Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фізичне виховання та спорт / Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення


Ніколу Панагіотіс Іоанніс. Система оцінки успішності з фізичного виховання в початковій школі Греції : Дис... канд. наук: 24.00.02 - 2003.



Анотація до роботи:

Ніколу Панагіотіс Іоанніс. Система оцінки успішності з фізичного виховання в початковій школі Греції. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з фізичного виховання і спорту за спеціальністю 24.00.02. – Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення. – Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, 2003.

У дисертації розглядається проблема обґрунтування і розробки об'єктивної системи оцінки успішності з фізичного виховання школярів Греції 7–10 років та використання її в початковій школі Греції.

Розроблена система оцінки успішності з фізичного виховання обґрунтована вибором об’єктивних критеріїв з урахуванням вимог "Аналітичної програми та вказівок до проведення занять з фізичного виховання в початковій школі" та аналізу результатів педагогічних та функціональних досліджень школярів Греції віком 7–10 років.

Отримано нові дані про адаптаційні та аеробні здатності організму молодших школярів віком 7–10 років, учнів І та ІІ циклів навчання в загальноосвітній школі Греції.

Запропоновано як складові оцінок успішності з фізичного виховання кількісні та якісні критерії, що відповідають віковому фізичному та психічному стану 8–10-річних учнів Греції, а також особливостям змісту "Аналітичної програми та вказівок до проведення занять з фізичного виховання в початковій школі".

Проведені дослідження дозволили виявити досить задовільний рівень аеробних можливостей та відповідний рівень загальної витривалості.

Розроблена система оцінок може бути використана як об'єктивна оцінка методичної підготовки вчителів фізичного виховання.

1. Аналіз літератури з проблеми організації, забезпечення і методики фізичного виховання початкової школи дозволив виявити напрямки вдосконалення системи оцінки успішності з фізичного виховання, як один з факторів, що сприяє підвищенню мотивації школярів до активної участі в уроках фізичної культури та методичної кваліфікації вчителів.

2. Зміст "Аналітичної програми і вказівок проведення занять з фізичного виховання у початковій школі" Греції відображає організацію цього навчального процесу; дозволяє використовувати широкий спектр різних рухів; дає можливість і створює умови для розвитку рухових здатностей; покращує розуміння значення систематичних занять фізичними вправами для зміцнення здоров'я під час уроків фізичного виховання і завдяки їм. Однак відсутність об'єктивних якісних і кількісних оцінок знань, рухового досвіду і фізичної підготовленості в оцінюванні успішності, не дозволяє оцінити ефективність цього процесу для кожного учня, конкретного класу і школи в цілому.

3. Об'єктивними причинами недостатньої ефективності процесу фізичного виховання у початковій школі Греції на підставі аналізу педагогічного спостереження визначено: незадовільний стан кадрового забезпечення – вчителі часто не мають спеціальної освіти і необхідного рівня кваліфікації; недостатність забезпечення вчителів вітчизняними методичними посібниками, розробками, рекомендаціями з нових технологій, що застосовуються під час уроків фізичного виховання.

4. Морфологічний статус школярів, що перебувають під спостереженням, вірогідно не змінився за останні 10 років. Отримані нові дані про гармонійність фізичного розвитку грецьких дітей віком 7–10 років свідчать, що кількість дисгармонійно розвинутих школярів підвищується, в міру збільшення віку, з 27,8% до 35,3%.

5. Значення функціональних показників кардіореспіраторної системи грецьких школярів характеризують відсутність відмінностей в порівнянні з європейськими стандартами. Значення ЧСС і АД в умовах відносного спокою у контингенту, що спостерігається, відповідає верхній границі віково-статевої фізіологічної норми.

6. Запропоновані тести для оцінювання рівня розвитку рухових якостей в результаті визначення характеристик фізичного стану 272 грецьких школярів віком 7–10 років і наявності значних коефіцієнтів кореляції на рівні r = 0,457 – 0,746 (при критичному r = 0,129) між результатами педагогічного тестування і значеннями функціональних показників організму, що дозволило побічно характеризувати оздоровчу ефективність процесу фізичного виховання.

7. Розроблений новий підхід до оцінювання фізичної підготовленості школярів Греції віком 8–10 років за системою: "відповідає", "відстає" чи "випереджає" середньостатистичні віково-статеві нормативи в рухових тестах під час первинного тестування, а через визначений період занять – за динамікою результатів в тестах. Для оцінок фізичної підготовленості учнів початкової школи Греції в позакласній і позашкільній роботі з видів організованої рухової активності рекомендується використовувати розроблену нами шестирівневу номограму.

8. Порівняльний аналіз даних наших досліджень і наведених в літературі показав, що за останні 10 років у школярів початкової школи Греції вірогідно (при p<0,05) підвищився до задовільного рівень кардіореспіраторної витривалості, що підтверджують і значення індексу Робінсона як опосередкованої характеристики аеробних можливостей організму. Стан фізичної підготовленості за проявом швидкості, сили, гнучкості і спритності залишився на тому ж рівні, який був виявлений Г. Георгіадісом в дослідженнях 1989–1991 рр.

9. Розроблено і обґрунтовано систему оцінювання успішності учнів з фізичного виховання у початковій школі Греції, яка дозволяє:

– оцінити освітню сторону навчального процесу фізичного виховання: рівень набутих знань, умінь і навичок;

– оцінити оздоровчу ефективність навчального процесу за характером динаміки фізичної підготовленості;

– оцінити правильність підбору і планування навчального матеріалу на триместр, рік; а також виправданість засобів і методів для вирішення поставлених завдань, тобто оцінити рівень кваліфікації вчителя фізичної культури.

Оцінка зберігає гуманний характер.

Публікації автора:

1.Николу Панагйотис. Объективная оценка успеваемости как критерий эффективности процесса физического воспитания в начальной школе Греции // Сб. научных трудов “Физическое воспитание студентов творческих специальностей”. – Харьков: ХХПИ. – 7. – 2002. – С. 85–90.

2. Николу Панагйотис. Характеристика физического состояния школьников Греции в возрасте 7–10 лет // Збірник наукових праць “Педагогіка, психологія та медико – біологічні проблеми фізичного виховання і спорту”. – Харків: ХХПІ. – 20. – 2002. – С. 65–70.

3. Николу Панагйотис. Контроль эффективности физического воспитания в начальной школе Греции // Сб. научных трудов “Физическое воспитание студентов творческих специальностей”. – Харьков: ХППИ.. – 3. – 2003. –
С. 130–137.

4. Николу Панагйотис. Обґрунтування оздоровчої ефективності програм фізичного виховання в школах Греції // Матеріали другої наукової конференції аспірантів “Молода спортивна наука України”. – Львів, 1998. – С. 93–97.

5. Николу Панагйотис. Особенности физического развития и подготовленности школьников – цыган, проживающих в Греции // Спортивная наука на рубеже столетий. Вторая международная научная конференция студентов. – К., 2000. – С. 171–173.

6. Николу Панагйотис. Этнические особенности физического состояния греческих цыган в возрасте 7–10 лет // Четвертий міжнародний науковий конгрес “Олімпійський спорт і спорт для всіх: Проблеми здоров’я, рекреації, спортивної медицини та реабілітації ”. – К., 2000. – C. 402.