Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Ольшанський Олександр Васильович. Управління інвестиційною діяльністю підприємств з формування роздрібної торговельної мережі : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Ольшанський О.В. Управління інвестиційною діяльністю підприємств з формування роздрібної торговельної мережі. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності), Харківський державний університет харчування та торгівлі. Харків – 2008.

У дисертаційній роботі запропоновано методичний інструментарій оптимізації управління інвестиційною діяльністю підприємств з формування роздрібної торговельної мережі, який базується на концепції створення регіонального інвестиційного фонду розвитку торгівлі з метою забезпечення умов для фінансування економічно вигідних інвестиційних програм торговельних підприємств.

Удосконалено інвестиційні стратегії розвитку підприємств роздрібної торговельної мережі для територіальних одиниць з урахуванням широкого кола факторів соціально-економічного, політико-правового та демографічного характеру. Розроблено методику та економіко-математичні моделі оцінювання ефективності інвестиційних проектів торговельних підприємств з метою максимізації прибутку та отримання додаткового ефекту від реалізації інвестиційних проектів при використанні коштів регіонального інвестиційного фонду розвитку торгівлі.

Запропоновано методику розробки алгоритму визначення ефективності інвестиційних проектів та вибору кращої альтернативи при обмеженості фінансових ресурсів, а також алгоритм розподілу результатів використання накопичень торговельних підприємств у регіональному інвестиційному фонді розвитку торгівлі. Розроблено систему показників оцінювання інвестиційної привабливості адміністративних районів областей з метою визначення інвестиційного потенціалу та встановлення рейтингу місцевих торгових комплексів.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання інвестиційного забезпечення формування та розвитку роздрібної торговельної мережі. На підставі теоретичних та практичних досліджень проблем управління інвестиційною діяльністю підприємств роздрібної торгівлі науково обґрунтовані та запропоновані до впровадження такі висновки:

1. Запропоновано розглядати роздрібну торговельну мережу як складну територіально-галузеву систему, що призначена для вирішення конкретних завдань забезпечення попиту споживачів і виконує різні за якісним і кількісним змістом функції торговельного обслуговування, пріоритетність яких визначається економічними, соціальними, демографічними та іншими факторами. Торговельна мережа формується за територіальною або корпоративною ознакою і виступає самостійним об’єктом інвестування, створює відповідну інфраструктуру для забезпечення виконання своїх функцій з отриманням соціально-економічного синергетичного ефекту.

2. Визначено сутність поняття «інвестиційна привабливість локальної торговельної мережі» як сукупності соціально-економічних характеристик діяльності торговельних підприємств певної території на основі відповідності вимогам споживача й інвестора, а також досягнення ефекту від купівлі товару і вкладень інвестицій і включає три основні складові елементи: територіальну, галузеву та об’єктову привабливість торговельних одиниць.

3. Сформовано схему регулювання інвестиційного забезпечення формування та розвитку роздрібної торговельної мережі. З метою реалізації завдань розвитку торгівлі розроблено функції територіально-галузевого агентства інвестицій як органу дослідження, формування потреб, експертизи проектів та моніторингу реалізації пріоритетних інвестиційних проектів розвитку роздрібної торговельної мережі та окремих підприємств для конкретного регіону.

4. Виявлено сучасні галузеві та територіальні тенденції розвитку регіональних і локальних споживчих ринків, динаміку зміни основних показників стану торгівлі, товарообороту, роздрібної торговельної мережі, зокрема стосовно забезпечення торговими площами та соціально-економічних нормативів споживання товарів та послуг. Встановлено соціально-економічні фактори, що впливають на розвиток торгівлі та на базі цих факторів із застосуванням методу бальної стандартизації показників досліджуваних явищ визначено комплексний показник інвестиційної привабливості торгівлі різних територіальних одиниць.

5. З метою реалізації цілеспрямованих стратегій інвестування розвитку мережі підприємств торгівлі рекомендовано накопичувати тимчасово вільні інвестиційні ресурси підприємств торгівлі, інших юридичних та фізичних осіб, місцевих органів самоврядування і створювати регіональні інвестиційні фонди розвитку торгівлі, поєднуючи інтереси споживачів, підприємств та державних органів управління.

6. Запропоновано матрицю інвестиційних стратегій, яка систематизує цілі та завдання розвитку роздрібної торговельної мережі для груп регіонів різного рівня соціально-економічного розвитку. Для районів-лідерів пропонується модернізаційно-інноваційна стратегія розвитку, для середньо розвинених – інноваційно-мобілізаційна, для районів-аутсайдерів – атакуюча.

7. Деталізовано функції, алгоритм створення та функціонування регіональних інвестиційних фондів розвитку торгівлі з метою забезпечення умов для фінансування економічно вигідних інвестиційних програм розвитку роздрібної торговельної мережі. Запропоновано критерії ефективності та відбору інвестиційних проектів, форми управління та взаємодії підприємств торгівлі з органами місцевого самоврядування.

8. Розроблено методику та економіко-математичні моделі оцінювання ефективності інвестиційних проектів роздрібної торговельної мережі, що враховують безперервний процес коливань обсягів накопичення коштів з урахуванням швидкості вкладень та повернення інвестицій, вартості проекту, часу окупності вкладених коштів та максимальної віддачі від інвестування, що приносить додатковий ефект і підтверджує доцільність використання коштів регіонального інвестиційного фонду розвитку торгівлі.

9. Обґрунтовано структуру місцевого управління торгівлею з урахуванням нових функцій управління інвестиційною діяльністю по формуванню роздрібної торговельної мережі, пов’язаних зі створенням регіонального інвестиційного фонду розвитку торгівлі. Уточнено методичні підходи до визначення ефективності інвестиційних проектів та вибору кращої альтернативи при обмеженості фінансових ресурсів з урахуванням показників інвестиційної привабливості адміністративних районів областей та ефективності функціонування торговельних підприємств.

Використання у практичній діяльності роздрібних торгових підприємств висновків та рекомендацій, викладених у дисертаційній роботі, дозволить поліпшити ефективність управління інвестиційною діяльністю підприємств роздрібної торгівлі, досягти позитивних економічних результатів у їх розвитку і сприятиме формуванню роздрібної торговельної мережі.

Публікації автора:

Статті у наукових фахових виданнях:

1. Ольшанський О. В. Інвестиційна підтримка підприємств торгівлі і харчування, шлях до розбудови Харківського регіону / О.В. Ольшанський // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць – Дніпропетровськ: ДНУ, 2002. – Вип. 137 – С. 86–92.

2. Ольшанський О. В. Методика розрахунку окупності капіталу при послідовній реалізації інвестиційних програм в торгівлі / О.В. Ольшанський // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2002. – Вип. 154 – С. 78–84.

3. Ольшанський О. В. Стратегія удосконалення механізму управління торгівлею у регіоні / О.В. Ольшанський // Весник Международного Славянского университета. Серия «Экономика»..– 2002. Т. 5.– №5– С. 25–27.

4. Ольшанський О. В. Компьютерный алгоритм расчета колебаний окупаемости капитала при инвестиционных вложениях / О.В. Ольшанський // Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Економічна серія: – Харків: ХНУ, 2002.– № 564 – С.400–406.

5. Ольшанський О. В. Особливості рейтингової оцінки інвестиційної привабливості регіонів / О.В. Ольшанський // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць – Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. – Вип. 229, Т. 1. – С.64–68.

6. Ольшанський О. В. Концепція реалізації інвестиційних стратегій як засіб подолання розбалансованості рівнів розвитку регіонів // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць – Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. – Вип. 228, Т. 1.– С. 149–153.

Друковані праці конференцій:

7. Ольшанський О. В. Концепція реалізації інвестиційних стратегій та функціонування регіонального інвестиційного фонду розвитку торгівлі: Матеріали VI всеукр. наук.-практ. конф. молодих вчених, [«Сучасні проблеми соціально-економічного розвитку України»], (Дніпропетровськ, 19–20 квітня 2006 р.) – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2006. – С. 85–88.

8. Ольшанський О. В. Реалізація інвестиційних стратегій як передумова створення програми сталого розвитку регіонів: Матеріали II всеукр. наук.-практ. Інтернет–конф. [«Соціум. Наука. Культура»], (Київ, 29–31 січня 2007 р.) – Київ: ТОВ «ТК Меганом», 2007. – С. 34–36.

9. Ольшанський О. В. Управлінські рішення підприємств торгівлі при реалізації інвестиційних проектів: Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. [«Современные научные достижения 2007»], (Дніпропетровськ, 1-14 лютого 2007 р.) Т. 1. Економічні науки. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2007.– С. 30–32.

10. Ольшанський О. В. Особливості інвестиційної політики підприємств ресторанного господарства: Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. [«Туризм і ресторанний бізнес: сучасні тенденції та перспективи розвитку»], (Київ 7–9 лютого 2007 р.), МОН України, КНТЕУ, – Київ: КНТЕУ, 2007. – С. 121–123.

11. Ольшанський О. В. Рейтингова оцінка інвестиційної привабливості регіону: Матеріали II всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф. [«Українська наука в мережі Інтернет»], (Київ, 26–28 лютого 2007 р.) – Київ: ТОВ «ТК Меганом», 2007. – С. 40–42.

12. Ольшанський О. В. Особливості застосування системного підходу в управлінні інвестиційною сферою регіону: Матеріали міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої 40-річчю Харківського державного університету харчування та торгівлі [«Стратегічні напрямки розвитку підприємств харчових виробництв, ресторанного господарства і торгівлі»], (Харків, 17 жовтня 2007 р). МОН України, ХДУХТ, – Харків: ХДУХТ, 2007. – С. 133–135.