Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Суднові енергетичні установки


371. Холчєв Євгеній Сергійович. Удосконалення технічної експлуатації масляних систем суднових дизельних установок: дис... канд. техн. наук: 05.08.05 / Одеська національна морська академія. - О., 2005.



Анотація до роботи:

Холчев Е.С. Удосконалення технічної експлуатації масляних систем суднових дизельних установок. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.08.05 – суднові енергетичні установки. – Одеська національна морська академія, Одеса, 2005.

У дисертаційній роботі представлене нове рішення проблеми удосконалення технічної експлуатації масляних систем суднових дизельних установок шляхом підвищення безпеки й економічної ефективності за допомогою запобігання тривалій роботі СДВЗ на маслах з підвищеним вологовмістом.

Для досягнення поставленої мети в дисертаційній роботі розроблено метод визначення концентрації води в маслі циркуляційних масляних систем (ЦМС) суднових двигунів внутрішнього згоряння (СДВЗ). Були вирішені такі допоміжні задачі: аналіз технічної досконалості й особливостей роботи ЦМС СДВЗ; розробка методів дослідження тепломасообмінних процесів у системах мащення СДВЗ; розробка фізичної та імітаційної моделей масляних систем СДВЗ; визначення статичних і динамічних характеристик вологовмісту в системі «масло-вода-повітря»; розробка системи контролю вологовмісту масла в ЦМС СДВЗ.

  1. У дисертаційній роботі представлене нове розв’язання задачі удосконалення технічної експлуатації масляних систем суднових дизельних установок за допомогою запобігання тривалої роботи СДВЗ на маслах з підвищеним вологовмістом.

  2. На підставі результатів досліджень установлено, що значне число руйнувань деталей КШМ СДВЗ через обводнення циркуляційних масел ДВЗ відбувається протягом короткого проміжку часу. Установлено, що цьому сприяє відсутність засобів безперервного контролю, АПС і захисту СДВЗ по граничній концентрації води в маслах ЦМС СДВЗ.

  3. Розроблено методику дослідження тепломасообмінних процесів у замкнутих півпросторах ЦМС СДВЗ, що дозволяє без використання складного математичного апарату визначати вологовміст мастила СДВЗ.

  4. Розроблено фізичну та імітаційну модель масляної системи СДВЗ, яка адекватна процесам як у масляній системі, так і в картері СДВЗ.

  5. На основі експериментальних досліджень установлено, що:

в замкнутій термодинамічній системі «масло-вода-повітря», що знаходиться в рівноважному стані при атмосферному тиску і концентраціях води в маслі від 0 до 1,0 %, існує лінійна залежність між вологовмістом повітря і рівноважною температурою;

у замкнутій термодинамічній системі «масло-вода-повітря», що знаходиться в рівноважному стані при атмосферному тиску і концентраціях води в маслі від 0 до 1,0 %, встановлено експонентну залежність між вологовмістом повітря і концентрацією води в маслі;

в аналогічних умовах при концентрації води в маслі від 0 до 0,3 % і постійній рівноважній температурі має місце лінійна залежність між вологовмістом повітря і концентрацією води в маслі;

встановлено, що період установлення рівноважної вологості повітря в замкнутій термодинамічній системі при стрибкоподібній зміні вологовмісту масла від 0 до 1 % становить близько 1000 с, і перехідний процес може бути описаний лінійним диференціальним рівнянням першого порядку з запізнюванням, стала часу якого не залежить від величини зміни концентрації води в маслі і становить близько 280 с.

  1. На підставі результатів досліджень і розробок створені і впроваджені: експериментальна установка ЦМС СДВЗ; пристрій (УТРС-1), що забезпечує рівноважний термодинамічний стан в системі «масло-вода-повітря» у замкнутому півпросторі; датчик-вимірювач системи мащення СДВЗ, що дозволяє безперервно контролювати вміст води в маслі ЦМС; система АПС і захисту СДВЗ по граничній концентрації води в маслі ЦМС на т/х «Olvia» судноплавної компанії «K&O Shipping ltd.», а також на з/с «Тилигульский» управління «Черазморпуть»; у навчальний процес кафедри ТЕФ ОНМА впроваджено три лабораторні роботи з дисципліни «Технологія використання палива, води і мастил».

Публікації автора:

  1. Голиков А.А., Холчев Е.С. Экспериментальная модель циркуляционной масляной системы судовой энергетической установки // Зб. наук. праць УДМТУ. – Миколаїв, УДМТУ, 2003. – № 4 (390). – С. 44-52.

  2. Голиков А.А., Холчев Е.С. Система обезвоживания смазочного масла шаг к снижению риска // Судоходство. – 2001 - № 8-9. – С. 60-61.

  3. Холчев Е.С., Голиков А.А. Исследование процесса влагопереноса между обводненным маслом и воздухом картерного пространства СДВС Судовые энергетические установки: науч.-техн. сб. – 2003. – № 8. – Одесса: ОНМА. – С. 90-95.

  4. Холчев Е.С., Васильев А.Е. Исследование процесса диффузии водяных паров в замкнутом картерном пространстве // Судовые энергетические установки: науч.-техн. сб. – 2003. – № 9. – Одесса: ОНМА. – С. 134-138.

  5. Холчев Е.С., Васильев А.Е. Исследование влияния влагосодержания циркуляционных масел ДВС на надежность основных узлов дизелей. // Мат. 55-ї наук. і наук.-метод. конф. проф.-виклад. складу і курсантів ОНМА. – Одеса: ОНМА, 2003. – С. 84-88.

Особистий внесок здобувача в роботах, опублікованих у співавторстві. В [1] розроблена фізична модель ЦМС середньо- і малообертового дизелів; у [2] розроблена система АПС і захисту СДВЗ по обводненню мастила; у [3] розроблено фізичну модель тепломасообміну між обводненим маслом і повітрям у картері двигуна, визначено статичну залежність вологовмісту повітря від вологовмісту масла марки М10М2; у [4] аналіз процесу дифузії водяних парів з циркуляційних масел СДВЗ, розробка методу безперервного контролю вологовмісту масла СДВЗ; у [5] розроблено методику проведення експерименту.