Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіко-математичне моделювання


Рожко Ігор Володимирович. Синтез моделей прийняття рішень на підприємстві при освоєнні нових ринків збуту продукції : Дис... канд. наук: 08.03.02 - 2005.



Анотація до роботи:

Рожко І.В. Синтез моделей прийняття рішень на підприємстві при освоєнні нових ринків збуту продукції. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.03.02 – Економіко-математичне моделювання. – Донецький національний університет, Донецьк, 2005.

У дисертації розроблено концепцію синтезу економіко-математичних моделей підготовки управлінських рішень на підприємстві при освоєнні нових ринків збуту продукції в умовах невизначеності, засновану на використанні апарату теорії нечітких множин і економічної динаміки, реалізація якої дозволить підприємствам металургійного комплексу підвищити адекватність управлінських рішень вимогам нових ринків збуту продукції. Розроблені і синтезовані нечіткомножинні та динамічні моделі підготовки управлінських рішень щодо формування дилерської мережі підприємства, а також планування випуску продукції, реалізація яких дозволить зменшити ризики підприємства, пов'язані з просуванням на ринок продукції, сформувати дилерську мережу з найбільш перспективними з погляду потенційних споживачів дилерами на новому ринку збуту, виключити невідповідні вимогам ринку дилерів зі складу дилерської мережі промислового підприємства, виключити з асортименту підприємства невідповідні вимогам споживачів види продукції. Розроблено механізм інформаційної підтримки адекватних управлінських рішень на підприємстві при освоєнні нових ринків збуту продукції, який дозволяє реалізувати концепцію синтезу економіко-математичних моделей підготовки управлінських рішень на підприємстві при освоєнні нових ринків збуту продукції в умовах невизначеності.

У дисертації проведено теоретичне узагальнення і рішення задачі підготовки управлінських рішень на підприємстві при освоєнні нових ринків збуту, що дозволило отримати наступні наукові результати:

1. Перспективним напрямом розвитку металургійної галузі є пошук і освоєння нових ринків збуту, у тому числі внутрішніх. Процес підготовки та прийняття управлінських рішень у сучасних умовах повинен розглядатися як інструмент адаптації підприємства до вимог кон'юнктури ринку.

2. У роботі було проведено діалектичний аналіз, а також уточнені визначення основних категорій прийняття управлінських рішень, максимально адекватних специфіці ринкової економіки. Обґрунтовано необхідність вироблення комбінованого підходу до прийняття адекватних управлінських рішень при освоєнні нових ринків збуту продукції, максимально відповідного умовам ринку.

3. Розроблено концепцію синтезу экономико-математических моделей підготовки управлінських рішень на підприємстві при освоєнні нових ринків збуту продукції в умовах невизначеності, яку засновано на використанні апарату теорії нечітких множин і економічної динаміки, що дозволяє посилити адекватність управлінських рішень на підприємствах ГМК вимогам нових ринків збуту продукції.

4. Підготовку управлінських рішень по плануванню дилерської мережі з урахуванням переваг потенційних споживачів при освоєнні нового ринку збуту продукції в роботі пропонується здійснювати з використанням синтезу нечіткомножинної та динамічної моделей.

5. Підготовку управлінських рішень по плануванню випуску продукції керівній ланці промислового підприємства ГМК в дисертації пропонується проводити на основі використання синтезу нечіткомножинної моделі, яка враховує переваги потенційних споживачів, та моделі, яка враховує переваги дилерської мережі підприємства.

6. Практична реалізація розроблених в процесі дисертаційного дослідження моделей можлива як на нових ринках збуту з нульовою насиченістю, так і в конкурентному середовищі.

7. Організаційна схема інформаційної підтримки управлінських рішень щодо планування виробництва, яку засновано на запропонованій концепції синтезу моделей підготовки управлінських рішень при освоєнні нових ринків збуту продукції, забезпечує можливість максимальної інтеграції інформаційних технологій і людського потенціалу в процесі підготовки і прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності і ризику.

8. Розроблено методи інформаційної підтримки управлінських рішень на підприємстві при освоєнні нових ринків збуту продукції. У якості інструментарію їх практичного впровадження виступає розроблена автором інформаційна система, основними критеріями функціонування якої виступають масштабованість, надійність і керованість, автоматична підтримка розподіленого управління інформаційними потоками, гнучкість управління доступом.

9. Практична апробація результатів дослідження на ВАТ «Силур» (м. Харцизьк, Донецька обл.) підтвердила можливість реалізації розробленої автором дисертації концепції синтезу моделей підготовки управлінських рішень при освоєнні нових ринків збуту продукції. Економічний ефект від впровадження результатів дослідження склав 189 тис. грн.

Публікації автора:

в наукових фахових виданнях:

1. Прокопенко Р.В., Певтиев С.И., Рожко И.В. Управление крупным промышленным предприятием с помощью информационных систем // Экономические проблемы и перспективы стабилизации экономики Украины: Сб. науч. тр. / НАН Украины. Ин-т экономики пром-сти. – Донецк, 2002. – Т. 2. – С. 240-248. (Особистий внесок здобувача: запропоновано новий підхід до проектування й упровадження інформаційних систем крупних промислових підприємств).

2. Лепа Р.Н., Рожко И.В. Модель подготовки решений по планированию производства с учетом предпочтений потребителей // Вісник Донецького університету економіки та права (серія: Економіка та управління): Зб. наук. пр. – 2004. – № 1. – С. 118-125. (Особистий внесок здобувача: запропоновано економіко-математичну модель підготовки управлінських рішень на підприємстві щодо планування виробництва на основі переваг споживачів).

3. Лепа Р.Н., Рожко И.В. Прогнозирование результатов реализации управленческих решений с учетом фактора инерционности // Экономика промышленности: Сб. науч. тр. / НАН Украины. Ин-т экономики пром-сти. – Донецк, 2003. – С. 281-291. (Особистий внесок здобувача: запропоновано процедуру прогнозування результатів реалізації управлінських рішень на підприємстві).

4. Рожко И.В. Моделирование динамики развития сети сбыта промышленного предприятия при освоении новых рынков сбыта продукции // Вісник Донецького університету економіки та права (серія: Економіка та управління): Зб. наук. пр. – Донецьк: ДонУЕП, 2004. – № 2. – С. 130-138.

5. Рожко И.В. Нечеткомножественная модель формирования состава дилерской сети на основе предпочтений потребителей // Экономические проблемы и перспективы стабилизации экономики Украины: Сб. науч. тр. / НАН Украины. Ин-т экономики пром-сти. – Донецк, 2004. – С. 401-413.

6. Рожко И.В. Концепция синтеза моделей подготовки управленческих решений на предприятии при освоении новых рынков сбыта продукции // Економіка промисловості. – 2005. – № 1(27) – С. 54-61.

за матеріалами конференцій:

7. Рожко И.В., Пищенко Ю.Ю., Лепа Р.Н. Оптимизация производственной стратегии предприятия с учетом влияний рыночной конъюнктуры // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Україна наукова ’2003». – Т. 23. Економіка. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2003. – С. 33-35. (Особистий внесок здобувача: запропоновано економіко-математичну модель формування ринкової стратегії підприємства з урахуванням чинника попиту на продукцію).

8. Лепа Р.Н., Пищенко Ю.Ю., Рожко И.В. Моделирование минимизации субъективности управленческих решений // Тези доп. VIII Всеукраїнської науково-методичної конференції «Проблеми економічної кібернетики», присвяченої 35-річчю кафедри економічної кібернетики Донецького національного університету (м. Алушта 6-8 жовтня 2003 р.). – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2003. – С. 148-150. (Особистий внесок здобувача: був запропонований механізм інтеграції процедури мінімізації суб'єктивності експертних оцінок у процес підготовки й прийняття управлінських рішень).

9. Лепа Р.Н., Рожко И.В. Методи прийняття маркетингових рішень на підприємстві / Збірник матеріалів II Міжнар. наук.-практ. конф. «Сучасні проблеми управління» – Ч. 2. – К.: ІВЦ «Політехніка», 2003. – С. 198-199. (Особистий внесок здобувача: запропоновано новий підхід до формалізації процедури прийняття маркетингових рішень на підприємстві).

10. Лепа Н.Н., Рожко И.В. Моделирование производственной стратегии предприятия в условиях рынка // Труды IV междунар. науч.-практ. конф. «Исследование и оптимизация экономических процессов «Оптимум-2003».– Харьков: ХПИ, 2003. – С. 92-93. (Особистий внесок здобувача: запропоновано концепцію моделювання виробничої стратегії підприємства в ринкових умовах).

11. Лепа Р.Н., Рожко И.В. Моделирование подготовки решений по планированию производства с учётом предпочтений потребителей // Проблемы развития предприятий и новых экономических структур в современных условиях: Тезисы докладов и сообщений Всеукраинской науч.-практ. конференции 20-21 мая 2004 г. / Ин-т экономики пром-сти НАН Украины. – Донецк, 2004. – С. 363-366. (Особистий внесок здобувача: запропоновано нечіткомножинна модель підготовки управлінських рішень на підприємстві щодо планування виробництва).

12. Рожко И.В. Процедура моделирования принятия решений по расширению сети сбыта промышленного предприятия // Матеріали Першої Міжнародної науково-практичної конференції «Науковий потенціал світу ’2004». – Том 18. – Математичні методи в економіці. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – С. 66-67.