Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


43. Борисова Наталія Василівна. Теоретичні й методичні засади навчання іноземних мов у школах України (1917-1933 рр.): дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Борисова Н.В. Теоретичні й методичні засади навчання іноземних мов у школах України (1917-1933 рр.). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Київський національній університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2004.

Дисертація присвячена історико-педагогічному аналізу теоретичних і методичних засад навчання іноземних мов у школах України впродовж 1917-1933 рр. у контексті особливостей організації навчального процесу. У дослідженні акцентується увага на змісті й завданнях іншомовної освіти гімназій, прогімназій, реальних училищ, єдиної трудової школи, фабрично-заводських семирічок та інших навчальних закладів. У роботі аналізуються методи, принципи та форми організації процесу навчання іноземних мов у тогочасних вітчизняних школах, а також існуючі методики, якими пропонувались різні підходи для опанування лінгвістичних дисциплін. У дисертаційному дослідженні розглядаються засоби навчання іноземних мов у історичному розрізі.

Матеріали дослідження можуть бути використані при вивченні історії педагогіки, методики навчання іноземних мов, у практичній діяльності учителів загальноосвітніх закладів, при організації гімназій, коледжів, сприятимуть збереженню і передачі історико-педагогічного досвіду.

Публікації автора:

  1. Борисова Н.В. Введення курсів іноземної мови у школах України (1917-20 роки ХХ ст.) // Рідна школа. – 2000. – № 10. – С. 63-65.

  2. Борисова Н.В. Гувернерство і домашні вчителі – основні наставники у процесі вивчення іноземних мов у домашніх умовах // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди: Науково-теоретичний збірник. Спеціальний випуск № 3. – Переяслав-Хмельницький, 2003. – С. 296-300.

  3. Борисова Н.В. Зміст і завдання процесу вивчення іноземних мов у школах України (1917-1920 рр.) // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Збірник наукових праць. Випуск 24. / Редкол.: Т.І.Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ-Запоріжжя: Фінвей, 2002. – С. 245-251.

  4. Борисова Н.В. Іван Огієнко та іноземні мови // Ювілейна книга: ч. 1-2 /ред., упор. А.А.Марушкевич. – К.: КНУ, 2002. – С. 241-246.

  5. Борисова Н.В. Навчально-методичний комплекс з іноземної мови 1917-1920 рр. // Теоретичні питання освіти та виховання: Збірник наукових праць. Випуск 17. – К.: Видавничий центр КНЛУ, 2001. – С. 25-29.

  6. Борисова Н.В. Стан іншомовної освіти у загальноосвітніх закладах України на початку ХХ століття // Теоретичні питання культури, освіти та виховання: Збірник наукових праць. Випуск 21. – К.: Видавничий центр КНЛУ, НМАУ, 2002. – С. 77-79.