Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Транспортні системи


Білоус Сергій Олександрович. Удосконалення методів раціональної організації вантажних перевезень : Дис... канд. наук: 05.22.01 - 2008.



Анотація до роботи:

Білоус С.О. Удосконалення методів раціональної організації вантажних перевезень – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук зі спеціальності 05.22.01 – "Транспортні системи". – Національний транспортний університет, Київ, 2007.

Дисертація присвячена удосконаленню методів раціональної організації вантажних перевезень на транспортних мережах при незбалансованості обсягів постачань і замовлень вантажів.

В роботі проведений аналіз існуючих методів раціональної організації вантажних автомобільних перевезень в транспортних системах з незбалансованим обсягом постачань і замовлень вантажів. Стандартні методи зведення відкритих транспортних задач до закритого типу не завжди ефективні, а іноді взагалі не можливі для застосування.

Удосконалені різницевий і пропорційний різницевий методи зведення відкритої транспортної задачі до збалансованого виду.

Запропонована методика використання симплексного методу для розв’язання транспортних задач, яка передбачає її зведення до загальної задачі лінійного програмування для отримання оптимального плану перевезень.

Спроектована система підтримки прийняття рішень для раціональної організації вантажними перевезеннями на транспортних мережах, яка пропонує користувачеві кращій план перевезень з тіх, що отримані за допомогою чотирьох методів (метод фіктивного вузла, різницевий метод, пропорційний різницевий метод, симплексний метод).

Проведена апробація результатів дослідження на транспортних мережах ВАТ Конотопського заводу з ремонту дизель-потягів (ВАТ КЗРДП) і приватного підприємства «Конотопська оптова база №1».

Аналіз сучасного стану організації вантажних автомобільних перевезень в транспортній системі України показав, що підвищення ефективності та якості їх виконання можливе за рахунок удосконалення існуючих методів їх раціональної організації з застосуванням сучасних інформаційних технологій.

На основі проведених досліджень отримані результати, які полягають в наступному:

1. Проведено аналіз відомих методів раціональної організації вантажних автомобільних вантажних перевезень в транспортних системах з незбалансованим обсягом постачань і замовлень вантажів. В результаті було виявлено, що деякі стандартні методи балансування обсягів постачань і замовлень вантажів не завжди ефективні, а іноді взагалі не можливі для застосування.

2. Розроблено метод раціонального балансування обсягів постачань і замовлень вантажів в транспортних мережах. Метод відмінний від відомих тим, що зменшення обсягу попиту (пропозиції) на величину невідповідності попиту-пропозиції (пропозиції-попиту) проводиться не тільки у пунктах постачання або пунктах споживання, які мають найбільше значення попиту (пропозиції), а й у всіх учасників перевізного процесу по черзі, а також дозволяє отримати дешевший план перевезень, ніж при застосуванні різницевого методу.

3. Запропонована методика застосування симплексного методу для розв’язання задач раціональної організації автомобільних вантажних перевезень в умовах незбалансованості обсягів постачань і замовлень вантажів що підвищує ефективність використання удосконаленого симплексного методу у разі перевищення пропозиції вантажу над його попитом.

4. Проведено моделювання процесів раціональної організації вантажних перевезень в транспортних системах в умовах незбалансованості обсягів постачань і замовлень вантажів, а саме:

розв’язання сітьових транспортних задач при незбалансованості обсягів постачань і замовлень;

використання лінійної алгебри в пакетах прикладних програм для оптимізації перевезень;

розрахунки оптимальних планів перевезень вантажів з використанням нових методів в середовищі спроектованого програмного забезпечення.

5. Розроблено алгоритмічне та програмне забезпечення системи підтримки прийняття рішень для раціональної організації вантажних перевезеннь в транспортних системах (СППР РОВП), яке пропонує користувачу плани перевезень, що були отримані за допомогою методів, розглянутих у дослідженні.

6. Проведено апробацію результатів наукових досліджень на ВАТ КЗРДП і на ПП КОБ №1, що дозволило приблизно на 15 % зменшити витрати на здійснення вантажних перевезень для ВАТ КЗРДП і на 29% - для ПП КОБ №1, скоротити час вантажних перевезень, а також звільнити керівництво підприємств від виконання рутинних, малоефективних операцій зі складання плану перевезень.

Публікації автора:

  1. Білоус С.О. Алгоритмізація рішення некласичних транспортних задач //Інформаційні системи та технології на транспорті України – стан, проблеми, перспектива: Зб. статей. – К.: НТУ, 2003. – С. 48.

  2. Білоус С.О. Методика розв’язування незбалансованої сітьової транспортної задачі // Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Матеріали IX міжн. наук.-практ. конф. К.: Видавн. ЕУ, 2003. – С. 85.

  3. Білоус С.О. Розробка інструментально-програмного комплексу оптимізації транспортних перевезень для ВАТ Конотопський завод з ремонту дизель-потягів //Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Матеріали X міжн. наук.-практ. конф. К.: Видавн. ЕУ, 2004. – С. 137.

  4. Білоус С.О. Система підтримки прийняття рішень управління перевезеннями на транспортних мережах // Проблеми транспорту: Зб. наук. праць: Вип. 4. – К.: НТУ, 2007. – С. 103.

  5. Білоус С.О. Нова методика розвитку транспортних мереж // Вісник ТАУ та НТУ. – К.: ТАУ, НТУ. – 2006. – №13. – С. 232 – 236.

  6. Білоус С.О. Удосконалення методів раціональної організації вантажних перевезень. // Ком’пютерні науки та інфрмаціні технології. Матеріали ІІ міжн. наук.-практ. конф. Львів: Видавн. «Львівська політехніка». – 2007. С. 167–173.

  7. Белоус С.А., Прокудин Г.С. Оптимизация перевозок при несбалансированности транспортной системы // Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики і освіти: Зб. наукових праць VII Міжнародної науково-практичної конференції. – К.: Вид-во ЄУФІМБ. – 2002. – С. 13–17.

  8. Білоус С.О., Прокудін Г.С. Новий підхід до рішення сітьових транспортних задач // Сучасні проблеми та перспективи розвитку дорожньо-будівельного комплексу України. Тези доповідей Міжнародної наук.-техн. конф. – К.: НТУ, 2003. – С. 25.

  9. Білоус С.О., Прокудін Г.С. Комлексне представлення сітьових транспортних перевезень вантажів // Зб. наукових праць 61 наукової конференції професорсько-викладацького складу, аспірантів та студентів НТУ. – К, 2005. – С. 152.

  10. Білоус С.О., Прокудін Г.С. Програмна реалізація рішення сітьової транспортної задачі // Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики і освіти: Зб. наукових праць VII Міжнародної науково-практичної конференції. – К.: Вид-во ЄУФІМБ. – 2003. – С. 48–53.

  11. Білоус С. О., Прокудін Г. С. Один з підходів до вирішення сітьової транспортної задачі // Безпека дорожнього руху України. – К.: ООО "Журнал "Радуга", 2003. № 1 – 2(15). – С. 52–56.

  12. Білоус С. О., Прокудін Г. С. Рішення транспортної задачі реалізації комплексних перевезень неоднорідних вантажів // Зб. наукових праць 62 наукової конференції професорсько-викладацького складу, аспірантів та студентів НТУ. – К, 2006. – С. 146.

  13. Дехтярук М.Т., Прокудін Г.С., Білоус С.О. Приклад побудови імітаційних моделей у транспортних системах // Вісник ТАУ та НТУ №9. – К.:ТАУ,НТУ. – 2005. – С. 113 – 117.

  14. Дзюба О.М., Білоус С.О., Прокудін Г.С. Приклад розв’язання транспортної задачі за крітерієм часу // Вісник ТАУ та НТУ. – К.:ТАУ, НТУ. – 2006. – №11. – С. 367 – 373.

  15. Печенко С.М., Білоус С.О. Оптимізація перспективних потоків методом мультимережі // Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Матеріали X міжн. наук.-практ. конф. – К.: Видавн. ЕУ. 2005. – С. 125

  16. Прокудін Г.С., Білоус С.О. Комбінаторний спосіб рішення транспортних задач про призначення // Безопасность дорожного движения Украины. – К.: ООО "Журнал "Радуга". – 2003. – № 3 – 4(16). – С. 105–108.

  17. Прокудін Г.С., Білоус С.О. Огляд основних підходів до розв’язання некласичної транспортної задачи // Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики і освіти: Зб. наукових праць VII Міжнародної науково-практичної конференції. – К.: Вид-во ЄУФІМБ, 2001. – С. 32–35.

  18. Прокудін Г. С., Білоус С. О. Перспективні розрахунки розвитку транспортних мереж. // Зб. наукових праць 63 наукової конференції професорсько-викладацького складу, аспірантів та студентів НТУ. – К, 2007. – С. 157.

  19. Четверухін Б.М., Білоус С.О., Прокудін Г.С. Оптимізація перевезень вантажів у сітьовій постановці // Вісник ТАУ та НТУ. – К.:ТАУ, НТУ, 2003. – №8. – С. 93 – 101.