Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Організація управління, планування і регулювання економікою


Дейнека Олександр Георгійович. Управління паливно-енергетичним комплексом України : Дис... д-ра наук: 08.02.03 - 2005.



Анотація до роботи:

Дейнека О.Г. Управління паливно-енергетичним комплексом України. Рукопис.

Дисертація у формі рукопису на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.02.03 – Організація управління, планування і регулювання економікою. Харківський національний університет Міністерства освіти і науки України, Харків, 2005.

Дисертація присвячена формуванню управління ПЕК, зокрема вугільної промисловості на яку покладено функції по наданню державі енергетичної безпеки і економічної незалежності. Зроблено аналіз існуючих і перспективних можливостей ПЕК України. Розкрито причини недоліків роботи вугільної галузі як основи паливно-енергетичного комплексу України і запропоновані конкретні заходи щодо подолання негативних причин, пов'язаних з недоліками в організації управління, планування і державного регулювання. У роботі розкривається новий напрямок, що пов'язує розвиток ПЕК (вугільну промисловість) із забезпеченням енергетичної безпеки країни. Досліджуються можливості запозичення закордонного досвіду і особливості національної економіки України щодо докорінної реструктуризації галузі з обов’язковим залученням комплексу організаційних, технічних і економічних заходів. Надано комплекс пропозицій і рекомендацій із проблем управління, планування і державного регулювання вугільної галузі, зниження соціальної напруженості в регіонах видобутку палива і можливості підвищення ефективності роботи підприємств у майбутні роки. Підкреслено соціально-економічну роль взаємозалежного розвитку вугільної галузі і залізничного транспорту як базових галузей економіки, що визначають загальне і взаємне зниження витрат і очікуване підвищення продуктивності праці. Ефективність запропонованих рекомендацій обґрунтована теоретично і підтверджено практично. Надані методичні рекомендації засновані на практичному дослідженні, проведеному на підприємствах і об'єднаннях Мінпаливенерго і Укрзалізниці.

У дисертаційній роботі розроблені теоретичні положення, методологію, запропоновано механізм організації, управління, планування і регулювання саме вугільної галузі, яка у сукупності з залізничним транспортом покликана створити умови сталого економічного розвитку, забезпечити енергетичну безпеку України, сформувати передумови для інтеграції країни до ЄС. Вибір стратегічного розвитку галузі і реалізація програми реструктуризації її цілком спирається на зважену, науково-обґрунтовану політику планування і державного регулювання. Іншими словами, розвиток вугільної промисловості, що має дійсні пріоритети і з погляду сировинних запасів, і з позиції очікуваного нахилу убік відродження її у світі, потрапляє виключно в сферу інтересів держави, яка повинна бути відповідальною за реалізацію названої стратегії.

Таким чином, у дисертаційній роботі створено фундамент для посилення ролі державних інститутів і тим самим забезпечити формування і розвиток ринкових механізмів впливу на вугільну промисловість.

Формування і реалізація концепції розвитку галузі дозволяє забезпечити не тільки економічну, але і політичну стабільність, вирішити соціальні питання, що накопичилися і поглибилися, не тільки в галузі чи в Донбасі, а й у цілому в державі.

Одночасно з цим зростання видобутку і поліпшення якісних характеристик вугілля дозволить забезпечити йому конкурентоспроможність не тільки на внутрішньому, але і на зовнішньому ринках. Прогнозований «ривок» розвитку вугільної галузі як ланцюгова реакція буде відображена на збільшенні перевезень залізничним транспортом, що забезпечить і цій базової галузі умови для подальшого розвитку перевізного процесу.

Істотне збільшення продукції галузі і обсягів перевезень є передумовою для інвестиційної привабливості вугільної промисловості і залізничного транспорту. За рахунок пропозицій очікується значне оновлення основних виробничих фондів галузі та доведення їх до рівня європейських і світових критеріїв. У вугільній промисловості дана обставина дозволяє розв’язати найважливішу задачу – зниження рівня травматизму і смертності гірників внаслідок надзвичайно високої аварійності підприємств.

Основні наукові результати полягають у такому:

  1. Аналіз стану вугільної промисловості України свідчить про відсутність позитивних змін. Так, у вугільній галузі мають місце досить складні соціально-економічні проблеми, з подоланням яких, на жаль, самостійно підприємства впоратися не мають можливості. Це підкреслює доцільність механізму організації управління, планування і регулювання галуззю, як і усім паливно-енергетичним комплексом.

  2. Вивчення етапів розвитку вугільної промисловості в зарубіжних країнах дозволило акцентувати увагу саме на необхідності більш активної участі держави у питаннях реалізації стратегії галузі, яка в Україні буде надалі гарантом енергетичної безпеки.

  3. Запропоновано вугільну галузь України розглядати як серцевину паливно-енергетичного комплексу. Саме це підкреслюється у динаміко-хронологічній моделі розвитку галузі, що складена, розроблена, науково обґрунтована і вперше пропонується у вигляді новизни. Аналіз запропонованої моделі підкреслює те, що раніше, сьогодні і надалі вугільна промисловість повинна тісно взаємодіяти з залізничним транспортом, який є важливим регулятором функціонування першої і забезпечує стабільні поставки енергоносіїв споживачам.

  4. На основі комплексного науково-обґрунтованого аналізу з використанням різноманітних методів виявлені фактори, що безпосередньо впливають на ефективність виробництва вугільної продукції. Зазначено, що має місце зростання витрат галузі та падіння конкурентоспроможності її продукції, спостерігається стрімке падіння видобутку коксівного вугілля та зростають витрати на збагачення. Мають місце недоліки у розподілі умовно постійних (адміністративних) витрат. Розрахунки довели, що за умов скорочення обсягів видобування собівартість зростає з вірогідністю 0,95. Математично доведено про зворотну залежність між зниженням видобування вугілля і зростанням виробничих витрат і т. ін. Доведено доцільність термінової державної підтримки підприємств Мінпаливенерго за рахунок внутрішніх резервів і зовнішніх джерел.

  5. Обґрунтована необхідність тарифних знижок на перевезення готової вугільної продукції залізничним транспортом. Зазначено, що забезпечення енергетичної безпеки країни криється також у площині взаємопов’язаного функціонування вугільної промисловості і залізничного транспорту. Відповідна інтеграція є одним із ланцюгів інтеграції України до ЄС.

  6. Доведені: доцільність реструктуризації виробничих витрат вугільної промисловості; важливість у подоланні об’єктивних причин нестабільної її роботи за участю держави, а суб’єктивних – за рахунок активізації наявних ресурсів галузі.

  7. Зазначено, що з урахуванням світового досвіду і особливостей економічного розвитку вугільна галузь в основному залишиться у державній власності. У зв’язку з цим лише держава через свої повноважні органи зобов’язана вирішувати питання щодо форм управління. Вбачається, що основними структурами, на рівні котрих вирішується переважна більшість економічних і соціальних задач, будуть об’єднання і підприємства.

  8. Доцільно терміново акцентувати увагу на важливості формування економічного і правового механізму входження підприємств галузі у вугільний ринок. Розглянуті концептуальні підходи до управління об’єднанням вугільної галузі, його цілі і місія, найбільш перспективні і вигідні напрямки його бізнесу, засоби зниження комерційного ризику.

  9. Проаналізований механізм невиваженного ціноутворення, який не віддзеркалює дійсне положення справ у галузі і не стимулює її подальший розвиток. Негативна ситуація в галузі підсилює в цілому стан не лише на споживчому ринку, а і в цілому веде до дисбалансу в усьому народногосподарському комплексі.

  10. Доказано, що збереження підприємства та об’єднання в межах державної власності не підлягають сумніву. Разом з тим вирішення фінансово-економічних питань шахти доцільно здійснювати в рамках значно більшої самостійності.

  11. Зазначено, що реальність працевлаштування шахтарів, що вивільняються внаслідок закриття збиткових підприємств, як і вирішення низки комплексу соціальних питань, базуються на організаційному характері реструктуризації і безумовній наявності держпідтримки, тобто механізмів управління, планування і держрегулювання. Розкриті причини негативного характеру, що мають місце у вигляді гальмування економічного реформування галузі. Головним фактором негативного впливу є протиріччя між правильно обраним курсом переходу до ринкового регулювання економіки і послідовними методами його реалізації.

  12. Запропоновані критерії відповідальності найвищих державних установ управління щодо питань розвитку вугільної промисловості. Доказано доцільность надання вугільній промисловості статусу галузі, що гарантує енергетичну безпеку. Запропоновані варіанти компенсації витрат на реалізовану вугільну продукцію (районні коефіцієнти, механізм спеціальної надбавки до тарифу на електроенергію).

  13. Розроблені та запропоновані заходи щодо завершення перетворення державних холдингових компаній у державні підприємства із закінченим циклом виробництва, проведення корпоратизації з можливою зміною форми власності і створенням на базі деяких з них відкритих акціонерних товариств. Саме це сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості і суттєво прискорить приватизаційні процеси.

  14. Пропонуються оптимальний варіант реструктуризації галузі, програма поетапного реформування, фінансово-економічний механізм підприємств, стратегічні напрямки розвитку галузі з точки зору адаптації національного законодавства технічних нормативів до потреб міжнародних стандартів.

  15. Проаналізована низка можливостей з використання альтернативних джерел енергозабезпечення потреб економіки та впровадження енергозберігаючих технологій.

  16. Розроблена пряма адаптивна модель, за рахунок якої отримано ефект заміщення внаслідок змінення цін, модель “витрати-випуск” для регулювання економіки України в цілому і по галузях Мінпаливенерго. Проведено також моделювання на прикладі шести залізниць України, які здійснюють внутрішні та зовнішні перевезення вугільної продукції. Розглянуто “конкуруючий імпорт”, “неконкуруючий імпорт” та “експорт продукції”. Розроблена інтегральна модель перспективного розвитку галузі в цілому та по основних кількісних та якісних показниках роботи. Розроблена і запропонована до реалізації модель ринкового управління виробничими витратами у залежності від попиту на видобуту та товарну продукцію.

Розроблена модель організації управління, планування і державного регулювання виробничими витратами у частині прямих в цілому по Мінпаливенерго і по окремих виробничих об’єднаннях.

За допомогою математичного апарату обґрунтовано доцільність пільгового оподаткування вугільної промисловості з метою зниження ціни на вугілля та підвищення значущості стратегічно важливої галузі держави.

Зазначені вище моделі є перспективними і за умов їх реалізації вугільна галузь України буде виведена зі стану збитковості.

Публікації автора:

Монографії

  1. Дейнека А.Г. Теоретические и метологические проблемы формирования, управления и развития топливно-энергетического комплекса Украины. Монография. - Х.: Бизнес-информ 1999. – 304 с.

  2. Голиков А.П., Балабанов С.В., Воробьев Е.Н., Грицак Ю.П., Гриценко А.В., Дейнека А.Г. и др. Регионы Украины: поиск стратегии оптимального развития. Монография. - Х., 1994. – 304 с. (у співавторстві).

Особистий внесок: транспортний комплекс України та його значення у перевезенні паливної групи вантажів.

  1. Голиков А.П., Сидоренко А.Л., Гриценко А.В., Дейнека А.Г. и др. Харьковская область. Монография. - Х., 1993. – 128 с. (у співавторстві).

Особистий внесок: транспортний комплекс та сфера послуг.

  1. Бабич В.П, Дейнека О.Г. Розміщення продуктивних сил та регіоналістика. Монографія. - Х.: ХарДАЗТ; Олант, 1999. – 150 с (у співавторстві).

Особистий внесок: територіальні та галузеві особливості економіки України в регіональному аспекті.

Статті у наукових фахових виданнях:

  1. Дейнека А.Г., Позднякова Л.А. Значение топливно-энергетического комплекса Донбасса в развитии железнодорожного транспорта Украины //Вісник Харківського державного економічного університету. – 1997. - № 1. - С. 54 - 56.

Особистий внесок: розглянута ситуація з вантажоперевезенням вугілля.

  1. Дейнека А.Г., Позднякова Л.А. Проблемы реструктуризации угольной промышленности // Фаховий збірник наукових статей. – Кіровоград. - 1998. – Вип. 5. - Частина ІІ. – С. 222-224.

Особистий внесок: підходи до реструктуризації галузі.

  1. Дейнека А.Г., Позднякова Л.А. Социально-экономическое значение внедрения новых технологий на предприятиях железнодорожного транспорта Украины //Демографія, економіка праці та соціальна політика: Кіровоград, Фаховий збірник наукових статей, 1998. - С. 219-222.

Особистий внесок: вплив галузей-споживачів на активізацію залізничних перевезень.

  1. Дейнека А.Г. Британский опыт управления угольной промышленностью // Вісник Харківського державного економічного універститету. – 1998. – №3 (7). – с. 12-16.

  2. Дейнека А.Г. Социально-экономические проблемы ТЭК Украины // Бизнес Информ. – 1998. - №13-14. – с.30-34.

  3. Дейнека А.Г. Уголь Донбасса (сценарии финансово-экономических аналогий) // Бизнес Информ. – 1998. - №21-22. – с.76-80.

  4. Дейнека А.Г. Уголь Донбасса (сценарии финансово-экономических аналогий) // Бизнес Информ. – 1998. - №23-24. – с.46-51.

  5. Дейнека А.Г. Экономические проблемы газовой отрасли Харьковской области //Бизнес Информ. – 1998. – №15. – С. 31-33.

  6. Дейнека А.Г. Характеристика качественных показателей каменного угля шахт Донбасса // Вісник ХДЕУ. – 1998. - №4 (8).– С.13-16.

  7. Дейнека А.Г. Региональные аспекты перевозки топливно-сырьевых ресурсов железнодорожным транспортом // Залізничний транспорт . – 1998. - №1. – с. 21-24.

  8. Дейнека А.Г. Финансово-экономические особенности угольной промышленности Украины// Вісник державного економічного університету. – 1998. - №2 (6). – с. 20-22.

  9. Позднякова Л.А., Дейнека А.Г. Социальная рыночная экономика – аспекты и проблемы, определяющие ее значение // Фаховий збірник наукових статей. - Вип 5, частина ІІ. – Кіровоград, 1998. – С. 225-229.

Особистий внесок: проаналізовані підходи до економічних важелів соціальної ринкової економіки.

  1. Дейнека А.Г. Проблемы современного состояния топливно-энергетического комплекса Украины. // Журнал «Регион».- №1. – 1999. –с. 77-80.

  2. Дейнека А.Г. Новые формы управления внешним и внутренним пространстовом ТЭК // Уголь Украины. – 1999. - №10. – С. 13-17.

  3. Дейнека А.Г. Организационно-экономические вопросы совершенствования структуры управления горным предприятием // Вестник Харьковского государственного экономического университета. – 1999. - №4 – С. 75-77.

  4. Дейнека А.Г. Аспекты реструктуризации предприятий (опыт, направления, противоречия) //Уголь Украины. – 1999. - №7. – С. 14-16.

  5. Дейнека А.Г., Позднякова Л.А. Реструктуризация угольной промышленности и социальные проблемы Донбасса // Вестник Международного славянского университета. - 1999. - №5. -Том ІІ. - С. 55-57.

Особистий внесок: запропонована модель реструктуризації.

  1. Дейнека А.Г. Проблеми управління розвитком підприємства паливно-енергетичного комплексу // Весник Международного славянского университета (г. Харьков). – Том 2. - №1. – 1999. – с. 38-39.

  2. Дейнека А.Г. Реструктуризация ТЭК Украины. Экономические и финансовые подходы // Бизнес Информ. – 1999. - №1 – 2. – с.109-118.

  3. Дейнека А.Г. Угольная промышленность Донбасса и работа железнодорожного транспорта // Бизнес Информ. – 1999. - №5-6. – с.70-73.

  4. Дейнека А.Г. Влияние предприятий ТЭК на работу железнодорожного транспорта (экономические аспекты) // Бизнес Информ . – 1999. - №7-8. – с. 68-70.

  5. Дейнека А.Г. Концепція розвитку підприємств вугільної галузі України // Вісник ХДЕУ. – 1999. - №3 (11). – С.45-49.

  6. Дейнека О.Г. Моделювання роботи збиткових підприємств вугільної промисловості в умовах реструктуризації // Вестник Международного славянского университета (Харьков). – 1999. – т. 2. - №2. – с. 37-39.

  7. Дейнека А.Г. Организационно-экономические вопросы совершенствования структуры управления горным предприятием // Вісник ХДЕУ. – 1999. - №4 (12). – С.75-77.

  8. Дейнека А. Экологическая безопасность на железнодорожном транспорте // Бизнес-информ. - 2000. - № 4. - С. 53-55.

  9. Дейнека О.Г., Позднякова Л.О. Особливості моделювання та оптимізації соціально-економічних процесів //Вестник ХГПУ. – 2000. - Вып. 112. - С. 69-72.

Особистий внесок: розглянуто підходи до формування оптимізаційних моделей.

  1. Дейнека А.Г. Пути взаимодействования топливно-энергетического комплекса и железнодорожного транспорта // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, Економічна серія. – Х., 2001. –№512. - С.113-115.

  2. Дейнека А.Г., Позднякова Л.А. Построение модели внутренних экономических связей в Украине // Вісник економіки транспорту і промисловості. - Харків, 2002. - С. 77-84.

Особистий внесок: запропоновано модель внутрішніх економічних зв’язків.

  1. Дейнека О.Г. Стратегічний менеджмент на залізничному транспорті //Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, Економічна серія. – Х., 2002. – С. 64-65.

  2. Дейнека О.Г., Янченко Н.В. Напрямки розвитку підприємств залізничного транспорту в умовах нестабільності. – Дніпропетровськ: ДІІТ, 2002. - С. 61-65.

Особистий внесок: розглянуто ринкові підходи до реформування підприємств залізничного транспорту.

  1. Позднякова Л.А., Дейнека А.Г Модель подготовки квалифицированных кадров в Украине //Бизнес-Информ.- 2002.- № 7-8. - С.23-30.

Особистий внесок: проведене дослідження наявних трудових ресурсів.

  1. Позднякова Л.А., Дейнека А.Г. Теоретические подходы построения модели распределения ресурсов в Украине // Вестник международного славянского университета (Харьков). – 2002. - №5. – С. 3-5.

Особистий внесок: апробація моделі на прикладі виробничої сфери.

  1. Дейнека О.Г. Стратегія регіонального взаєморозвитку базових галузей (паливно-енергетичний комплекс, транспорт) // Стратегія оптимального розвитку. - РЕГІОН-2003. - С.128-130.

  2. Дикань В.Л., Дейнека А.Г. Построение модели типа «затраты - выпуск» для экономики Украины //Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Економічна теорія. Вип.565. -2003. - С. 239-245.

Особистий внесок: запропоновано модернізувати існуючу модель.

  1. Дейнека А.Г., Позднякова Л.А. Новые формы реформирования в условиях рыночных отношений //Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Економічна теорія. - 2004. -№612. - С. 29-35.

Особистий внесок: новітні підходи до проблеми теоретичного обґрунтування об’єктів приватизації.

Тези доповідей та матеріали конференцій:

  1. Дейнека А.Г. Социально-экономические и региональные аспекты интенсификации подготовки рабочих –условие качественного преобразования производственных сил. Материалы Всесоюзной научно-практической конфедерации;. - Киев, 1986 .

  2. Дейнека А.Г. Проблемы комплексного социально-экономического развития Донецко-Приднепровского района в условиях перехода к рыночным отношениям // Труды научно-практической конференции «Комплексное социально-экономическое развитие территории и рыночные товарно-денежные отношения». – Пермь. – 1991. – с. 95-96.

  3. Чечетов М.В., Дейнека А.Г., Яковлева Г.Э., Василевская Н.Е. Малый бизнес инвестиции // Труды Межрегиональной научно-практической конференции «Инвестиционная деятельность в условиях перехода к рыночным отношениям». – Уфа. – 1992. – с. 92-94.

Особистий внесок: важілі притяжіння вітчизняних інвеститцій.

  1. Дейнека О.Г., Позднякова Л.О. Деякі питання вантажообігу залізниць України. // Тези Доповідей 57-ї науково-технічної конференції кафедр академії та спеціалістів залізничного транспорту за міжнародною участю (21-23 листопада 1995 року). – Харків, 1995. - С. 87.

Особистий внесок: економічний аналіз транспортуваання паливних вантажів.

  1. Дейнека О.Г. Економічні аспекти забезпечення та використання мінеральної сировини України // Тези доповіді конференції кафедр академії та спеціалістів залізничного транспорту за міжнародною участю (21-23 листопада 1995 року). – Харків. – 1995. – с. 88.

  2. Позднякова Л.О., Дейнека О.Г. Деякі питання вантажообігу залізниць України //Тез. доп. конф. - Харків, 1995. – 87 с.

Особистий внесок: оптимізація перевезення паливних вантажів.

  1. Дейнека О.Г. Енергоємність та енергозабезпечення: проблеми взаємодії та протиріччя // науково-технічна конференція кафедр академії та спеціалістів залізничного транспорту за міжнародною участю. Харків. – 1996. – с. 35.

  2. Дейнека А.Г., Позднякова Л.А. Проблемы реструктуризации угольной промышленности //Демографія, економіка праці, та соціальна політика // Тези доп. конф. – Кіровоград. - Фаховий збірник наукових статей. - 1998. – Вип. 3. - С.222-224.

Особистий внесок: взаємозалежність реструктуризації і соціальної політики.

  1. Дейнека А.Г. Реструктуризация и социальный аспект (проблемы убыточных предприятий) // Тезисы 3-й международной конференции «Влияние человеческого фактора на безопасность движения на железнодорожном транспорте». – Луганск. – 1999. - С.16-17.

  2. Дейнека А.Г. Экологический мониторинг транспорта // Тези 4-ої міжнародної конференції. Вплив людського фактора на безпеку руху на залізничному транспорті. – Харків. - 2001. - С. 21-25.

  3. Дейнека О.Г., Дикань В.Л., Чорнобровка І.В., Юсупова Т.М. Роль менеджера на сучасному підприємстві.// Матеріали виступів учасників 63-ї науково-технічної конференції ХарДАЗТ і фахівців залізниць. - Х., 2001. - С.9-13.

Особистий внесок: сучасні підходи до кваліфікаційного рівня

  1. Дейнека О.Г. Складові екологізації матеріального виробництва // Тези першої щорічної Всеукраїнської наукової конференції. Сумський державний університет. - Суми, 2001. - С. 138-143.

  2. Дейнека О.Г.Системний підхід рівня взаємодії транспорту та навколищного середовища // Матеріали виступів учасників 63-ї науково-технічної конференції ХарДАЗТ фахівців залізниць. - Х., 2001. - С. 18.

  3. Дейнека О.Г. Стратегічний менеджмент на залізничному транспорті // Тези доповідей ІІ міжнародно-наукової конференції “Проблеми економіки транспорту”, Дніпропетровський інсмтитут інженерів транспорту. - Дніпропетровськ, 2002. - С. 41-42.

  4. Дейнека А.Г. Регулирование деятельности угольной отрасли в условиях убыточности // Розвиток підприємницької діяльності на Україні: історія та сьогодення // Тези наук. конф. – Тернопіль. - 2003. - С. 29-30.

  5. Дейнека О.Г. Новітні підходи до визначення стандарту якості транспортного забезпечення зовнішньоекономічних зв’язків // Тези міжнародної науково-практичної конференції “Проблеми міжнародних транспортних коридорів та єдиної транспортної системи”,. - Х., 2004. – С. 16.

  6. Дикань В.Л., Дейнека О.Г., Каграманян А.О. Напрямки адаптації транспортних систем до умов ринку // Тези міжнародної науково-практичної конференції “Проблеми міжнародних транспортних коридорів та єдиної транспортної системи”. – Х., 2004. – С.103-104.

Особистий внесок: роль транспорту в перерозподілі вантажів паливної групи.

Інші видання:

  1. Дейнека О.Г. Проблеми соціально-економічного розвитку Донецько-Придніпровського району// Материалы межрегиональной научно-практической конференции “Регіони в незалежній Україні: пошук стратегії оптимального розвитку”. – Харків. – 1994. – с. 86.

  2. Дейнека А.Г. Постановка моделей региональной политики и управления угольной отраслью Донбасса // Труды второй Междуноародной научно-практической конференции «Регион: стратегия выживания и развития Донбасса». – Донецк: ООО Лебедь. – 1996. – с. 130-131.

  3. Дейнека А.Г. О конкурентоспособности грузоперевозок при взаимодействии угольной отрасли и железнодорожного транспорта// Збірник наукових праць Київського інституту залізничного транспорту. – том 1. – Вип. 1. – Київ, 1998. – с. 49-52.

  4. Дейнека А.Г. Влияние топливно-энергетического комплекса на работу железнодорожного транспорта Украины // Збірник наукових праць Київського інституту залізничного транспорту. – том.1. – Вип. 2. – Київ, 1998. – с. 18-21.

  5. Дейнека О.Г. Проблеми управління підприємством вугільної промисловості на регіональному рівні // Збірник наукових праць Української Академії державного управління при Призедентові України. - 2001. - Випуск 1. - С. 30-31.

  6. Дейнека О.Г., Дикань В.Л. Концепція регіонального розвитку транспорту // Зб. наук. пр. УАДу при Президентові України. 1.ІV 2001. - С.29-31.

Особистий внесок: регіональні напрямки перевезень паливних вантажів.

  1. Дейнека О.Г., Позднякова Л.О. Концептуальна модель розробки стратегії розвитку транспорту регіону // Зб. наук. пр. УАДУ при Президентові України. 1.ІV: Державне управління на місцеве самоврядування. - 2001. - С.29-31.

Особистий внесок: досліджені регіональні проблеми функціонування транспортної системи.

  1. Позднякова Л.О., Дейнека О.Г. Концепція регіонального розвитку транспорту // ”Державне управління та місцеве самоврядування”. Збірник наукових праць Української Академії Державного управління при Президентові України. – Харків, 2001. – С. 71-74.

Особистий внесок: визначена роль залізничного транспорту у формуванні економіки регіонів.

  1. Дейнека А.Г., Позднякова Л.О. Аппарат моделирования социально-экономических явлений // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2004. - № 6 (30). – С. 45-49.

Особистий внесок: запропоновано впровадження моделювання в галузі виробничої сфери.