Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка транспорту і зв’язку


Липинська Олена Андріївна. Удосконалення форм та методів державної підтримки національного морського судноплавства в Україні. : Дис... канд. наук: 08.07.04 - 2002.



Анотація до роботи:

Липинська О.А. Удосконалення форм та методів державної підтримки національного морського судноплавства в Україні.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.07.04. – Економіка транспорту і зв'язку. – Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України, Одеса, 2002.

Для рішення найважливішої задачі - широкої участі України в міжнародній морській торгівлі необхідне дослідження існуючих тенденцій функціонування і розвитку торгового мореплавання, форм і способів модернізації і відновлення морського транспортного флоту України. Дослідження існуючих форм і методів державної підтримки національного судноплавства дозволило систематизувати засоби, що використовуються для цієї мети і узагальнити досвід фінансової й адміністративно правової підтримки, наявний у світовій практиці.

Виходячи з цього, метою даної дисертації є розробка наукового апарата економічного обґрунтування вибору і застосування форм і методів державної підтримки національного судноплавства в Україні.

У результаті рішення зазначених задач одержали подальшій розвиток теоретичні і методичні положення в області обґрунтування і вибору методів державної підтримки національних судновласників з метою стабілізації і зміцнення їхнього фінансового стану і створення умов для відродження національного флоту.

У дисертації наведені теоретичне узагальнення і нове рішення проблеми розвитку міжнародного морського судноплавства, яке нерозривно пов’язане з державною підтримкою національних судновласників і виконується шляхом використання широкого спектру адміністративно-правових, фінансово-економічних та інших методів.

Найбільш суттєві наукові висновки та рекомендації, які отримані в представленій роботі полягають у наступному:

  1. Державна підтримка національного судноплавства є невід'ємним елементом державної політики всіх країн, які так чи інакше здійснюють морські перевезення для забезпечення потреби зовнішньої торгівлі і володіють будь яким національним транспортним флотом.

  2. Узагальнення досвіду застосування різних форм і методів державної підтримки у світовій практиці дозволило зробити висновок про те, що країни, які розвиваються, в основному використовують адміністративно-правові форми державної підтримки, а розвинуті - фінансово-економічні. Це пов'язано з розходженням в рівнях економічного розвитку і фінансового стану економіки.

  3. Проведені дослідження форм і методів державної підтримки підприємницької діяльності у торговельному судноплавстві дозволили уточнити класифікацію шляхом введення нової класифікаційної ознаки – інформаційні методи державної підтримки та уточнення віднесення тих чи інших груп методів до ранніх ознак, що існували раніше.

  4. Виходячи з економічного становища Української держави, віку, складу і стану флоту національних судновласників, у дисертації обґрунтовується необхідність застосування як першочергового способу державної підтримки - засобів адміністративно-правового характеру.

  5. На основі системного аналізу реалізації різних методів державної підтримки виявлені внутрішні і зовнішні умови, що обумовлюють ефективне застосування методів адміністративно-правового регулювання в умовах Української держави.

  6. Для забезпечення реалізації умов, які пов'язаних з ефективною реалізацією методів адміністративно-правового регулювання, в дисертації виконано обґрунтування критеріїв і постановка задачі оптимізації спеціалізації пунктів пропуску вантажів через митний кордон України, а так само виконано розрахунок контрольного приклада на умовних даних.

  7. Дослідження економічного змісту і наслідку застосування методів резервування вантажопотоків у світовій практиці дозволило обґрунтувати в дисертації критерії і математичний апарат рішення цієї задачі. Таким чином, розроблений і сформульований науково обґрунтований інструментарій, що дозволяє вирішити важливу загальнодержавну задачу – встановлення економічно обґрунтованих квот резервування вантажопотоків за національними перевізниками з урахуванням можливості встановлення відповідних заходів з боку іноземних держав.

  8. Застосування представлених у дисертації висновків і рекомендацій дозволить створити економічні передумови для відродження національного флоту шляхом надання національним морським перевізникам гарантованої найбільш вигідної роботи.

Розроблені в результаті дисертаційного дослідження наукові положення і висновки обумовлюють подальший розвиток морської економічної науки, спрямовані на стабілізацію економічного становища національних судновласників і перевізників шляхом надання їм найбільш вигідної транспортної роботи і тим самим будуть сприяти початку процесу відродження національного флоту України.

Публікації автора:

  1. Липинская А.А., Тимофеева Н.В. Коммерческий базис экономики флота. // Судоходство. – 1997. - №11. – С.42-46.

Особистий внесок автора: обґрунтування доцільності зміни базису постачання товарів для забезпечення становлення національного флоту України.

  1. Липинская А.А., Москвиченко И.М. К вопросу разработки организационной структуры судоходной компании. – Одеса: Одеський державний морській університет. Випуск № 2 . – 1997. – С.34-39

Особистий внесок автора: Дослідження взаємозв’язку між обраною організаційною формою та ефективністю розвитку судноплавної компанією.

3. Липинская А.А. Задачи и эффективность правовых форм судоходных компаний. // Экономические инновации. Совершенствование систем управления предпринимательством. Сборник научных работ – Одесса: Институт проблем рынка и экономико-экологических исследований НАН Украины. Выпуск № 3. – 1998. – С.176-181

  1. Липинская А.А., Котлубай А.М. Критерии управления транспортными системами.// Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. Збірник наукових праць. – Одеса: Одеський державний морській університет. Випуск № 7. – 2000. – С.56-66

Особистий внесок автора: обґрунтування критеріїв рішення задач оптимізації розподілу перевезень вантажів.

  1. Липинская А.А. Проблемы преференций национальным судовладельцам. // Транспортный комплекс Украины: экономика, организация, развитие. Сборник научных работ. – Киев: Институт (центр) комплексных транспортных проблем. Выпуск № 9-10. – 2001. – С.65-74.

  2. Липинская А.А. Основные направления возрождения национального флота Украины. // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. Збірник наукових праць. – Одеса: Одеський державний морській університет. Випуск № 10. – 2001. – С.5-14.

  3. Липинская А.А. Оптимизация квотирования перевозок грузов национальными судовладельцами. // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. Збірник наукових праць. – Одеса: Одеський державний морській університет. Випуск № 11. – 2001. – С.30-38.