Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Германські мови


252. Раду Алла Іванівна. Типологія та лінгвістичні особливості функціонування ділової реклами (на матеріалі англомовної рекламної продукції): дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Запорізький держ. ун-т. - Запоріжжя, 2004.



Анотація до роботи:

Раду А.І. Типологія та лінгвостилістичні особливості функціонування ділової реклами (на матеріалі англомовної рекламної продукції). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.02.04 – германські мови. – Запорізький державний університет. – Запоріжжя, 2004.

Дисертація присвячена комплексному вивченню типологічних комунікативно-функціональних, когнітивних, мовно- й візуальностилістичних особливостей функціонування англомовного рекламного дискурсу. На основі міждисциплінарного підходу до вивчення функціональних стратегій рекламного дискурсу визначено фреймову організацію рекламного дискурсу, запропоновано комунікативно-функціональну типологію рекламного дискурсу з урахуванням особливостей дискурсів як комерційної так і некомерційної реклами, простежено структурно-композиційні, структурно-тематичні та структурно-семантичні особливості актуалізації фреймових структур та їхній вплив на зв’язність і цілісність рекламного дискурсу, визначено провідну роль ідентифікатора авторства у концептуальній і мовній структурі рекламного дискурсу, здійснено типологізацію термінологічної лексики, простежено функціональність загальномаркетингових і вузькоспеціальних термінологічних структур, розглянуто питання міжгалузевої міграції термінів, впливу стилістично маркованого контексту рекламного дискурсу на функціональність термінів, проаналізовано лінгвостилістичні особливості функціонування власноназвної лексики, розглянуто особливості формування жанрового контексту рекламного дискурсу, типологізовано фактори контекстуалізації, визначено роль вербальних та екстравербальних маркерів контекстуалізації у жанровому контексті рекламного дискурсу

Дискурсні стратегії організації комунікації у галузі реклами значним чином визначають її фреймову організацію, відтак фреймова організація впливає на прагмакомунікативні, структурно-семантичні, лінгвостилістичні особливості рекламного дискурсу, забезпечує його зв’язність та цілісність. Провідною у РД є роль фрейму автора, який ініціює комунікацію у сфері реклами, створює певну картину світу, у центрі якої предмет РД, і пропонує її увазі адресата. Взаємозалежність фреймів автора, предмета та адресата РД впливають на реалізацію фрейму мети і, відповідно, на ступінь комунікативної ефективності РД. Комунікативний потенціал РТ/РД визначається актуалізацією фреймових структур автора, предмета, адресата та мети. Можливість одночасної реалізації фреймів автора, предмета та адресата на одному структурно-композиційному рівні створює умови для заміни одного структурно-композиційного рівня іншим та сприяє лаконізації РТ. Лаконічна структурно-композиційна модель РТ складається з рівня ІА, який є базовим і визначає приналежність тексту/дискурсу до комунікативної сфери реклами.

Комунікативно-прагматична особливість функціонування ТО в РД пов’язана з тим, що ТО є лексичною базою вербалізації фрейму предмета РД, що визначає термінологічну лексику як один із ключових когезійних засобів РТ: 1) паралельне вживання ТО на різних структурно-композиційних рівнях РТ є плідним засобом

структурно-композиційної когезії; 2) у вербальному тексті ТО найчастіше функціонують у ролі лексичних та тематичних когезійних засобів; 3) залучення ТО до структури візуального тексту сприяє їхньому функціонуванню у якості засобів візуальної когезії. У стилістично маркованому контексті РД спостерігаються випадки, коли ТО, не втрачаючи властивих їм ознак, стають ефективним стилістичним засобом вербалізації та візуалізації предмету РД.

Використання РТ у процесі викладання англійської мови як мови фаху має великий лінгводидактичний потенціал. З одного боку, цьому типові текстів масової комунікації притамані когнітивні характеристики як джерелу різнобічної інформації. Відповідно, екстралінгвістичний контекст цієї сфери інституціональної комунікації знайшов своє відображення у вербальній і візуальній фактурі РТ, що дає змогу вивчати соціолінгвістичні особливості функціонування РД під час роботи над рекламними матеріалами на заняттях з англійської мови. Значну практичну цінність використанню рекламних матеріалів у навчальному процесі надає широкий діапазон термінологічної та ономастичної лексики в англомовних РТ, а безпосередні вербальний та невербальний контексти сприятимуть більш ефективному засвоєнню цієї лексики студентами, вивчення логіко-понятійної структури РД і його фреймової специфіки – розвиткові комунікативної компетенції студентів. Характерологічною ознакою РТ є те, що він, на відміну від інших автетичних фахових текстів, не втрачає своєї автентичності та комунікативно-фахової повноцінності при роботі в аудиторії, адже ми всі є адресатом РД, а лінгвістичний і екстралінгвістичний контексти зберігають при цьому свої експліцитні та імпліцитні характеристики повною мірою.

Публікації автора:

1. Раду А. Мова корпоративної реклами: прагмастилістичні аспекти // Праці Всеукр. конф. „Провідні лінгвіст. концепції кінця ХХ ст.” – Львів. – 1996. – С. 204-205.

2. Раду А.І. Типология англомовного рекламного тексту в фаховоорієнтованому викладанні іноземних мов // Праці Регіон. конф. „Лінгводидактичні проблеми викладання іноземних мов на економ. ф-тах”. – Тернопіль. – 1997. – С. 127-128.

3. Раду А.І. Використання таблиць у вивченні типологічних особливостей англомовного рекламного тексту // Праці Міжнар. конф. „Мультимедіа в навчанні іноземних мов”. – Київ. – 1997. – С. 55.

4. Раду А.І. Рекламний текст англійською мовою: типологія, прагматика, функціональність // Іноземномовний текст за фахом: лінгводидактичні аспекти. – Львів: Світ, 1998. – С. 222-234.

5. Раду А.І. Лінгводидактичний потенціал англомовного рекламного тексту // Праці Міжвуз. конф. „Інноваційні напрямки в навчанні іноземних мов”.–Львів.–1999.– С.17.

6. Раду А. Особливості вживання власних назв в рекламному тексті // Проблеми слов’янської ономастики. – Ужгород. – 1999. – С. 145-150.

7. Раду А.І. Структурно-семантичні та стилістичні особливості англомовного рекламного тексту // Іноземна філологія. – 1999. – № 111. – С. 120-126.

8. Раду А.І. Структурно-семантичні особливості функціонування термінів в рекламному дискурсі // Праці Міжнар. конф. „Сучасні проблеми термінології та термінографії”. – Київ. – 2000. – С.84-85.

9. Раду А.І. Соціологічний простір рекламного дискурсу // Наукова спадщина професора Ю.О. Жлуктенка та сучасне мовознавство. – Київ. – 2000. – С. 213-217.

10. Раду А.І. Вербальна та візуальна презентація культурологічних концептів у дискурсі корпоративної реклами // Мовні і концептуальні картини світу.– Київ.–2001.– № 5.– С. 91-195.

11. Раду А.І. Термінологічна лексика в структурі рекламного дискурсу // Наукові записки ТДПУ ім. В.Гнатюка. Сер.: Мовознавство.–Тернопіль.–2001.–№1.– С.60-63.

12. Раду А.І. Особливості функціонування антропорелевантних маркерів контекстуалізації у рекламному дискурсі // Актуальні проблеми менталінгвістики. – Черкаси. – 2001. – Ч.1. –С.126-131.

13. Раду А.І. Авторська лінія та лінгвостилістичні особливості її реалізації у рекламному тексті. – Іноземна філологія. – № 112. – 2001. – С. 119-123.

14. Раду А.І. Фреймова організація дискурсу суспільно-корисної реклами // Праці ІV Міжнар. конф. „Когнітивні сценарії комунікації. На перехресті мов і культур”. – Партеніт, Симферополь, 2002. – С. 209-210.

15. Раду А.І. Функционирование вербальных и невербальных компонентов коммуникации в рекламном дискурсе // Труды междунар. конф. «Форма, значение и функции единиц языка и речи». – Минск, 2002. – Ч. ІІ. – С. 107-109.

16. Раду А. Жанровий контекст рекламного дискурсу // Дискурс іноземномовної комунікації (кол. монографія) / Заг. ред. К.Я. Кусько. – Львів: Вид-во ЛНУ ім. І. Франка, 2002.– С. 322-344.

17. Раду А.І. Кореляція вербального та невербального планів вираження в англомовному рекламному дискурсі // Праці Міжнар. конф. „Прикладна лінгвістика в ХХІ столітті: лінгводидактичні та культурологічні стратегії”. – Львів, 2003. – С.40-41.

18. Раду А.І. Фреймова організація рекламного дискурсу (на матеріалі рекламної продукції дискурсу суспільно-корисної реклами) // Вісник Сумського держ. ун-ту. Сер.: Філологічні науки. – 2003. - № 4 (50). – С. 212-216.

19. Radu A. The renovation theme in the texts of corporate advertising // Праці Регіон. конф. „Лінгводидактичний плюралізм навчального процесу з іноземних мов у вищих навчальних закладах”. – Тернопіль. – 1999. – С. 242-244.

20. Radu A. Image-Forming Contextualization Cues in the Discourse of Advertising // Proc. 6th National TESOL-Ukraine Conf. “The Way Forward to English Learning and ESP Teaching in the Third Millennium”. – Kyiv. – 2001. – P. 56-57.

21. Radu A. Structuring the English-Language Advertising Text: Defining the Identificator’s Structural Characteristics // Proc. 3rd National TESOL-Ukraine Conf. “Multiplicity and Diversity of TESOL Experience”. – Vinnytsya. – 1998. – P. 47-48.

22. Radu A. Advertising Discourse in ESP // Proc. 5th National TESOL-Ukraine Conf.

“Language Teaching: Classroom, Lab and Beyond”. – L’viv. – 2000. – P. 49.

23. Radu A. Advertising Discourse as the Reflection of the Main Tendencies in the Development of Verbal Communication in a New Millennium // Proc. International Conf. ““Linguistics and Verbal Communication in the 21st century: Tendencies and Perspectives”. – Kyiv. – 2000. – P. 45.

24. Radu A. Discourse of Advertising: Context Typology and Contextualization Markers // Мови, культури та переклад у контексті європейського співробітництва. – Київ. – 2001. – С. 389-392.

25. Radu A. Advertising Discourse (AD) in Developing Lexical and Communicative Competence // Proc. 7th National TESOL-Ukraine Conf. “Exploring EFL Challenges with TESOL Community”. – Khmelnytsky. – 2003. – P. 176-177.