Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Рухомий склад залізниць та тяга поїздів


Логнвіненко Олександр Анатолійович. Удосконалення конструкції механізму газорозподілу локомотивної енергетичної установки типу Д80 : Дис... канд. наук: 05.22.07 - 2003.



Анотація до роботи:

Логвіненко О.А. Удосконалення конструкції механізму газорозподілу локомотивної енергетичної установки типу Д80. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.07 - рухомий склад залізниць та тяга поїздів. - Українська державна академія залізничного транспорту, Харків, 2003.

Дисертація присвячена рішенню актуальної наукової задачі - поліпшенню експлуатаційних показників локомотивних енергетичних установок типу Д80 (ЛЕУ Д80). Перспективним напрямком їх поліпшення зазначено удосконалення конструкції механізму газорозподілу шляхом застосування розподільних валів з принципово новими профілями кулачків привода клапанів. Формалізовано відповідну задачу модернізації механізму газорозподілу ЛЕУ Д80. Розроблено комплект методик і відповідну комплексну математична модель для проектування та дослідження високоефективних КМГР локомотивних енергетичних установок. Запропоновано варіант удосконалення конструкції кулачкового механізму газорозподілу ЛЕУ Д80, який забезпечує підвищення час-перерізу клапанів на 15% при виконанні всього комплексу вимог на проектування. За рахунок використання розподільних валів з дослідними кулачками може бути досягнуто зниження середньоексплуатаційних витрат палива на 3%. Запропоновані технологія виготовлення розподільних валів з дослідними кулачками та варіант модернізації локомотивних енергетичних установок типу Д80 на ремонтних підприємствах залізниць України.

Дисертація містить отримані автором наукові результати, що у сукупності дають можливість зробити висновок про те, що їх застосування дозволить вирішити наукову задачу удосконалення конструкції механізму газорозподілу ЛЕУ Д80, тим самим підвищити ефективність та надійність функціонування ТРС залізниць. На підставі проведених у дисертації досліджень можна зробити наступні висновки:

формалізовано задачу модернізації ТРС з перспективними вітчизняними чотиритактними ЛЕУ Д80;

виконано оцінку доцільності і резервів поліпшення експлуатаційних показників ЛЕУ Д80. Встановлено, що перспективним напрямком їх поліпшення є модернізація ЛЕУ на основі удосконалення конструкції механізму газорозподілу шляхом використання розподільних валів з принципово новими профілями кулачків привода впускних і випускних клапанів;

розроблено комплект методик для оптимізаційного проектування та дослідження високоефективних механізмів газорозподілу ЛЕУ до якого входять: нова методика профілювання кулачків привода клапанів ЛЕУ; методика розрахунку динамічних характеристик механізму привода клапанів та уточнена методика розрахунків на міцність основних деталей клапанного привода;

розроблено комплексну математичну модель і відповідне програмне забезпечення для вирішення задач з удосконалення механізму газорозподілу ЛЕУ з чотиритактними дизелями. Запропоновано варіант удосконалення конструкції механізму газорозподілу ЛЕУ Д80, який передбачає застосування розподільних валів з новими профілями кулачків;

проведено експериментальне дослідження з визначення пружно-дисипативних параметрів механізму газорозподілу ЛЕУ Д80. Отримані значення коефіцієнтів жорсткостей та демпфірування забезпечують точне математичне моделювання динамічних процесів і показників міцності в КМГР з дослідним розподільним валом;

проведено комплексне дослідження механізму газорозподілу ЛЕУ Д80 з дослідним розподільним валом. Встановлено, що запропоновані профілі кулачків забезпечують підвищення час-перерізу клапанів на , що за результатами математичного моделювання робочого процесу ЛЕУ Д80 дозволить зменшити середньоексплуатаційні витрати палива на . При цьому забезпечується виконання усіх умов на проектування, прийнятні характеристики динамічних процесів і рівні показників міцності деталей;

пророблені технологічні питання виготовлення розподільних валів з дослідними кулачками і запропоновано варіант проведення модернізації ЛЕУ Д80 на ремонтних підприємствах залізниць України. Очікуваний річний економічний ефект від модернізації ЛЕУ Д80 складає (на одну секцію магістрального тепловоза типу 2ТЕ116).

Публікації автора:

  1. Мороз В.І., Братченко О.В., Логвіненко О.А. Нові підходи до розрахунків на міцність деталей клапанного привода форсованих транспортних дизелів з урахуванням проявів динаміки // Міжвуз. зб. наук. праць Харківської державної академії залізничного транспорту. - Харків: ХарДАЗТ, 2000. – Вип. 44. – С. 35-39.

  2. Мороз В.І., Братченко О.В., Логвіненко О.А. Оцінка резервів поліпшення експлуатаційних показників тепловозних дизелів типу Д80 за рахунок модернізації механізму привода клапанів // Міжвуз. зб. наук. праць Харківської державної академії залізничного транспорту: "Підвищення експлуатаційної ефективності тягового рухомого складу залізниць". - Харків: ХарДАЗТ, 2000. – Вип. 41. – С.10-13.

  3. Мороз В.І., Братченко О.В., Логвіненко О.А. Розробка динамічної моделі механізму газорозподілу тепловозного дизеля типу Д80 та методика визначення її пружно-дисипативних параметрів // Міжвуз. зб. наук. праць Харківської державної академії залізничного транспорту: "Рухомий склад та спеціальна техніка залізничного транспорту". - Харків: ХарДАЗТ, 2001. – Вип. 46. – С. 21-24.

  4. Мороз В.І., Суранов О.В., Братченко О.В., Логвіненко О.А. Особливості визначення погрішностей тензометрування в дослідженнях механізмів газорозподілу чотиритактних дизелів // Зб. наук. праць Української державної академії залізничного транспорту. - Харків: УкрДАЗТ, 2002. – Вип. 49. – С. 85-90.

  5. Мороз В.І., Братченко О.В., Логвіненко О.А. Методика проектування високоефективних кулачків привода клапанів форсованих тепловозних дизелів // Міжвуз. зб. наук. праць Української державної академії залізничного транспорту: "Теплоенергетичні установки та екологія на залізничному транспорті". - Харків: УкрДАЗТ, 2002. – Вип. 51. – С. 47-53.

  6. Мороз В.І., Логвіненко О.А. Оцінка динаміки та ефективності клапанного привода тепловозного дизеля Д80 з серійними і дослідними кулачками // Міжвуз. зб. наук. праць Української державної академії залізничного транспорту: "Підвищення ефективності технології та техніки для виконання вантажно-розвантажувальних, будівельних і колійних робіт на залізничному транспорті". - Харків: УкрДАЗТ, 2002. - Вип. 50. – С. 33-38.

  7. Мороз В.І., Братченко О.В., Логвіненко О.А. Експериментальне визначення пружно-дисипативних параметрів механізму газорозподілу тепловозного дизеля Д80 // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2002. - № 1. - С. 15-18.

  1. Братченко О.В., Суранов О.В., Логвіненко О.А. Методика експериментального визначення динамічних параметрів деталей механізму привода клапанів двигунів Д80, Д49 // Матеріали виступів учасників 63-ї міжнародної науково-технічної конференції Харківської державної академії залізничного транспорту і фахівців залізниць (28-30 листопада 2001 р., м. Харків) / Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - Харків: ХарДАЗТ. - 2001. - № 5. - С. 108.

  2. Мороз В.І., Логвіненко О.А. Підвищення техніко-економічних і екологічних показників дизелів типу Д80 за рахунок модернізації механізму газорозподілу // Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров'я: Анотації доповідей X міжнародної науково-практичної конференції Харківського політехнічного інституту (16-17 травня 2002 р., м. Харків) "microCAD 2002". - Харків: НТУ ХПІ. - 2002. - С. 142-143.