перетворює уряди в суб’єктів (користувачів концепції) міжнародного маркетингу. Конструктивне розуміння зростаючої ролі міжнародного маркетингу в забезпеченні конкурентоспроможності національних фірм на світовому ринку вкрай потрібно для досягнення сінергічного ефекту взаємодії корпоративного та державного міжнародного маркетингу.

6. Особливої маркетингової підтримки потребують початкові етапи інтернаціоналізації компаній, на яких стрижневими для корпоративного маркетингу є такі завдання, як визначення потенціалу міжнародної діяльності, пошук ринкових можливостей, сегментація міжнародного ринку, позиціювання товару/фірми, вибір зарубіжного ринку та створення стратегії виходу на нього. Для їх практичного розв’язання необхідно застосовувати розроблені та вдосконалені в дисертації підходи: потенціал міжнародної діяльності фірм розглядати як функцію від внутрішнього потенціалу, потенціалу зарубіжного ринку та умов щодо виходу на ринок; налагодити моніторинг міжнародного бізнес-середовища; застосовувати технологію створення конкурентних переваг на основі сегментації світового ринку; у позиціюванні товару/фірми враховувати специфічні проблеми інформаційного, організаційно-методичного, фінансового та особливо соціального характеру, що ускладнюють цей процес у міжнародному маркетингу; у виборі зарубіжних ринків додержувати умов обґрунтованого прийняття рішень, принципів розроблення методики вибору цільових ринків, а в застосуванні комплексного підходу використовувати вдосконалену модель “4 фільтрів”; для створення стратегії виходу фірми на зарубіжний ринок застосовувати аналітичну модель “коридор потенціалів”.

7. Зміцнення ринкових позицій компаній на зарубіжних ринках можливе лише за умов наявності міжнародної маркетингової стратегії, формалізованої у відповідних маркетингових планах. Міжнародну маркетингову стратегію фірми слід розглядати як систему базових принципів, які є результатом стратегічних рішень, і пріоритетних цілей, що визначають характер маркетингових дій фірми на зарубіжних ринках. Дієвий міжнародний маркетинговий план, на відміну від маркетингової стратегії, повинен мати форму письмового документа, що містить розподілені за функціональними сферами завдання та заходи з розвитку міжнародного маркетингового комплексу, терміни та періоди виконання заходів, ідентифікаційні дані виконавців, бюджети на виконання запланованих дій, а також бути розробленим на визначених у роботі методологічних, організаційних і процедурних принципах. Міжнародний маркетинговий комплекс як оптимальне з огляду на ринкову ситуацію, певні цілі та ресурси фірми, поєднання інструментів маркетингу одночасно є: основою для розроблення міжнародного маркетингового плану та змістом маркетингових стандартів плану (планових завдань), що є об’єктом контролю в міжнародній маркетинговій діяльності; механізмом реалізації міжнародної маркетингової стратегії фірми; одним з головних елементів стратегії виходу фірми на зовнішній ринок; системою інструментальних стратегій маркетингу.

8. У межах практичних методів парадигми міжнародного маркетингу є підстави говорити про формування аксіом міжнародної маркетингової діяльності. Сформульовані в дисертації за ключовими функціональними напрямами аксіоми являють собою сучасну аксіоматику міжнародної маркетингової діяльності, застосування якої сприятиме уникненню стандартних помилок, підвищенню ефективності маркетингової діяльності на зарубіжних ринках.

9. Нове глобальне маркетингове середовище, яке формують перш за все чинники технологічного та регулятивно-правового характеру, обумовило появу трьох груп макротенденцій розвитку сучасної парадигми міжнародного маркетингу загального, концептуального та операційного характеру, які визначатимуть як напрями наукових досліджень, так і практичні аспекти організації маркетингової діяльності фірм на зарубіжних ринках, що слід ураховувати під час обґрунтування міжнародних маркетингових стратегій.

10. Формування глобальної торгової системи під егідою СОТ має дуалістичний вплив на можливості розвитку міжнародної маркетингової діяльності: позитивний потенціал системи, побудованої на прогресивних принципах міжнародного економічного співробітництва, суттєво обмежується численними винятками з режиму найбільшого сприяння та національного режиму. Для мінімізації можливого негативного впливу згаданих винятків в умовах членства країни в СОТ необхідно опанування вітчизняними фахівцями форм і методів комерційної дипломатії, створення національної системи підтримки міжнародної економічної діяльності, розвиток систем моніторингу міжнародного бізнес-середовища.

11. Нове міжнародне маркетингове середовище обумовило інтенсифікацію розроблення нових моделей стратегічного процесу, які за критерієм готовності до практичного застосування слід розподілити на три типи: моделі на інтелектуально-ідеологічному рівні, моделі на методологічно-організаційному рівні, моделі на практично-організаційному рівні. Застосування їх методологічних засад, а також урахування сучасних тенденцій розвитку стратегічного маркетингового процесу, таких як орієнтованість на споживачів, міжфункціональна інтеграція, довгострокова спрямованість, інтелектуалізація, демократизація процесу розроблення та реалізації стратегії, комп’ютерне моделювання стратегічних рішень визначатимуть дієвість міжнародних маркетингових стратегій, а отже, і позиції фірм на зарубіжних ринках.

12. За всіма напрямами міжнародної маркетингової діяльності українські фірми-експортери поки що поступаються зарубіжним компаніям на ринку України, загальний коефіцієнт розвитку міжнародного маркетингу на яких становить 68,1 %, а в національних експортерів – 40,7 %. На українських фірмах-експортерах удосконалення потребують усі напрями міжнародної маркетингової діяльності, тобто потрібні не дискретні заходи, а розвиток маркетингової орієнтації фірм у цілому. У цьому процесі слід виокремити ідеологічний, інформаційний, структурно-організаційний та методологічний компоненти.

13. Пріоритетними напрямами створення макрорівневих умов активізації маркетингової діяльності національних фірм на закордонних ринках є: інституційне забезпечення інтеграції України в глобальну економічну систему перш за все через приєднання до СОТ; трансформація наявної інфраструктури підтримки експорту в національну систему сприяння розвитку міжнародної економічної діяльності; формування кадрового потенціалу як за рахунок удосконалення системи підготовки, так і особливо перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів.

Публікації автора:

Монографії

1. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: теоретичні моделі та бізнес-технології: Монографія. – К.: КНЕУ, 2004. – 400 с. (23,25 друк. арк.).

2. Глобальна торгова система: розвиток інститутів, правил, інструментів СОТ: Монографія / За наук. ред. канд. екон. наук. доц. Т.М.Циганкової. – К., КНЕУ, 2003. – 660 с. (Особисто автору належать 7,3 друк. арк.: вступ, розділи 1 “Інституційний базис та основні принципи регулювання міжнародної торгівлі” та 5 “Україна і Світова організація торгівлі", висновки).

3. Стратегії економічного розвитку в умовах глобалізації: Монографія / За ред. д-ра екон. наук, проф. Д.Г. Лук’яненка. – К.: КНЕУ, 2001. – 538 с. (Особисто автору належать: 1.9 “Розвиток системи регулювання міжнародної торгівлі”. – С.149-174. (1,5 друк. арк.); 2.3 “Імперативи формування сучасної парадигми міжнародного маркетингу”. – С.238-262 (1,45 друк. арк.)).

Підручники та навчальні посібники

4. Циганкова Т.М. Управління міжнародним маркетингом: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2001. – 132 с. (7,67 друк. арк.)

5. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 1998. – 120 с. (7,21 друк. арк.)

6. Циганкова Т.М., Петрашко Л.П., Кальченко Т.В. Міжнародна торгівля: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2001. – 488 с. (Особисто автору належить 20,5 друк. арк.: вступ, частина І “Організація та регулювання міжнародної торгівлі”).

7. Циганкова Т.М. Міжнародні організації: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 1998. – 124 с. (7,2 друк. арк.)

8. Циганкова Т.М., Гордєєва Т.Ф. Міжнародні організації: Навч. посібник. – Вид. 2-ге, перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2001. – 340 с. (Особисто автору належить 9,8 друк. арк.).

9. Основи ринкової економіки: Підручник / В.М.Петюх, А.В. Коровський, М.О. Ліфінцев та ін.; За ред. В.М. Петюха. – К.: Урожай, 1995. – 400 с. (Особисто автору належить 0,6 друк. арк.: 6.1 “Сучасне світове господарство” (C.308-319)).

10. Лук’яненко Д.Г., Поручник А.М., Циганкова Т.М. Міжнародна економіка: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 1999. – 73 с. (Особисто автору належить 1,0 друк. арк.: 2.1 “Міжнародна торгівля”; 4 “Введення у міжнародний бізнес” (С.26–41, 93–108)).

Статті в наукових фахових виданнях

11. Циганкова Т.М. Оцінка розвитку ключових напрямів маркетингової діяльності українських експортерів // Маркетинг в Україні. – 2004. №3(25). – С.40-45 (0,6 друк. арк.)

12. Циганкова Т.М. Сучасні моделі та тенденції розвитку стратегічного маркетингу // Маркетинг в Україні. – 2004. №2(24). – С.31-36 (0,6 друк. арк.).

13. Циганкова Т.М. Сучасний зміст державної та корпоративної міжнародної маркетингової діяльності // Маркетинг: теорія та практика: Зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету / І.Л. Решетнікова (гол. ред.). – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту, 2003. – С.176-182 (0,4 друк. арк.).

14. Циганкова Т.М. Торговая политика страны и корпоративные интересы // Сб. науч. тр. Проблемы развития внешнеэкономических связей и привлечения иностранных инвестиций: региональный аспект. Ч. ІІ. – Донецк, 2002. – С.357-359. (0,2 друк. арк.).

15. Циганкова Т.М. Формування міжнародної стратегії розподілу // Вісник Донецького університету. – Серія В. Економіка і право. – №2-1/2002. – С. 103-108 (0,44 друк. арк.).

16. Циганкова Т.М. Критерії та стадії інтернаціоналізації діяльності фірми // Вчені записки: Наук. зб. – Вип.4 / Відп.ред. В.С. Савчук. – К.КНЕУ, 2002. – С.232-239 (0,8 друк. арк.).

17. Циганкова Т.М. Роль сегментації в створенні довгострокових конкурентних переваг фірми на зарубіжних ринках // Стратегія економічного розвитку України: Наук. зб. – Вип.6 / Відп. ред. О.П. Степанов. – К.: КНЕУ, 2001. – С.287-294 (0,8 друк. арк.).

18. Циганкова Т.М. Інформаційне забезпечення міжнародної маркетингової діяльності українських фірм: проблеми і перспективи // Зб. наук. праць “Маркетинг: теорія і практика” / Східноукраїнський національний університет. – 2001. – №6. – С.183-194 (0,72 друк. арк.).

19. Циганкова Т.М. Принципові засади сучасного міжнародного маркетингового планування // Зб. молодих вчених “Економіка та підприємництво” – К.: КНЕУ, 2000. – С.53-59 (0,37 друк. арк.).

20. Циганкова Т.М. Спільні риси і відмінності внутрішнього та міжнародного маркетингу // Вісник: Економіка. №42 ВЦ “Київський університет”, 2000. – С.10-12 (0,33 друк. арк.).

21. Циганкова Т.М. Елементи системи моніторингу зарубіжного бізнес-середовища // Наук. вісник Чернівецького університету: Зб. наук. праць. Вип.65. Економіка. – Чернівці: Рута, 2000. – С.104-109 (0,65 друк. арк.).

22. Циганкова Т.М., Плієва Ю.Б. Виставки і ярмарки як інструменти маркетингу: міжнародна практика та українські реалії // Маркетинг в Україні. – 2000. – Квітень. – №2(4). – С. 38-41. (Особисто автору належить 0,3 друк. арк.: Місце виставок та ярмарок в арсеналі маркетингових інструментів, українських та західних компаній).

23. Циганкова Т.М. Оптимізація міжнародного маркетингового комплексу: межі адаптації та стандартизації // Проблеми формування ринкової економіки: Міжвід. наук. зб. Заснов. у 1992 р. Вип.8 / Відп.ред. С.Ф. Покропивний. – К.: КНЕУ, 2000. – С.65-74 (0,52 друк. арк.).

24. Циганкова Т.М. Організаційно-інформаційна підтримка експортерів у США // Проблемы развития внешнеэкономических связей и привлечения иностранных инвестиций: региональный аспект: Сб. науч. тр. – Донецк: Донеччина, 2000. – С.181–183 (0,44 друк. арк.).

25. Циганкова Т.М. Аксіоми створення міжнародного маркетингового комплексу // Вчені записки: Наук. зб. Вип. 2 / Відп. ред. В.С. Савчук. – К.: КНЕУ, 1999. – С.178–184 (0,35 друк. арк.).

26. Циганкова Т.М. Глобальний вимір міжнародної маркетингової діяльності // Зб. наук. праць. Вип. 26 / Відп. ред. – д-р екон. наук В.Є. Новицький. – К.: Ін-т світової економіки і міжнар. відносин НАН України, 1999. – С.207–216 (0,66 друк. арк.).

27. Циганкова Т.М. Формування стратегії виходу фірми на зарубіжний ринок (аналітична модель “коридор потенціалів”) // Проблеми формування ринкової економіки: Міжвід. наук. зб. Вип. 7 / Відп.ред. С.Ф. Покропивний. – К.: КНЕУ, 1999. – С.71–77 (0,4 друк. арк.).

28. Циганкова Т.М. Методологічні принципи оцінювання потенціалу міжнародної діяльності підприємства // Вчені записки: Наук. зб. Вип. 1 / Відп. ред. В.С. Савчук. – К.: КНЕУ, 1998. – С.128-132 (0,4 друк. арк.).

29. Циганкова Т.М. Методичні підходи до вибору та обґрунтування цільового закордонного ринку // Проблеми формування ринкової економіки: Міжвід. наук. зб. Вип. 6 / Ред. кол.: С.Ф. Покропивний, О.А. Пєтухова, В.Г. Андрійчук та ін. – К.: КНЕУ, 1998. – С.143-154. (0,6 друк. арк.).

30. Циганкова Т.М. Маркетингові організаційні структури початкуючих експортерів // Маркетинг в Україні. – 1998. – №1. – С. 10-12 (0,3 друк. арк.).

31. Циганкова Т.М. Глобальний маркетинг і стратегії глобалізації // Маркетинг та його соціологічні аспекти: Зб. наук. праць молодих вчених і аспірантів / Ред. кол.: А.В. Войчак, А.Ф. Павленко, А.Ф. Пастухов та ін. – К.: КНЕУ, 1997. – С.9-14 (0,3 друк. арк.).

В інших виданнях

32. Циганкова Т.М. Оптимізація процесу розробки міжнародної маркетингової стратегії // Матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. “Маркетингові дослідження в Україні”. 25-28 травня 2004. – С.203-205 (0,1 друк. арк.).

33. Циганкова Т.М. Передумови та напрями вдосконалення національної системи сприяння розвитку міжнародного бізнесу // Матеріали VІІ Міжнар. наук.-практ. конф. “Міжнародно-правове регулювання торгівлі: проблеми теорії та практики”. – УАЗТ, 2004. – С.84-85 (0,1 друк. арк.).

34. Циганкова Т.М. Проблеми інформаційного забезпечення міжнародної маркетингової діяльності // Тези доповідей ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. “Маркетингові дослідження в Україні”. Ялта, 27-31 травня 2002 р. / Гол. ред. І.Л. Решетнікова Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту, 2002. – С.198-199 (0,1 друк. арк.).

35. Циганкова Т.М. Глобальні імперативи формування цивілізованої торговельної політики України // Вплив глобалізації на формування та розвиток зовнішньоекономічних зв’язків України. Зб. мат. V міжнар. наук.-практ. конф. УАЗТ. 30 травня 2002 року. – К.: УАЗТ, 2002. – С.314-316 (0,2 друк. арк.).

36. Циганкова Т.М. Багатоаспектність наслідків приєднання України до СОТ // Перспективи та проблеми участі України в Світовій організації торгівлі у контексті економічної безпеки: Матеріали наук.-практ. конф. (Київ, 15 лютого 2002 р.) / Міжвід. комісія з питань фінансової безпеки при Раді нац. безпеки й оборони України. – К.: 2002. – С.156-159 (0,2 друк. арк.).

37. Циганкова Т.М. Мотиви виходу українських фірм на зарубіжні ринки // Матеріали VІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. “Теорія і практика управління організацією з погляду тисячоліть”. 23-26 травня 2001 р., Київ. – С.250 (0,1 друк. арк.).

38. Циганкова Т.М. Рівні маркетингової кваліфікації та стандартні вимоги до менеджера з міжнародного маркетингу // Прометей: региональный сборник научных трудов по экономике / Донецкий экономико-гуманитарный институт; Институт экономико-правовых исследований Национальной академии наук Украины. – Донецк: Юго-Восток, 2000. – Вып. 2. – С. 229-232 (0,2 друк. арк.).

39. Циганкова Т.М. Прийоми аналізу зарубіжного соціально-культурного середовища // Тези доповідей ІV Міжнар. наук.-практ. конф. “Маркетинг: теорія і практика”. 24-27 травня 2000 р., м. Ялта. – С.89-90 (0,1 друк. арк.).

40. Циганкова Т.М. Специфіка вибору зарубіжних ринків на різних стадіях інтернаціоналізації діяльності фірми // Мат. І Національної міжвузівської наук.-практ. конф. “Міжнародна економіка: сучасні проблеми та перспективи розвитку”. 29 листопада 1999 р., м. Київ. – С.92-93 (0,1 друк. арк.).

41. Циганкова Т.М. Аналіз внутрішньофірмових помилок і перешкод в розробці та реалізації стратегій міжнародної маркетингової діяльності // Сучасна інноваційно-промислова політика та інфраструктура. – Чернівці: Рута, 1999. – С.264-271. – Т. І. Доповіді Х міжнар. наук.-практ. конф. (0,2 друк. арк.).

42. Циганкова Т.М. Принципові відмінності міжнародного маркетингу від маркетингової діяльності фірм на внутрішньому ринку // Матеріали ІІІ міжнар. наук-практ. конф. “Маркетинг: теорія і практика”. 19-22 травня 1999 р. Київ-Ялта. – С.212-213 (0,1 друк. арк.).

43. Циганкова Т.М. Практичні аспекти організації моніторингу зарубіжного бізнес-середовища // Матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф. “Управління організацією: діагностика, стратегія, ефективність”. – Київ-Трускавець, 1999. – С.275-276 (0,1 друк. арк.).

44. Tetyana Tsyhankova. Marketing substantiation of international investment decisions // Materials of the fourth international scientific conference “The problems of economic integration of Ukraine into the European Union investment issues”. 13-15 September, 1999 (Yalta-Phoros). – Р.184-185 (0,2 друк. арк.).

45. Циганкова Т.М. Цілі, мотиви та структурна композиція стратегії виходу на зарубіжний ринок // Матеріали ІV Всеукраїнської наук.-практ. конф. “Управління організацією: діагностика, стратегія, ефективність”. 26-27 березня 1998 р. Трускавець. – С.166 (0,1 друк. арк.).

46. Циганкова Т.М. Принципи побудови моделі вибору цільового зарубіжного ринку та умови її ефективного використання // Матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. “Маркетинг: теорія і практика”. 15-16 квітня 1998 р. – К.: 1998. – С.190-191 (0,1 друк. арк.).

47. Циганкова Т.М., Савельєв Є.В. Міжнародний маркетинг. Нормативні програми професійноорієнтованих дисциплін для спеціальності “Маркетинг” / Кол. авт. під заг. кер. А.Ф. Павленко. – К.: КНЕУ, 1998. – С.37-43 (0,2 друк. арк.).

48. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг. Нормативні програми професійноорієнтованих дисциплін для спеціальності “Міжнародна економіка” / Кол. авт. під заг. керівництвом А.Ф. Павленка. – К.: КНЕУ, 1998. – С.31-37 (0,2 друк. арк.).

49. Циганкова Т.М. Порівняльна характеристика методів маркетингового обґрунтування інвестиційних форм міжнародної діяльності підприємств // Наукові доповіді міжнар. наук.-практ. конф. “Інвестиційна діяльність в Україні: проблеми розвитку та регулювання”, Чернівці, 1997. – С.24-27. Частина ІІ (0,3 друк. арк.).

50. Tatyana Tsygankova. Macro- and microlevel conditions of international marketing conception usage in Ukraine //Materials of the International Conference “The problems of economic integration of Ukraine into the European Union: microeconomic aspect”. The Herald of Ternopol Academy of National Economy, 1997. – P.97-99 (0,3 друк. арк.).

51. Циганкова Т.М. Формування концепції та еволюція форм міжнародного маркетингу // Маркетинг та його соціологічні аспекти: Зб. наук. праць молодих вчених і аспірантів / Ред. кол.: А.В. Войчак, А.Ф. Павленко, А.Ф. Пастухов та ін. – К.: КНЕУ, 1997. – С.15-21 (0,3 друк. арк.).

52. Циганкова Т.М. Міжнародна маркетингова стратегія фірми // Матеріали міжн. наук.-практ. конф. “Маркетинг та логістика в системі менеджменту”. 24-25 жовтня 1996 р. – Львів. – С.34-37 (0,2 друк. арк.).

53. Циганкова Т.М. Інтернаціоналізація світового господарства та нові пріоритети маркетингу // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. “Маркетинг у системі управління підприємством”. – Київ, 3-4 жовтня 1996 р. – С.82-84 (0,1 друк. арк.).

54. Циганкова Т.М. Трансформация взглядов европейских фирм на возможности и стратегии выхода на рынок Украины // Тези доповідей Міжнар. наук.-практ. конф. “Україна – Європейський Союз: проблеми зовнішньоекономічної діяльності та перспективи співробітництва”. 22-23 листопада 1995 р., м. Київ. – С.172-173 (0,1 друк. арк.).

55. Циганкова Т.М. Вплив соціально-культурного середовища на прийняття інвестиційних рішень // Наукові доповіді та матеріали конференції “Організаційно-економічне забезпечення функціонування локальних (точкових) вільних економічних зон в Україні”. – Чернівці, 1994. – С.179-181 (0,1 друк. арк.).