Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Рухомий склад залізниць та тяга поїздів


Кравець Володимир Вікторович. Удосконалення методу оцінки динамічного навантаження швидкісного рухомого складу залізниць : Дис... канд. наук: 05.22.07 - 2007.



Анотація до роботи:

Кравець В.В. Удосконалення методу оцінки динамічної навантаженості швидкісного рухомого складу залізниць. Рукопис.

Дисертація на здобуття вченого ступеню кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.07 Рухомий склад залізниць і тяга поїздів. Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна. Дніпропетровськ, 2007.

Дисертацію присвячено розробці алгоритмів оцінки динамічної навантаженості елементів конструкції швидкісного рухомого складу на основі інерціальних вимірювальних систем. Приведена базова математична модель просторового руху елементів конструкції швидкісного рухомого складу у формі нелінійних рівнянь ЕйлераЛагранжа, де в якості змінних прийняті вимірювальні інерціальною системою компоненти вектора лінійної швидкості полюса базового тріедра і вектора кутової швидкості на зв’язані вісі. Пропонується експериментально-обчислювальний метод розрахунку динамічної навантаженості конструкції залізничного вагону. Метод дозволяє виділити складові динамічної навантаженості, які обумовлені інерційними силами і моментами, кількісно оцінити їх роль при русі з високою швидкістю по реальній колії. Розроблено каскадний алгоритм розрахунку динамічної навантаженості у точках контакту елементів конструкції швидкісного екіпажу при русі по колії, з урахуванням її плану і профілю, локальних нерівностей. Викладена методика побудови годографу і визначення кінематичних параметрів руху, що виражені у безрозмірних перемінних, по експериментально знайденій траєкторії рейкової колії і заданому режимі поступального руху швидкісного вагона. Вирішена технічна задача о кількісній оцінці взаємодії колісної пари і рейки з урахуванням гіроскопічних, коріолісових, відцентрових, тангенційних інерційних сил і моментів при проходженні локальних нерівностей рейкового шляху. Розроблено методику визначення „смуги безпеки” при просторовому зміщенні колісної пари із можливістю впливу на системи керування рухом поїзду.

В дисертаційній роботі на основі проведених теоретичних та експериментальних досліджень запропоновано вирішення актуальної науково-технічної задачі по удосконаленню методу оцінки динамічної навантаженості елементів конструкції швидкісного залізничного екіпажу, який дозволяє підвищити безпеку руху швидкісних пасажирських вагонів шляхом впровадження програмно-апаратного комплексу, який містить інерціальну вимірювальну систему, завдяки який забезпечується оперативне отримання необхідної інформації про кінематичні параметри руху, яка може бути використана як в процесі експлуатації швидкісних екіпажів залізничного транспорту із можливістю автоматичного керування рухом швидкісного пасажирського поїзду, так і при проведенні проектно-конструкторських робіт. На захист виносяться наступні результаті, які отримані в дисертаційній роботі:

1. Базова математична модель просторового руху елементів конструкції швидкісного рухомого складу у формі нелінійних рівнянь ЕйлераЛагранжа, де в якості змінних прийняті визначені інерціальною вимірювальною системою компоненти вектора лінійної швидкості полюса базового тріедра і вектора кутової швидкості на зв’язані вісі.

2. Експериментально-обчислювальний метод розрахунку динамічної навантаженості конструкції залізничного вагону на швидкісних магістралях, що базується на використанні інформації о квазішвидкостях і квазіприскореннях, яка отримана за допомогою інерціальної вимірювальної системи, нелінійних рівнянь просторового руху в формі ЕйлераЛагранжа, що представлені кватерніонними матрицями. Метод дозволяє виділити складові динамічної навантаженості, які обумовлені відцентровими, гіроскопічними, коріолісовими, тангенційними інерційними силами і моментами, кількісно оцінити їх роль при русі з високою швидкістю по рейковій колії.

3. Блочні динамічні моделі залізничних екіпажів, які задовольняють блочно-модульній концепції програмування, де в якості кінцевих елементів використано асиметричні тверді тіла: кузов, надресорна балка, візок, колісна пара, які об’єднані відповідно до компонованої схеми.

4. Каскадний алгоритм розрахунку динамічної навантаженості у точках контакту елементів конструкції швидкісного екіпажу: кузов - надресорна балка візок - колісна пара - рейки, з урахуванням відцентрових, гіроскопічних, коріолісових, тангенційних інерційних сил і моментів, що базується на використанні експериментальних даних о кінематичних параметрах стану елементів конструкції при русі по колії з урахуванням її плану і профілю, локальних нерівностей.

5. Блочно-матричні математичні моделі нелінійної динаміки в просторі швидкісного залізничного екіпажу, що складені із блоків кватерніонних матриць відносно квазішвидкостей і параметрів РодрігаГамільтона, яким властива симетрія, компактність, універсальність і адаптованість до розрахункового експерименту на сучасних ПЕОМ.

6. Аналіз теоретичної бази, принципів побудови, основних схем і конструкцій функціональних елементів інерціальних вимірювальних систем з точки зору їх адаптації до вирішення задач динамічної навантаженості залізничних екіпажів на швидкісних магістралях.

7. Методика побудови годографу і визначення кінематичних параметрів руху, що виражені у безрозмірних змінних, за експериментально знайденій траєкторії рейкової колії з урахуванням локальних нерівностей і заданому режимі поступального руху швидкісного вагона.

8. Вирішення технічної задачі о кількісній оцінці взаємодії колісної пари і рейок з урахуванням гіроскопічних, коріолісових, відцентрових, тангенційних інерційних сил і моментів при проходженні локальних нерівностей рейкової колії на високих швидкостях руху.

9. Методика визначення «смуги безпеки» при збуреному русі з урахуванням просторового зміщення колісної пари та її повороту на кути качки, галопування, виляння у вигляді сумісних проекцій робочих поверхонь колеса та рейки в точці контакту на горизонтальну площину.

Результати, що отримані в дисертаційній роботі знайшли використання на ВАТ „Крюковський вагонобудівний завод” при проектуванні швидкісних пасажирських вагонів, на НВО „Хартрон-Експрес ЛТД” при створенні інерціальних вимірювальних систем для діагностування та оцінювання параметрів руху пасажирського поїзду в існуючих електронних системах, розроблений програмно-апаратний комплекс використовується у Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна на кафедрі „Вагони та вагонне господарство” при виконанні експериментальних та наукових досліджень динамічної навантаженості конструкції пасажирських вагонів локомотивної тяги.

Публікації автора:

  1. Кравец В.В. Экспериментально-вычислительный метод расчета динамического нагружения скоростных экипажей железнодорожного транспорта // Техническая механика.- 2004. - №1. - С. 52 - 61.

  2. Мямлин С.В., Кравец В.В. Каскадный алгоритм определения динамической нагруженности элементов конструкции скоростного вагона//Залізничний транспорт України.-2004.-№4.-С.47- 50.

  3. Кравец В.В. Алгоритм определения гироскопических сил и моментов при взаимодействии колесной пары скоростного экипажа и рельса. // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. 2005. Вип. 8. С. 58 60

  4. Кравец В.В. Об оценке динамического нагружения конструкции при скоростном движении вагона // Прикладная механика. - 2005. Том 41, № 3. С. 119 126.

  5. Распопов А.С., Кравец В.В. Элементы динамического проектирования высокоскоростного наземного транспорта // Техническая механика. - 2003. - №2. - С. 101 - 108.

  6. Кравец В.В., Кравец Т.В. Оценка инерционных сил и моментов, воздействующих на колесную пару при учете локальных неровностей железнодорожного пути // Техническая механика. 2006. № 2. С. 52 61.

  7. Мямлин С.В., Кравец В.В. Симметрия математической модели и достоверность вычислительного эксперимента // Збірник наукових праць Вінницького державного аграрного університету. Випуск 15. Вінниця. 2003. С. 339 -340.

  8. Kravets V.V., Raspopov O.S. Concept of combined environmentally clean surface transport // Збірник праць Третьої східноєвропейської конференції з вітрової техніки 3rd EECWE’2002. Київ: Інститут гідромеханіки НАН України. 2002. - С. 14-16.

  9. Кравец В.В., Распопов А.С. Применение инерциальной системы в расчетах динамического нагружения железнодорожного пути. // Тез. докл. 10-й международной конф. «Автоматика-2003». - Севастополь: Изд-во СевНТУ, 2003. - Т. 2. - С. 6162.

  10. Кравец В.В. Контроль динамической нагруженности конструкции системы космических аппаратов по информации формируемой инерциальной системой. // Тез. докл. 11-й международной конф. «Автоматика-2004». - Киев: Изд-во КНУХТ, 2004. - Т. 3. - С. 15.

  11. Кравець В.В. Применение инерциальных систем в задаче определения динамических усилий в элементах конструкции скоростного железнодорожного экипажа. // Тез. докл. 65-й международной научно-практической конф. «Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта» Дн-ск., ДИИТ, 2005. С. 89.

  12. Кравец В.В., Распопов А.С. Определение динамической нагруженности конструкции стального моста на основе инерциальной системы. // Тез. докл. 65-й международной научно-практической конф. «Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта». Дн-ск., ДИИТ, 2005. С. 268269.

  13. Кравец В.В., Кравец Т.В. Динамическая нагруженность колесной пары при прохождении локальных неровностей пути на высоких скоростях движения. // Тез. докл. 66-й международной научно-практической конференции «Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта». Дн-ск., ДИИТ, 2006. С. 3536.

  14. Кравець В.В., Кравец Т.В., Русу С.П. Программное обеспечение обработки данних путеизмерителя при построении годографа движения. // Тез. докл. 66-й международной научно-практической конференции «Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта». Дн-ск., ДИИТ, 2006. С.298.