Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Рухомий склад залізниць та тяга поїздів


Дацун Юрій Миколайович. Удосконалення технології прогріву тепловозів та дизель-поїздів на основі методів нечіткої логіки : дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / Українська держ. академія залізничного транспорту. - Х., 2005.



Анотація до роботи:

Дацун Ю.М. Удосконалення технології прогріву тепловозів та дизель-поїздів на основі методів нечіткої логіки. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.07 – рухомий склад залізниць та тяга поїздів; Українська державна академія залізничного транспорту; Харків, 2005 р.

Дисертація присвячена вирішенню наукової задачі удосконалення технології прогріву тепловозів та дизель-поїздів на основі методів нечіткої логіки.

У роботі проведений аналіз витрат дизельного палива на прогрів тепловозів та дизель-поїздів на залізницях України. Проаналізовані існуючі системи та технології прогріву тепловозів та дизель-поїздів, запропонована їх класифікація. Для зменшення витрат енергоносіїв на прогрів та підвищення надійності енергетичної установки визначена нова технологія прогріву, яка базуються на принципі підтримання постійних значень температури води, завдяки регулюванню потужності нагрівального елементу системи прогріву.

Для реалізації оптимальної технології прогріву перспективних тепловозів та дизель-поїздів розроблена лінгвістична модель управління процесом їх прогріву.

В результаті проведеного дослідження можна затвердити, що поставлена в дисертації науково-технічна задача вирішена – удосконалена технологія прогріву тепловозів та дизель-поїздів за рахунок використання методів нечіткої логіки. За результатами проведеної роботи можна зробити висновки:

визначена експлуатаційна доцільність широкого застосування систем прогріву перспективних тепловозів та дизель-поїздів на залізницях України шляхом порівняння середньостатистичних тривалостей простоїв тепловозів в експлуатації з тривалістю безпечного простою тепловозів з непрацюючим дизелем для кліматичних умов України;

проведений аналіз існуючих систем та технологій прогріву, який дозволив визначити електричні системи прогріву, як найбільш прості, ефективні та пристосовані до експлуатації на дизельному рухомому складі в умовах локомотивного господарства залізниць України. Також встановлено, що існуючі технології прогріву енергетичних установок, побудовані на циклічному принципі приводять до значних непродуктивних витрат енергоносіїв на прогрів;

проведена оцінка впливу режимів прогріву на знос дизеля, і завдяки доопрацьованій математичній моделі визначено, що застосування циклічного прогріву енергетичної установки зменшує її загальний ресурс на 8-10 %;

досліджені режими прогріву енергетичних установок тепловозів в кліматичних умовах України, які дозволили виявити характер залежностей темпів їх охолодження та нагрівання від температур навколишнього середовища та потужності нагрівального елементу системи прогріву;

на основі методів нечіткого математичного програмування та отриманих залежностей запропонована оптимальна технологія прогріву, в основу якої покладено підтримання постійних значень температур теплоносіїв на протязі всього часу прогріву, завдяки регулюванню потужності нагрівального елементу у відповідності до теплових витрат енергетичної установки. На її підставі, для реалізації прогріву перспективних тепловозів та дизель-поїздів розроблена лінгвістична модель управління процесом їх прогріву;

обґрунтована економічна доцільність впровадження удосконаленої технології прогріву перспективних тепловозів та дизель-поїздів на основі методів нечіткої логіки. Розрахунковий економічний ефект склав 8,48 тис. грн. на рік на секцію тепловоза вантажного руху, 6,6 тис. грн. на рік на секцію тепловоза пасажирського руху, та 4,59 тис. грн. на рік на дизель-поїзд;

розроблена в дисертації технологія прогріву енергетичних установок перспективних тепловозів та дизель-поїздів рекомендована Головним управлінням локомотивного господарства Укрзалізниці для впровадження на існуючому дизельному рухомому складі та при розробці нового рухомого складу ВАТ ХК «Луганськтепловоз».

Публікації автора:

1. Прогнозування ресурсу локомотивів. Тартаковський Е.Д., Зайцев В.О., Бабанін О.Б., Дацун Ю.М. // Зб. наук. праць. – Харків: УкрДАЗТ, 2002. – Вип. 49. – С. 12-19.

2. Устенко О.В., Дацун Ю.М. Визначення ресурсу тепловозних дизелів // Зб. наук. праць – Харків: УкрДАЗТ, 2003. – Вип. 53. – С. 107 – 114.

3. Дацун Ю.М. Визначення динаміки охолодження елементів водяної системи тепловоза // Зб. наук. праць. – Харків: УкрДАЗТ, 2004. – Вип. 57. – С. 41 – 46.

4. Грищенко С.Г., Дацун Ю.М. Визначення тривалості гарячого простою для впровадження системи обігріву тепловозного дизеля // Зб. наук. праць. – Харків: УкрДАЗТ, 2004. – Вип. 64. – С. 12 – 18.

5. Дацун Ю.М. Удосконалення керування процесом прогріву тепловозних дизелів з використанням методів нечіткої логіки // Зб. наук. праць. – Харків: УкрДАЗТ, 2005. – Вип. 68. – С. 232 – 238.

Додатково матеріали дисертаційної роботи викладені в працях

6. Дацун Ю.М. Методики оцінки ресурсу тепловозних дизелів. // Городской электротранспорт, электроснабжение и освещение городов: Программа и тезисы докладов ХХХІ научно-технической конференции преподавателей, аспирантов и сотрудников Харьковской государственной академии городского хозяйства. – Харьков: 2002. – С. 8.

7. Грищенко С.Г., Дацун Ю.М. Теоретичні основи розробки автоматизованих систем прогріву тепловозних дизелів // Проблеми та перспективи розвитку транспортних систем: техніка, технологія, економіка і управління: Тези доп. другої наук.-практ. конф. – К.: КУЕТТ, 2004. – С. 28.