Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Експлуатація та ремонт засобів транспорту


Боузаієнне Меккі бен Салем. Удосконалення урахування впливу регіональних факторів на процес технічного обслуговування авіаційної техніки (на прикладі району Середземного моря) : дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Національний авіаційний ун-т. - К., 2006.



Анотація до роботи:

Боузаієнне Меккі бен Салем. Удосконалення урахування впливу регіональних факторів на процес технічного обслуговування авіаційної техніки (на прикладі району Середземного моря). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 – Експлуатація та ремонт засобів транспорту. – Національний авіаційний університет Міністерства освіти і науки України, Київ, 2006.

Дисертація присвячена удосконаленню методичного забезпечення процесу технічного обслуговування повітряних суден місцевих авіаліній за рахунок більш повного урахування впливу регіональних факторів на надійність комплектуючих виробів повітряних суден. Виконано обґрунтування загальної методології оцінки умов експлуатації АТ, яка була використана для удосконалення методик встановлення статистичних та функціональних зв'язків між регіональними факторами та надійністю комплектуючих виробів ПС. У рамках удосконаленого алгоритму формування регламенту ТОіР ПС були розроблені адаптовані до потреб авіакомпаній методики контролю надійності АТ; визначення робіт з підтримки й відновлення надійності ПС в експлуатації; формування раціональної послідовності виконання цільових робіт на формах ТОіР ПС.

У дисертаційній роботі, на базі виконаних досліджень вирішена науково-прикладна проблема підвищення ефективності процесу керування системою технічного обслуговування транспортних літаків. Проведені дослідження дозволяють зробити наступні висновки.

1. Аналіз умов сучасних принципів організації технічного обслуговування ПС показав необхідність розглядати три групи факторів, що впливають на надійність функціональних систем і комплектуючих виробів ПС: функціональні (пов'язані з виконанням функцій системами й комплектуючими виробами при використанні ПС за призначеням), регіональні (пов'язані із впливом на ПС зовнішнього середовища – природно-кліматичні й техногенні фактори) і технічні (пов'язані із процесами в системі ТОіР ПС). При цьому було виявлено, що при реалізації існуючих методів керування процесом технічного обслуговування ПС практично не враховуються регіональні фактори, і в першу чергу техногенні, що приводить до необґрунтованих втрат від наднормативних затримок рейсів з технічних причин.

2. Аналіз організаційного, технічного й інформаційного забезпечення ТОіР ПС в авіакомпаніях, які здійснють місцеві повітряні перевезення в районі Середземного моря, показав, поряд з їхньою відповідністю європейським авіаційним правилам, недостатню ефективність використання даних, які накопичуються в експлуатації, для формування збалансованих програм ТОіР і усунення сезонність зміни надійності АТ обумовленої техногенними факторами.

3. Використовуючи розроблену методику якісної оцінки умов експлуатації ПС були удосконалені методики статистичного й функціонального аналізу умов експлуатації ПС, що дозволило адаптувати алгоритм формування регламенту технічного обслуговування ПС до вимог урахування впливу регіональних факторів на процес технічного обслуговування ПС.

4. З метою подальшого вдосконалювання процесу технічного обслуговування ПС були розроблені адаптовані до інформаційно-технічних умов експлуатації ПС в авіакомпаніях Середземномор'я: алгоритм контролю надійності авіаційної техніки; алгоритм визначення робіт з підтримки й відновлення надійності ПС в експлуатації; методика формування раціональної послідовності виконання цільових робіт на формах ТОіР ПС.

5. Аналіз даних отриманих у результаті підконтрольної експлуатації літаків типу ATR-42-300 показав ефективність запропонованої методики обліку регіональних факторів, які впливають на надійність АТ, при керуванні процесом технічного обслуговування ПС. Було показано, що використання даної методики дозволило за рахунок своєчасних профілактичних заходів знизити загальний рівень інтенсивності відмов АТ і усунути їх сезонність.

Публікації автора:

1. Боузаиенне Мекки бен Салем. Особенности эксплуатации авиационных двигателей в районе Средиземноморья / Наукові праці: Науково-методичний журнал. Т. 43. Вип.. 30. Техногенна безпека. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім.. П. Могили, 2005. – С.38-41

2. Боузаиенне Мекки бен Салем. Проблемы создания алгоритмов сбалансированных программ обслуживания транспортных средств
/ Вестник ХНАДУ, Вып. 30. – Харьков: Изд-во ХНАДУ, 2005. – С.84-87

3. Боузаиенне Мекки бен Салем. Статистична оцінка умов експлуатації авіаційної техніки / Вісник НАУ, №3. – Київ: Вид-во НАУ, 2005. – С.73-78

4. Боузаиенне Мекки бен Салем. Якісна оцінка умов експлуатації авіаційної техніки /Вісник НАУ, №1. – Київ: Вид-во НАУ, 2005. – С.115-119