Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Управління проектами та розвиток виробництва


Пилаєв Микола Ігоревич. Удосконалення управління проектами з транспортного забезпечення зовнішньоекономічних зв'язків : Дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Національний транспортний ун-т. — К., 2006. — 214арк. : табл. — Бібліогр.: арк. 192-208.



Анотація до роботи:

Пилаєв М.І. Удосконалення управління проектами з транспортного забезпечення зовнішньоекономічних зв’язків. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.22 – управління проектами та програмами. – Національний транспортний університет. – Київ, 2006.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення й нове розв’язання актуального наукового завдання щодо запровадження та вдосконалення управління проектами з транспортного забезпечення зовнішньоекономічних зв’язків на основі розвитку проектного менеджменту, розроблення науково-прикладних підходів, моделей, що забезпечують теоретичне й практичне використання здобутих наукових результатів.

За результатами досліджень розроблено й науково обґрунтовано методологічні засади стосовно визначення сфери споживчого вибору населення у проектуванні його транспортного обслуговування, моделювання проектних виробничих можливостей транспортних підприємств, оптимізації проектів їх розвитку та організації відбору проектних заходів до програм удосконалення виробництва. Розроблено методологію та узагальнено практичні аспекти організаційного управління транспортним забезпеченням зовнішньоекономічних зв’язків щодо засад інноваційного розвитку транспортних підприємств, обґрунтування мережі автостанцій та пунктів продажу квитків у міжнародному сполученні, реалізація стратегії проектування виробничого забезпечення міжнародних перевезень, оцінювання ефективності проектних заходів щодо транспортного забезпечення, що має важливе значення для економіки України.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення й нове розв’язання актуального наукового завдання щодо запровадження та вдосконалення управління проектами з транспортного забезпечення зовнішньоекономічних зв’язків на основі розвитку методів проектного менеджменту; розроблено науково-прикладні підходи, моделі, що забезпечують теоретичне й практичне використання здобутих наукових результатів. Ці результати підтверджують гіпотезу, на якій ґрунтується дослідження, а реалізовані мета й завдання дослідження дають можливість зробити певні висновки й рекомендації.

  1. Здійснено системний аналіз наукових праць і законодавчих актів з проблеми дослідження демонструє, що питання вдосконалення управління проектами з транспортного забезпечення зовнішньоекономічних зв’язків стосовно організації надання населенню транспортних послуг поки ще не було предметом спеціального дослідження. Розглянуті праці стосуються лише окремих питань цієї проблеми і мають фрагментарний характер. Отже це уможливило висновок, що стан наукового опрацювання зазначеної проблеми не можна вважати задовільним, а сама проблема потребує дослідження.

  2. Здійснено адаптацію підходів до розв’язання завдань транспортного забезпечення зовнішньоекономічних зв’язків, які передбачають, що всі зміни в управлінні транспортним підприємством повинні бути взаємозв’язані, а саме: управління стратегічним портфелем проектів; формування політики і розроблення необхідних процедур у сфері групування функцій і повноважень з управління проектами та типізації проектних рішень з удосконалення; розв’язання завдань щодо призначень і розподілу відповідальності; визначення статусу і функцій керівників; формування інтегрованих систем, засобів, методів і процедур.

  3. Установлено, що моделювання системи управління проектами в транспортному підприємстві має передбачати безперервну оцінку і розвиток всієї системи менеджменту підприємства, системне управління всім пакетом проектів транспортного підприємства зовнішньоекономічної діяльності, є стратегічним напрямом і цілком відбиває ділову стратегію підприємства. Основними компонентами структурної моделі, спрямованими на підвищення якості транспортних послуг, є: ефективні методи управління; здатність підприємства їх використовувати; вимірювані кінцеві результати; ключові індикатори досконалості, які забезпечують засоби контролю і вимірювання цих результатів.

  4. Розкрито сутність визначення сфери споживчого вибору населення у проектуванні його транспортного обслуговування як нижньої межі всієї множини переваг, які може здобути споживач за конкретним проектом з надання транспортних послуг. Доведено можливість застосування економетричних моделей в обґрунтуванні та реалізації проектів щодо транспортного забезпечення, які визначають сфери споживчого вибору з урахуванням у тій чи тій формі межі задоволення потреб і передбачають існування функції корисності.

  5. Доведено, що підчас моделювання проектних виробничих можливостей транспортних підприємств пріоритетами політики їх модернізації мають стати розширення функціональної спрямованості, спеціалізація за певними функціями, раціональне адміністрування, освоєння виробництва, що забезпечуватиме запровадження енерго- та ресурсоощадних технологій, комплексне технічне й технологічне переоснащення, оновлення основних фондів та інші заходи. Побудована модель меж проектних виробничих можливостей може використовуватись для об'єднання системи визначених технологічних взаємодій виробничих ресурсів, реалізує макроекономічний підхід з дослідження динамічної пропорційності чинників виробництва.

  6. Запропоновано порядок оптимізації проектів розвитку транспортних підприємств зовнішньоекономічної діяльності, який передбачає у результаті всіх наведених перетворень із загальної задачі лінійного програмування виділення деякої системи локальних задач, поданих також у канонічній формі. Методика формування виробничих систем містить вектори, що мають комплексно відображати інформацію про потреби населення в транспортних послугах у міжнародному сполученні відповідних підприємств зовнішньоекономічної діяльності, їх локальні ресурси, наприклад, потужності цих підприємств (діючих, проектів реконструкції або нового будівництва).

  7. Розроблено порядок відбору заходів до програм з розвитку виробництва автотранспортного підприємства з урахуванням стану наявної податково-кредитної системи, умов використання транспортних засобів згідно з нормами чинного законодавства та економічних можливостей самого підприємства. Як критерії оптимальності розглянуто: річний економічний ефект; зниження собівартості транспортних послуг; приріст обсягу перевезень; умовне зменшення необхідної кількості працівників; приріст прибутку від надання транспортних послуг, які об’єднані в цільову функцію виходячи з наявних фінансових можливостей, що задовольняє сукупність критеріїв оптимальності. Для розв’язання задачі був вибраний метод вектора спаду, а для знаходження мінімуму розроблено алгоритм, що являє собою модифікацію зазначеного методу на випадок нелінійної цільової функції.

  8. Удосконалено засади інноваційного розвитку транспортних підприємств зовнішньоекономічної діяльності з використанням підходів проектного менеджменту, які передбачають, що динаміка кількості базисних інновацій з деяким лагом повторює динаміку кількості базисних наукових розробок у цій сфері. Доведено, що основою проектних рішень щодо інноваційного розвитку транспортних підприємств мають бути концепції маркетингу транспортних послуг, що визначають бізнес-стратегії і стратегії маркетингу, які реалізуються у процесі проектної організації надання транспортних послуг.

  9. У контексті запровадження узагальнених та розроблених теоретичних підходів до формування проектних рішень складено оптимізаційну модель перспективного проектування мережі автостанцій та пунктів продажу квитків на автобусний транспорт у міжнародному сполученні. Оскільки розвиток мережі автостанцій та пунктів продажу квитків характеризується складним комплексом цілей і чинників, велика частина яких не може бути формалізована, модель будується як багатокритеріальна, і робота щодо її практичного використання проводиться за участі особи, що ухвалює рішення згідно з розробленою діалоговою процедурою, в основі якої лежить принцип послідовного розгляду критеріїв моделі.

  1. Запропоновано стратегію практичного впровадження проектних рішень з розвитку організаційного й виробничого забезпечення міжнародних перевезень щодо відновлення основних фондів транспортних підприємств на основі методології аналітичного стратегічного планування з використанням механізму прямих і зворотних процесів. Запропонована процедура планування має багатоітераційний характер і містить процеси щодо визначення ймовірних результатів відновлення основних фондів та врахування можливого перетинання протилежних інтересів осіб, які впливають на підвищення достовірності прийняття проектних рішень з цього питання і необхідності розв’язання супутніх проблем.

  2. Розроблено методику оцінювання ефективності проектів з транспортного забезпечення зовнішньоекономічних зв’язків, яка дозволяє здійснити вимірювання процесів прийняття проектних рішень з інноваційного розвитку на рівні транспортного підприємства з застосуванням адекватних моделей і наукових підходів та на галузевому рівні, де ефективність проектних інноваційних рішень має описуватись певною кількістю агрегованих параметрів, що призводить до неоднозначної інтерпретації одержуваних висновків.

  3. Урахування основних результатів проведеного дослідження дає змогу запропонувати для вдосконалення форм та методів діяльності транспортних підприємств зовнішньоекономічної діяльності практичні рекомендації щодо:

- визначення сфери споживчого вибору населення у проектуванні його транспортного обслуговування;

моделювання проектних виробничих можливостей та оптимізації проектів розвитку транспортних підприємств;

організації відбору заходів до програм з розвитку виробництва автотранспортного підприємства;

обґрунтування мережі автостанцій та пунктів продажу квитків у міжнародному сполученні;

визначення стратегії проектування виробничого комплексу міжнародних перевезень та оцінювання ефективності проектних заходів з транспортного забезпечення.

Публікації автора:

Статті в наукових фахових виданнях

  1. Левковець П.Р., Пилаєв М.І. Оцінка ефективності проектних рішень в галузі транспорту /Вісник Північного наукового центру ТАУ. Окремий випуск Ж. Автодорожник України. Вип. 8. 2005. – С.16-20.- Авторські – с.18-20.

  2. Пилаєв М.І. Проектний менеджмент у забезпеченні розвитку міжнародних пасажирських перевезень // Збірник наук. праць міжнар. Наук.-практ. конф., Автодорожник України. - 2005. - Окрем. вип. – С.49-53.

  3. Пилаєв М.І. Моделювання виробничих можливостей транспортних підприємств // Автодорожник України. - 2005. - № 2. – С.13-18.

  4. Пилаєв М.І. Стратегія розвитку виробничого забезпечення міжнародних перевезень / Наук. журн. Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Вип.17. - К.: НТУ; ТАУ, 2003. – С.117-119.

  5. Пилаєв М.І. Оптимізація перспективних планів діяльності транспортних підприємств зовнішньоекономічної діяльності / Вісник Національного транспортного університету – Вип. 9. – К.: НТУ, 2004– С.358-362.

  6. Пилаєв М.І. Модель розвитку мережі автостанцій та пунктів продажу квитків у міжнародному сполученні / Наук. журн. Управління проектами, системний аналіз і логістика: Вип. 2. - К.: НТУ, 2005. – С.93-97.

Тези доповідей

  1. Пилаєв М.І. Удосконалення розвитку виробництва та організаційного управління транспортним забезпеченням зовнішньоекономічних зв’язків / Тези доповіді 61 наукової конференції професорсько-викладацького складу і студентів Національного транспортного університету – К.: НТУ, 2005. – С.187-188.