Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Бессонова Тетяна Іванівна. Система психолого-педагогічного захисту соціально занедбаних дітей і підлітків. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2006.



Анотація до роботи:

Бессонова Т.І. Система психолого-педагогічного захисту соціально занедбаних дітей і підлітків. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – „Педагогічна та вікова психологія”. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2006.

Дисертаційне дослідження присвячене обґрунтуванню, розробці та впровадженню системи психолого-педагогічного захисту соціально занедбаних дітей і підлітків. Проаналізовано теоретичні підходи і сформульовано психолого-педагогічні принципи побудови концептуальної моделі системи психолого-педагогічного захисту, яка включає в себе такі компоненти, як концептуальний (теоретичне уявлення про психолого-педагогічний захист дітей і підлітків в ситуації соціальної занедбаності), діагностичний (виявлення соціальної занедбаності та особистісної проблематики дітей і підлітків за допомогою психодіагностичного комплексу), практичний (програма поетапного захисту зовнішнього і внутрішнього світу дитини з покращення її особистісних динамічних та змістовних показників розвитку), професійно-методичний (активізація здібностей особистості фахівців до роботи із соціально занедбаними дітьми і підлітками).

Виконання комплексної поетапної програми стосовно кожної дитини сприяє позитивній динаміці щодо зниження рівня прояву показників соціальної занедбаності, підвищення рівня соціально-психологічної адаптації, покращення соціальних умінь і навичок, поліпшення значення показників особистісної тривожності, міжособистісних взаємин.

Система психолого-педагогічного захисту соціально занедбаних дітей і підлітків значною мірою забезпечує відповідну спеціальну підготовку практичних психологів, соціальних педагогів, вихователів до роботи і сприяє успішній адаптації дітей в суспільстві.

Публікації автора:

  1. Бессонова Т.І. Методи практичної психокорекції – обов'язковий ланцюг у системі психолого-педагогічного захисту соціально занедбаних дітей і підлітків // Педагогіка і психологія професійної освіти, 2002. – № 6. – С. 310–315.

  2. Бессонова Т.І. Психологічний феномен соціальної занедбаності дитинства // Неперервна професійна освіта: теорія і практика, 2003. – Вип. 3–4. – С. 221–227.

  3. Бессонова Т.І. Соціально-психологічні особливості соціально занедбаних дітей та середовища їх життєдіяльності // Психологія: Зб. наук. праць. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2004. – Вип. 23. – С. 114–122.

  4. Бессонова Т.І. Психологічні особливості соціально занедбаних дітей та підлітків // Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. пр. Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименко С.Д. – К., 2004. – Т. VI, вип.1. – С. 29–36.

  5. Бессонова Т.І. Організація підготовки практичних психологів до впровадження системи психолого-педагогічного захисту соціально занедбаних дітей і підлітків // Педагогіка і психологія професійної освіти: Науково-методичний журнал. – К., 2004. – № 6. – С. 310–315.

  6. Бессонова Т.І. Система психолого-педагогічного захисту соціально занедбаних дітей та підлітків // Педагогічний процес: теорія і практика: Збірник наукових праць. – К.: "ЕКМО", 2004. – Вип. 1. – С. 143–152.

  7. Бессонова Т.І. Роль і завдання психолого-педагогічного моніторингу для діагностування ситуації соціальної занедбаності дитинства // Педагогічний процес: теорія і практика: Зб. наук. пр. – К.: „ЕКМО”, 2005. – Вип. 2. – С. 140–153.

  8. Бессонова Т.И. Особенности развития ребёнка в неблагополучной семье // Практична психологія та соціальна робота. – К., 2002. – № 1. – С. 39–42.

  9. Бессонова Т.І. Психолого-педагогічний захист соціально занедбаних дітей і підлітків: можливості позитивної психотерапії // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Збірник наукових праць: У 2-х част. / Редкол.: І.А.Зязюн (голова) та ін. – К. – Вінниця: ДОВ Вінниця, 2002. – Вип.2. Ч. I. – С. 123–126.

  10. Бессонова Т.І. Супровід і підтримка соціально занедбаних дітей і підлітків у позашкільних закладах // Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. „Соціально-педагогічні основи діяльності сучасного позашкільного закладу”. – К., 2002. – С. 133–137.

  11. Бессонова Т.І. енноваційні підходи до нового змісту педагогічної культури батьків як невід'ємної частини системи психолого-педагогічного захисту дитинства // Формування педагогічної культури батьків у діяльності освітніх закладів: досвід, перспективи (Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді): Зб. наук. пр. – Херсон: Олді-плюс, 2003. – С. 29–34.

  12. Бессонова Т.І. Структура і зміст системи психолого-педагогічного захисту соціально занедбанних дітей і підлітків // Актуальні проблеми практичної психології: Зб. наук. пр. Всеукраїнської наук.-практ. конф. студентів та молодих вчених. – Херсон: Персей, 2004. – С. 28–32.

  13. Бессонова Т.И. Из перспективных направлений работы Севастопольского института последипломного образования по обеспечению социальной адаптации детей и подростков // Соціальна робота: теорія, досвід, перспективи: Матеріали доповідей та повідомлень Міжнародної наук.-практ. конференції. – Ужгород, 1999. – Ч.І. – С. 42–46.

  14. Бессонова Т.И. Социально запущенные дети: социальный и психологический аспекты // Материалы научной конференции: „Ломоносовские чтения” 2003 года и Международной научной конференции студентов, аспирантов и молодых учёных: „Ломоносов-2003” / Под ред. В.А.Иванова, В.И.Кузищина. – Севастополь: НПЦ "ЭКОСИ-Гидрофизика", 2003. – С. 23–25.

  15. Бессонова Т.И. Региональная модель системы психолого-педагогической защиты социально запущенных детей и подростков // Материалы научной конференции: „Ломоносовские чтения” 2004 года и Международной научной конференции студентов, аспирантов и молодых учёных: "Ломоносов-2004" / Под ред. А.В.Кезина, В.А.Иванова, В.И.Кузищина. – Севастополь: НПЦ "ЭКОСИ–Гидрофизика", 2004. – С. 26–29.

  16. Бессонова Т.И. Новые социально-педагогические методики и технологии в работе воспитателя детского дома: Методические рекомендации // Горизонты образования: педагогика и психология, 2003. – № 1. – С.118–131.

  1. Бессонова Т.И. Социально запущенные дети: социально-психологический аспект: Методические рекомендации // Горизонты образования: педагогика и психология, 2003. – № 2. – С. 122–127.

  2. Бессонова Т.И. Система психолого-педагогической защиты безнадзорных детей // Материалы городской межведомственной науч.-практ. конф.: „Безнадзорные дети: пути решения проблем” / Под ред. Т.И.Бессоновой, Л.А.Грицко. – Севастополь, 2003. – С. 76–80.

  3. Бессонова Т.И. Методы работы социального педагога и социального работника с неблагополучной семьёй школьника // Информационно-методический сборник материалов городского семинара „Работа с неблагополучной семьёй" / Под ред. Т.И.Бессоновой, Л.И.Машницкой, Л.А.Грицко. – Севастополь, 2004. – С. 36–48, 89–125.

  4. Бессонова Т.И. Система психолого-педагогической защиты социально запущенных детей и подростков: концепция и практика: Методические рекомендации. – Севастополь: Рибест, 2003. – 36 с.

  5. Бессонова Т.И. Система психолого-педагогической защиты социально запущенных детей и подростков: Методическое пособие. – Севастополь: Рибест, 2004. – 150 с.

  6. Бессонова Т.И. Система психолого-педагогической защиты ребёнка в семье: передовой опыт и инновации: Методическое пособие – Севастополь: Рибест, 2004. – 68 с.