Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Свінцицька Олександра Миколаївна. Управління залученням інвестицій у підприємства видавничої галузі : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Свінцицька О.М. «Управління залученням інвестицій у підприємства видавничої галузі». – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка і управління підприємствами. – Європейський університет, м. Київ, 2007.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню наукових і практичних проблем удосконалення управління залученням інвестицій у підприємства видавничої галузі в умовах інформатизації суспільства та ринкових перетворень.

Актуальність роботи обумовлена необхідністю підвищення ефективності управління підприємствами ВПГ з метою формування потужних виробничо-збутових комплексів зі значними капіталовкладеннями, обсягами залучених інвестицій та розвиненою інфраструктурою, а також зростанням ролі інформаційних ресурсів у розвитку національної економіки.

В роботі поглиблено науково-практичні аспекти управління інвестиційним процесом підприємств в регіональному та галузевому розрізі; наведені пропозиції щодо підвищення ефективності управління залученням інвестицій у підприємства видавничо-поліграфічної галузі; обґрунтовано напрями державної політики у сфері соціально-економічного розвитку вітчизняної видавничої галузі; розроблено ринково-орієнтовану модель управління інвестиційним процесом підприємств ВПГ, яка системно відображає основні чинники інвестиційної привабливості, базується на принципах внутрішнього економічного механізму та обґрунтована результатами кореляційно-регресивного аналізу.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення і запропоновано нове вирішення наукової проблеми управління залученням інвестицій у підприємства, що знайшло відображення в дослідженні соціального підходу в управлінні залученням інвестицій та розробці ринково-орієнтованої моделі управління інвестиційним процесом видавничо-поліграфічного підприємства. Проведене комплексне дисертаційне дослідження дозволило сформулювати наступні висновки науково-прикладного характеру, що відображають вирішення поставленої мети.

1. Дослідження економічної сутності інвестицій з позиції їх управління є основною забезпечення конкурентоспроможності продукції, що дає змогу дієвіше впливати на соціально-економічні процеси, які відбуваються на підприємстві, з метою підвищення його ефективності.

2. Визначено, що управління інвестиційним процесом необхідно розглядати взаємопов’язано з такими економічними категоріями як інвестор, інвестиційна сфера, інвестиційна діяльність, інвестиційне середовище, інвестиційна привабливість, інвестування, а також в розрізі загальних і специфічних функцій управління цим процесом.

3. Доведено, що інвестиційні процеси видавничо-поліграфічних підприємств пов’язані з особливостями галузі, яка забезпечує інформаційні, наукові, освітні та культурні потреби суспільства у друкованій інформації. Обґрунтовано, що значимість видавничої галузі надзвичайно велика, оскільки рівень її розвитку виступає своєрідним індикатором соціально-економічного становища країни і дуже чутливо реагує на економічний розвиток держави, хоча займає невелику питому вагу у формуванні внутрішнього валового продукту і традиційно відноситься до забезпечуючих галузей економіки країни.

4. На основі проведеного моніторингу факторів впливу на інвестиційну привабливість підприємств видавничо-поліграфічної галузі виділено найбільш впливові з них: соціальна спрямованість політики країни, правове регулювання інвестиційної діяльності підприємств та рівень конкурентоспроможності видавничої продукції.

5. У дисертаційному дослідженні доведено, що управління залученням інвестицій у підприємства видавничо-поліграфічної галузі в контексті соціальної корисності доцільно розглядати як процес накопичення та ефективного розміщення ресурсів у розвиток науки, освіти, культури, інформаційних технологій, що призводить до підвищення соціально-економічного статусу та життєвих можливостей населення, справедливого розподілу доходів між суб’єктами видавничого ринку, отриманих внаслідок здійснення інвестування і, як наслідок, становленню нового інформаційного суспільства.

6. Системний аналіз функціонування видавничо-поліграфічної галузі показав, що в умовах ринкової економіки змінилася дія двох основних принципів системності – єдність цілей та спільне (централізоване) управління; зазнали якісних змін характер взаємозв’язків між підсистемами та власне процес виготовлення друкованої продукції, що призвело до поділу видавничо-поліграфічного комплексу на окремі підгалузі: видавничу, поліграфічну і книжкову торгівлю, кожна з яких прагне якнайменше залежати одна від одної, самостійно вирішує нетрадиційні для неї проблеми.

7. Проведений в дисертації аналіз джерел інвестування свідчить, що власний прибуток є основним джерелом реалізації інвестиційних цілей приватних підприємств видавничо-поліграфічної галузі, що суттєво зменшує їх інвестиційні можливості та уповільнює темпи розвитку. Доведено, що фінансування провідних підприємств ВПГ Житомирської галузі відбувається переважно за рахунок коштів місцевих бюджетів, які спрямовані на поліпшення техніко-технологічної бази підприємств комунальної форми власності. Поряд з цим, роздержавлення та приватизація засобів масової інформації створили широкі можливості для інвестицій в цю галузь економіки.

8. На основі проведеного аналізу визначено, що одним із шляхів підвищення інвестиційної привабливості підприємств видавничо-поліграфічної галузі є забезпечення конкурентоспроможності продукції. Запропонований алгоритм формування конкурентоспроможності видавничої продукції дає можливість з’ясувати наявні тенденції, прагнення, сподівання, попит споживачів, на тлі яких більш виразними стають досягнення та недоліки видавничої продукції імпортного виробництва, якій належить левова частка українського ринку видавничої продукції. Це дає змогу вітчизняному товаровиробникові правильно та своєчасно визначати пріоритетні напрями розвитку власної видавничої діяльності.

9. Обґрунтовано, що основними напрями підвищення ефективності управління інвестиціями в галузі є: формування цілісного управління галуззю, зміна у структурі галузевої власності, залучення новітніх технологій, соціальна орієнтованість механізму економічної політики держави, поява нових фахівців книжкової справи, навчальної бази, удосконалення законодавчого регулювання діяльності галузі, створення вітчизняної інфраструктури для видавничо-поліграфічної галузі.

10. В роботі визначені основні концептуальні підходи до розробки та реалізації комплексної програми соціально-економічного розвитку підприємств ВПГ в організаційному, законодавчому та адміністративному аспектах. Доведено, що дотримання соціальної пріоритетності залучення інвестицій сприяє підвищенню ефективної діяльності підприємств ВПГ, якості продукції та її конкурентоспроможності і, як наслідок, задоволенню матеріальних і духовних потреб суспільства, розширенню можливостей всебічного його розвитку.

11. Розроблено ринково-орієнтовану модель організації підсистеми управління залученням інвестицій у видавничо-поліграфічне підприємство Житомирської області, основними взаємопов’язаними елементами якої є інвестиції і система управління їх залученням. Запропоновано варіант соціально-економічного розвитку підприємств регіональної видавничої галузі, який передбачає врахування результатів дослідження взаємозв‘язків і причинних залежностей у сфері інвестування регіональної видавничої справи, системно відображає основні чинники інвестиційної привабливості при впровадженні нових методів управління.

Публікації автора:

В наукових виданнях:

  1. Свінцицька О.М. Управління поліграфічною продукцією в умовах підприємства // Вісник ЖІТІ: Зб.наук.пр. – Житомир: ЖІТІ. – 2002. – Вип. 22. – С. 330-334.

  2. Свінцицька О.М. Регіональні аспекти інвестиційної політики // Вісник ХНУ ім. В.Н. Карабіна. Зб.наук.пр. – Х.: АТЗТ “Самміт Харків”. – 2004. – Вип. 630. Ч-2. – С.176-179.

  3. Свінцицька О.М. Управління інвестиційним процесом у видавничо-поліграфічній галузі // Актуальні проблеми економіки. – К.: НАУ. – 2006. – Вип. 11. – С. 49-53.

  4. Гуткевич С.О., Свінцицька О.М. Джерела інвестування у видавничо-поліграфічній галузі // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб.наук.пр. – Дніпропетровськ: ДНУ. – 2007. – Вип. 231. Том 6. – С.1045-1052 .

В інших виданнях:

  1. Свінцицька О.М. Планування діяльності підприємства. Навчальний посібник. – К.: Вид-во ЄУ. – 2004. – 226 с. .

  2. Свінцицька О.М. Формування ролі інтелектуального капіталу як основного ресурсу забезпечення конкурентоспроможності видавничої справи // Збірник матеріалів 5-ї міжнародної міждисциплінарної науково-практичної конференції: сучасні проблеми гуманізації та гармонізації управління. – Х.: Видавничий центр ХНУ ім. В.Н. Карабіна. – 2004. – С. 98-99.

  1. Свінцицька О.М. Деякі аспекти інформатизації видавничої справи // Збірник матеріалів ІХ міжнародної науково-практичної конференції: інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики і освіти. – К.: Вид-во ЄУ. – 2004. – С.354-360.

  2. Свінцицька О.М. Видавнича справа в системі інформаційних зв‘язків // Збірник матеріалів Х міжнародної науково-практичної конференції: інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики і освіти. – К.: Вид-во ЄУ. – 2005. – С.309-313.

  3. Свінцицька О.М. Управління розвитком вітчизняних видавничо-поліграфічних підприємств // Удосконалення регуляторного середовища як передумова для залучення інвестицій в економіку України: матеріали круглого столу. – К.: Вид-во ЄУ. – 2007. – С.110-112.