Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Технологія та організація промислового та цивільного будівництва


Прокапало Микола Миколайович. Технологія обстеження та ремонту підводної частини споруд для підйому суден по похилій площині : дис... канд. техн. наук: 05.23.08 / Вінницький національний технічний ун-т. - Вінниця, 2005.



Анотація до роботи:

Прокапало М.М. «Технологія обстеження і ремонту підводної частини споруд
для підйому суден по похилій площині» - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.23.08 – «Технологія та організація промислового та цивільного будівництва». Вінницький національний технічний університет, Вінниця, 2005г.

Дисертація присвячена технології підводного нівелювання і ремонту підводної частини судноспускових доріжок елінгів і сліпів, виконаних на залізобетонних підрейкових конструкціях.

В даній роботі вперше розроблено базову технологію підводного нівелювання судноспускових доріжок елінгів і сліпів, розроблений гідростатичний підводний нівелір і на його основі технологія гідростатичного підводного нівелювання, а також вперше розроблений пристрій і нова технологія підводного нівелювання на основі ультразвукових коливань. В результаті проведених експериментальних досліджень вперше простежена динаміка змін нев'язок і випад-кових похибок, визначена їх залежність від ступеня впливу різних параметрів вітрових хвиль і оптимальної розрахункової глибини занурення вимірювального блоку.

В процесі розрахункових досліджень розроблена ефективна конструктивно-технологічна схема ремонту в підводній зоні вузлів кріплення рейкових ниток до залізобетонних несучих конструкцій спускового стапеля, без додаткового утворення перемичок і водовідливу.

В рамках виконання дисертаційної роботи вперше розроблені і затверджені дві методичні рекомендації за технологією нівелювання і ремонту підводної частини рейкових доріжок похилого стапеля елінгів і сліпів.

1. Розроблено базову технологію підводного нівелювання судноспускових доріжок елінгів і сліпів на основі геометричного нівелювання й застосування спеціальної нівелірної рейки.

2. Простежено динаміку зміни нев’язок і випадкових помилок при базовому нівелюванні, визначена їхня залежність від ступеня впливу різних параметрів вітрових хвиль, ув'язані й класифіковані результати експериментів в одну певну систему із прив'язкою до певного класу точності й нормативних будівельних допусків.

3. Розроблено нову технологію гідростатичного підводного нівелювання стосовно до рейкових доріжок споруд для підйому суден по похилій площині на основі винайденого гідростатичного підводного нівеліра.

4. Визначено динаміку зміни погрішностей при гідростатичному підводному нівелюванні і їхню залежність від впливу різних характеристик вітрових хвиль (довжини хвилі й амплітуди), а також точність роботи вимірювального блоку приладу від оптимальної розрахункової глибини його розташування в момент виконання вимірів. Результати досліджень ув'язані й класифіковані в одну певну систему із прив'язкою до певного класу точності й нормативних будівельних допусків.

5. Розроблено нову технологію підводного нівелювання за допомогою ультразвукових хвиль стосовно до судноспускових доріжок елінгів і сліпів на основі винайденого приладу для підводного нівелювання.

6. Проведено натурні випробування й впровадження трьох технологій підводного нівелювання в умовах виробництва на поперечному сліпі Г-300 Херсонського ССРЗ ім. Комінтерну. Проведені випробування підтвердили результати попередніх дослідів й експериментів, а також придатність розроблених технологій для виконання поставлених завдань.

7. Базовий метод підводного нівелювання можна використати не тільки для рішення поставлених завдань, але й для тарування й перевірки знову створених приладів і способів виконання нівелювальних робіт під водою.

8. Нові прилади для підводного нівелювання рейкових шляхів спускового стапеля відрізняються високою точністю, компактністю й зручністю в застосуванні під водою, екологічно безпечні для навколишнього середовища, а також як інструменти, невідривні від всіх технологічних будівельних і ремонтних процесів, задовольняють нормативним вимогам і допускам при вимірі перевищень між досліджуваними точками.

9. Базовий і гідростатичний метод підводного нівелювання дозволяє робити виміри перевищень не тільки на судноспускових доріжках елінгів і сліпів, але й на інших конструкціях гідротехнічних споруд.

10. Розроблені й затверджені методичні рекомендації з технології нівелювання підводної частини рейкових доріжок похилого стапеля елінгів і сліпів.

11. Розроблена раціональна і більш ефективна конструктивно-технологічна схема ремонту в підводній зоні вузлів кріплення рейкових ниток до залізобетонних несучих конструкцій спускового стапеля, без додаткового улаштування перемичок і водовідливу.

12. На основі нової конструктивно-технологічної схеми, розроблені й затверджені методичні рекомендації з технології ремонту підводної частини судноспускових доріжок елінгів і сліпів, виконаних на залізобетонних підрейкових конструкціях.

13. На підставі результатів проведених досліджень розроблений проект капітального ремонту рейкових кріплень у підводній частині судноспускових доріжок сліпа Г-300, затверджений і прийнятий до впровадження Херсонським ССРЗ ім. Комінтерну.

14. Виконано аналіз і обґрунтування очікуваного економічного ефекту при виконанні інструментального обстеження та капітального ремонту підводної частини судноспускових доріжок сліпа Г-300 без улаштування перемичок і осушення акваторії затону. Ефект складає економію грошових коштів у розмірі 481,023 тис. грн в результаті упровадження проекту і 50,09 тис. грн в результаті упровадження нових технологій підводного нівелювання.

Основні положення і результати дисертації опубліковані в таких роботах:

Статті у фахових виданнях

1. Прокапало Н.Н. Технология нивелировки подводной части наклонных рельсовых доро-жек судоспусковых и судоподъемных сооружений // Нові технології в будівництві. –2001. – №2.-С. 50-55.

2. Прокапало Н.Н. Технология ремонта подводной части судоспусковых рельсовых дорожек наклонных стапелей эллингов и слипов // Нові технології в будівництві. – 2002. – №2(4).- С. 47-49.

3. Прокапало Н.Н. Характерные повреждения и разрушения, встречающиеся при эксплуатации подводной части наклонных стапелей эллингов и слипов // Будівельне виробництво: Міжвідомчий науково-технічний збірник. – К.: НДІБВ. – 2002. – Вип. 43. - С. 41-44.

4. Прокапало Н.Н. Технология обследования и ремонта подводной части сооружений для подъема судов по наклонной плоскости // Будівельне виробництво: Міжвідомчий науково-технічний збірник. – К.: НДІБВ. – 2004. – Вип. 45. – С. 71-75.

Методичні рекомендації

5. «Методические рекомендации по технологии нивелирования подводной части рельсовых дорожек наклонного стапеля эллингов и слипов» затверджені секцією №1 Вченої ради НДІБВ Держбуду України Протокол №4 від 26 травня 2002 р.

6. «Методические рекомендации по технологии ремонта подводной части судоспусковых дорожек эллингов и слипов, выполненных на железобетонных подрельсовых конструкциях» затверджені секцією №1 Вченої ради НДІБВ Держбуду України Протокол №1 від 24 січня 2003р.

Авторські свідоцтва та патенти

7. Устройство для нивелирования судоспусковых рельсовых дорожек: А.с. 1545078 А1 SU, МКИ G 01 C 9/02./Н.Н. Прокапало (SU). – №4384678/24-10; Заявлено 29.02.88; Опубл. 23.02.90, Бюл. №7.

8. Устройство для подводного нивелирования: А.с. 1782108 А1 SU, МКИ G 01 C 9/02, 5/04./Н.Н. Прокапало (SU).- №4787602/10; Заявлено 31.01.90; Для служб. користування.

9. Деклараційний патент на винахід № 54021 А UA, MKИ В 63 С 3/08/ М.М. Прокапало UA, Рейкова колія для візків суднопідйомного сліпа.- №2002043274; Заявл. 19.04.2002; Опубл. 17.02.2003. Бюл. №2.

10. Деклараційний патент на винахід № 54973 А UA, МКИ В 63 С 3/08/ М.М. Прокапало UA, Рейкова колія для візків суднопіднімального сліпа.- №2002064604; Заявл. 05.06.2002; Опубл. 17.03.2003. Бюл. №3.