Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Махнуша Світлана Михайлівна. Управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Махнуша С.М. Управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства. — Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 — економіка та управління підприємствами (виробництво машин та устаткування; хімічне виробництво). — Сумський державний університет, Суми, 2008.

У дисертації досліджено теоретико-методичні проблеми управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства (на прикладі підприємств галузі виробництва машин та устаткування).

Розроблено концепцію, структуру й основні підсистеми організаційно-економічного управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства.

Подано авторський теоретико-методичний підхід до оцінки потенціалу торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства, що базується на оцінці внутрішніх і зовнішніх факторів конкурентоспроможності торговельної марки, а також параметрів торговельної марки.

Основні положення дисертації впроваджено на ВАТ ВЕК «Сумигазмаш», ТОВ ДВП «Варіант-Гермотехніка», ПП «Променергомаш» та в навчальний процес Сумського державного університету.

Інтегральним результатом дисертаційної роботи є вирішення важливої науково-прикладної задачі з розроблення і наукового обґрунтування теоретико-методичних основ організаційно-економічного управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства.

Отримані результати дозволили глибше пізнати механізм управління торговельною маркою як інтелектуальним активом підприємства, сформувати систему методичного інструментарію для оцінки потенціалу торговельної марки, урахувати фактори невизначеності й ризику, під вплив яких підпадає торговельна марка на ринку.

Результати дослідження дозволяють зробити такі висновки.

1. Узагальнення й систематизація існуючих підходів до управління торговельною маркою створили передумови для розробки автором нових удосконалених схем організації процесу управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства.

2. Ефективне управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства слід здійснювати за допомогою запропонованого автором організаційно-економічного механізму управління, що дозволяє через взаємодію між його складовими досягти поставленої мети управління, ґрунтуючись на сильних сторонах мікросередовища й можливостях макросередовища.

3. Запропонована класифікація торговельних марок дозволяє більш чітко ідентифікувати їх ринкові позиції і цілеспрямовано управляти ними.

4. Використання розробленого автором теоретико-методичного підходу до оцінки потенціалу торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства з побудовою тривимірної фігури «куб потенціалу» дає можливість обгрунтовано визначати найбільш сильні і найбільш проблемні сторони діяльності.

5. Удосконалення категорії «потенціал торговельної марки» надає можливість більш повно і точніше оцінювати конкурентоспроможність торговельної марки з урахуванням зовнішніх і внутрішніх факторів та її особливостей, що характеризують залежність від споживачів, а також загальногалузеві тенденції на ринку.

6. Оцінку потенціалу торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства слід здійснювати на основі запропонованих до розгляду автором внутрішніх і зовнішніх факторів конкурентоспроможності, а також параметрів торговельної марки, що характеризують досягнуті позиції іміджу, ринкової частки й споживчої лояльності (адекватність торговельної марки; сила домінування торговельної марки; масштабність торговельної марки; показник споживацької лояльності).

7. Використання розробленого теоретико-методичного підходу дозволяє врахувати ряд специфічних ризиків, під вплив яких підпадає торговельна марка на ринку, з наступним прийняттям відповідних управлінських рішень.

8. Методичні стратегічні рекомендації автора щодо підвищення потенціалу торговельної марки дозволяють зміцнити її конкурентні позиції і лояльність споживацької аудиторії.

9. Розроблена система методичних інструментів для реалізації функцій організаційно-економічного механізму управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства є основою ефективного управління його стратегічним розвитком.

10. Методичні розробки і пропозиції автора використовуються для управління торговельною маркою як інтелектуальним активом на промислових підприємствах галузі виробництва машин та устаткування Сумщини (зокрема, підприємствах з виробництва автомобільних газонаповнювальних компресорних станцій — АГНКС).

Публікації автора:

Розділи монографій

  1. Махнуша С.М. Ефективність використання нематеріальних активів підприємства//Менеджмент та маркетинг інновацій: Монографія/За заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С.М. Ілляшенка. — Суми: ВТД «Університетська книга», 2004. — С. 470 - 479.

  2. Махнуша С.М. Управління нематеріальними активами підприємства//Проблеми управління інноваційним розвитком підприємств у транзитивній економіці: Монографія/За заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С.М. Ілляшенка. — Суми: ВТД «Університетська книга», 2005. — С. 281 - 303.

  3. Махнуша С.М. Управління потенціалом торгової марки в контексті маркетингу інновацій//Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку: Монографія/За заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С.М. Ілляшенка. — Суми: ВТД «Університетська книга», 2006. — С. 424 - 452.

Статті у наукових фахових виданнях

  1. Ильяшенко С.Н., Махнуша С.М. Управление имуществом предприятия как залог эффективности его хозяйствования//Механізм регулювання економіки. — 2002. — № 3 - 4. — С. 193 - 198.

  2. Махнуша С.М. Стратегія управління брендом підприємства//Вісник Сумського національного аграрного університету. — 2003. — № 3 - 4. — С. 91 - 96.

  3. Махнуша С.М. Франчайзинг как элемент стратегии укрепления бренда предприятия//Механізм регулювання економіки. — 2004. — № 1. — С. 105 - 110.

  4. Махнуша С.М. Проблема выбора марочной стратегии//Механізм регулювання економіки. — 2004. — № 2. — С. 107 - 113.

  5. Махнуша С.М. Оценка потенциала торговой марки компании//Механізм регулювання економіки. — 2004. — № 3. — С. 159 - 163.

  6. Махнуша С.М. Методика оцінювання параметрів конкурентоспроможності торгової марки як елемента її потенціалу//Актуальні проблеми економіки. — 2006. — №1. — С. 80 - 86.

  7. Махнуша С.М. Определение уровня достаточности потенциала торговой марки и разработка стратегии его развития//Механізм регулювання економіки. — 2006. — № 3. — С. 178 - 190.

  8. Махнуша С.М. Оцінка впливу чинників ризику на конкурентні позиції торгової марки//Актуальні проблеми економіки. — 2006. —№ 8. — С. 134 - 139.

Статті в інших виданнях

  1. Махнуша С.М. Формування стратегічних напрямків розвитку торгової марки//Інтелектуальна власність. — 2005. — № 11. — С. 14 - 21.

  2. Махнуша С. Методичні основи урахування факторів невизначеності й ризику при управлінні торговою маркою//Інтелектуальна власність. — 2006. — № 1. — С. 13 - 19.

Матеріали наукових конференцій

  1. Махнуша С.М. Стратегия управления нематериальными активами предприятия//Тезисы докладов Научно-технической конференции преподавателей, сотрудников, аспирантов и студентов экономического факультета (13 - 23 апреля). — Сумы: СумГУ, 2004. — С. 61.

  2. Махнуша С.М. Ефективне використання об’єктів інтелектуальної та промислової власності у світлі інноваційного розвитку підприємтва//Збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції «Соціально-економічні проблеми сталого розвитку українського суспільства» (13 травня 2004 року). — Мелітополь, 2004. — С. 120 - 121.

  3. Махнуша С.М. Потенциал торговой марки и подходы к его измерению//Матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції «Наука і освіта 2005». Том 79. Маркетинг та менеджмент (7 - 21 лютого 2005 року). — Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. — С.43 - 45.

  4. Махнуша С.М. Организационно-экономические предпосылки усовершенствования управления торговой маркой предприятия//Сборник статей по материалам 14-й Международной научно-методической конференции. — Алушта, 2007. — С. 97 - 103.

  1. Махнуша С.М. Інтелектуальний капітал підприємства: аналіз підходів до визначення, стратегічне значення//Тезисы докладов Научно-технической конференции преподавателей, сотрудников, аспирантов и студентов экономического факультета (апрель 2007г.). — Сумы: СумГУ, 2007. — С. 54 - 55.

  2. Махнуша С.М. Использование торговой марки как интеллектуального актива в деятельности предприятия//Збірник тез доповідей Першої міжнародної науково-практичної конференції “Маркетинг інновацій та інновації в маркетингу” (21 - 22 вересня 2007р.). — Суми, 2007. — С. 100.