Анотація до роботи:
Городецька О. В. Українська музика 60-х років ХХ століття в контексті цілісності епохи. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за фахом 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського НАН України, Київ, 2009. Дисертацію присвячено дослідженню української музики шістдесятих років ХХ століття у контексті цілісності епохи. Попри протиріччя й апокаліпсичні прогнози, ХХ століття розглядається як єдина епоха, у межах якої сформований оригінальний тип світосприйняття. Він базується на засадах гуманізму, визнанні віковічних констант буття (архетипів), рефлективному сприйнятті дійсності. Шістдесяті роки представлено як кульмінаційний етап, на якому найбільш інтенсивно проявились основні модерністські тенденції століття. У культуротворчих процесах виявлено специфіку формування цілісності епохи, визначено об’єднавчі інтенції доби. Взаємодія трьох стильових тенденцій у мистецтві цього часу – академічної, неофольклористичної та авангардистської – склали сутність феномену шістдесятництва як яскравого духовного сплеску національної культури. На основі аналізу відомих, маловідомих і невідомих творів української музики вперше виявлено тісні зв’язки між творчістю майстрів різних поколінь, світоглядних і стильових орієнтацій. Ці зв’язки забезпечили ідейне відродження, оптимістичний пафос, передбачення майбутніх шляхів розвитку музичного мистецтва, характерних для музики шістдесятих років ХХ століття. |