Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології


Бабенко Микола Іванович. Система підтримки прийняття рішень при управлінні навчальним процесом загальноосвітнього закладу : Дис... канд. наук: 05.13.06 - 2007.



Анотація до роботи:

Бабенко М.І. Система підтримки прийняття рішень при управлінні навчальним процесом загальноосвітнього закладу. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.06 – автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології. – Херсонський національний технічний університет, Херсон, 2007.

Дисертація присвячена вирішенню питань розробки теорії, методів, алгоритмів і програмного інструментарію інформаційної системи підтримки прийняття рішень при управлінні навчальним процесом загальноосвітнього закладу, впровадження якої суттєво сприяє підвищенню ефективності роботи установи.

Розроблена реляційна база знань загальноосвітнього навчального закладу, яка включає в себе базу даних, що складається із сукупності реляційних таблиць, що охоплюють усілякі сфери діяльності установи, і блок обробки даних, що включає в себе статистичний модуль і сукупність алгоритмів і програм, які сприяють автоматизації процесів обробки даних.

Створено автоматизовану систему формування колективу учнів з урахуванням їхніх психофізіологічних особливостей і рівня підготовки на момент вступу до навчального закладу, що заснована на психологічному тестуванні та результатах вступного іспиту, обробка даних у якій виконується системою нечіткого логічного виводу.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню й розробці методів управління навчальним процесом загальноосвітнього закладу, в основі яких лежать сучасні інформаційні технології, алгоритми та програми, що дозволяє підвищити швидкість і вірогідність прийняття управлінських рішень у процесі роботи установи.

Отримано наступні результати:

  1. Розроблено систему підтримки прийняття рішень при управлінні навчальним процесом загальноосвітнього закладу, що дозволяє в динамічному режимі одержувати достовірну інформацію по функціонуванню будь-якого елемента навчального закладу.

  2. Визначені оптимальні умови функціонування об’єкту управління, побудований знаковий граф, аналіз якого дозволяє визначити векторний критерій оптимізації роботи системи.

  3. Розроблено комплекс алгоритмів і програм, які дозволяють автоматизувати процес обробки реляційних даних з метою одержання поточної й узагальнюючої інформації про роботу навчального закладу на даний момент часу та за заданий проміжок часу.

  4. Розроблений статистичний модуль обробки інформації, що дозволяє в заданий момент часу одержати необхідні статистичні дані по заданих підсистемах установи, що істотно скорочує час на підготовку підсумкових заходів навчального закладу та сприяє зменшенню ймовірності помилки в процесі прийняття управлінських рішень за рахунок повноти та якості представленої інформації.

  5. Уперше представлено автоматизовану систему формування колективу учнів із урахуванням їхніх психофізіологічних особливостей і рівня підготовки на момент вступу в навчальний заклад, що заснована на психологічному тестуванні та вступному іспиті, в якій дані обробляються системою нечіткого логічного виводу.

  6. Знайдено оптимальне сполучення кількості, виду й областей визначення функцій належності нечітких множин, що сприяє отриманню необхідної чутливості системи до вхідних емпіричних даних, складено систему нечітких логічних рівнянь, на підставі яких отримується достовірна інформація, що використовується для прийняття управлінських рішень.

  7. Розроблено інтернет–технологію оперативного взаємозв'язку: навчальний заклад – зовнішнє середовище за допомогою створення Web-сайту навчального закладу, на якому батьки, використовуючи систему пароля-доступу, у будь-який момент часу можуть одержати повну й достовірну інформацію про успішність і поведінку учнів.

Результати дисертаційних досліджень, запропоновані методи, програми й алгоритми, реалізовані в системах управління ряду навчальних закладів, що підтверджується відповідними актами впровадження.

Публікації автора:

  1. Бабенко Н.И., Бень А.П., Шарко А.В. Система поддержки принятия управленческих решений по оптимизации учебного процесса в физико–техническом лицее // Вестник Херсонского государственного технического университета.– 2003.– №2(18).– С. 472–475.

Автором розроблено основні принципи побудови системи підтримки прийняття управлінських рішень по оптимізації навчального процесу.

  1. Бабенко Н.И., Крючковский Д.А., Маломуж Т.В. Методы снижения влияния факторов субъективности и неопределённости в системах поддержки принятия решений // Автоматика, автоматизация, электротехнические комплексы и системы.– 2003.– №1(11).– С. 116–120.

Автором проаналізовані фактори, що впливають на якість прийняття рішень у системах підтримки прийняття рішень.

  1. Бабенко Н.И. Стратегия принятия решений в условиях нечеткости суждений о предпочтениях имеющихся альтернатив // Вестник Херсонского государственного технического университета.– 2004.– №20.– С. 46–49.

  2. Бабенко Н.И., Бабичев С.А., Шарко А.В. Автоматизированная информационная система управления учебным процессом // Зб.наук.пр. «Актуальні проблеми автоматизації та інформаційних технологій».– Дніпропетровськ.– 2004.– Т.8.– С.97–104.

Автором розглянуті основні етапи створення бази знань автоматизованої системи підтримки прийняття рішень при управлінні навчальним закладом.

  1. Бабенко Н.И., Бабичев С.А., Шарко А.В. Использование нейросетевых технологий для оптимизации оценивания знаний учащихся в учебном заведении // Научно–технический журнал Харьковского национального университета радиоэлектроники «Радиоэлектроника и информатика».–2004.–№2.–С. 135–140.

Автором розроблений алгоритм виставлення підсумкової оцінки учням навчального закладу.

  1. Бабенко Н.И., Бабичев С.А. Автоматизированная система поддержки принятия решений при формировании коллектива учащихся специализированного общеобразовательного учебного заведения // Сборник научных трудов Донбасского государственного технического университета.– 2005.– С. 3–15.

Автором створений алгоритм системи формування колективу учнів, що заснований на використанні теорії нечітких множин, в якій розподіл учнів здійснюється за результатами вступного конкурсного іспиту та психологічного тестування.

  1. Бабенко Н.И., Бабичев С.А. Система поддержки принятия решений при управлении учебным процессом учебного заведения // Вестник Херсонского национального технического университета.– 2005.– №21.– С. 240–244.

Автором розроблено базу знань для настроювання нечіткої системи прийняття рішення щодо преміювання працівників навчального закладу.

  1. Бабенко Н.И. Автоматизированная информационная система управления специализированным общеобразовательным учебным заведением//Вестник Херсонского национального технического университета.– 2006.– №24.– С. 449 – 455.

  2. Бабенко Н.И., Бабичев С.А., Шарко А.В. Синтез вейвлет–технологий и искусственных нейронных сетей в прогнозировании и диагностических исследованиях // Матеріали VII міжнародної науково–практичної конференції «Наука і освіта – 2004».– Дніпропетровськ.–2004.–Т.73.– С. 32–33.

Автором приведені результати досліджень по використанню вейвлет–аналізу в системах обробки інформації.

  1. Бабенко Н.И., Бабичев С.А. Информационно–аналитическая система управления учебным процессом высшего учебного заведения // Материалы Всеукраинской научно–методической конференции «Проблеми та зміст фундаментальної освіти сучасного інженера».–Харків.–НТУ «ХПІ».– 2004.– С. 58–60.

Автором розроблений інформаційний блок системи підтримки прийняття рішень при управлінні загальноосвітнім навчальним закладом.

  1. Бабенко Н.И., Бабичев С.А., Яблуновская Ю.А. Информационная система поддержки принятия решений при управлении учебным заведением // Материалы международной научной конференции «Интеллектуальные системы принятия решений и прикладные аспекты информационных технологий».– Евпатория.–2005.– С.36–39.

Автором розроблена структурна схема моделі управління загальноосвітнім закладом та визначені основні етапи її побудови.