Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Експлуатація та ремонт засобів транспорту


Сметана Сергій Олександрович. Вдосконалення методу визначення раціонального режиму профілактичного обслуговування транспортних засобів застосуванням моніторинга витрати палива : Дис... канд. наук: 05.22.20 - 2002.



Анотація до роботи:

Сметана Сергій Олександрович. Вдосконалення методу визначення раціонального режиму профілактичного обслуговування транспортних засобів застосуванням моніторинга витрати палива. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 - Експлуатація і ремонт засобів транспорту. – Харківський національний автомобільно-дорожній університет Міністерства освіти і науки України, Харків, 2002.

Дисертація присвячена вдосконаленню режимів профілактичного обслуговування ТЗ застосуванням моніторинга витрати палива.

Технічна експлуатація автомобілів безпосередньо пов'язана з ключовим елементом системи водій - автомобіль - дорога – середовище, автомобілем. Система ТО і Р, що склалася в цей час, не виключає можливість появи відмов в міжпрофілактичний період, що приводить до невиправданих витрат. Витрата палива є інтегральним показником, враховуючим різні чинники, що впливають на технічний стан ТЗ.

У теоретичній частині роботи розроблено методику вибору раціональної періодичності профілактичного обслуговування транспортних засобів і локального прогнозування моменту постановки ТЗ на певний вид профілактичного обслуговування. З метою практичної реалізації моніторинга витрати палива розроблено апаратно-програмний комплекс: “Пристрій контролю залишку палива” (АС.№1755054), і програмне забезпечення “Моніторинг” та три варіанти реалізації системи моніторинга.

У ході експериментальних досліджень встановлено, що показник - фактична витрата палива враховує вплив більшого числа експлуатаційних чинників, тобто є більш інформативним; організація обслуговування з періодичністю, встановленою в літрах витраченого палива, в порівнянні з пробігом дозволяє знизити сумарні питомі витрати на 6,31% за контрольний період.

1. Визначений напрямок (концепція) підвищення ефективності викорис-тання транспортних машин шляхом впровадження прогресивної системи підтримки їх прецездатності на основі індивідуальної моніторингової інформації з використанням науково обгрунтованих режимів обслуговування.

2. В результаті теоретичних досліджень розроблено математичну модель вибору раціональної періодичності і прогнозування моменту проведення ТВ певного виду, що враховує зміну технічного стану ТЗ в реальних умовах експлуатації, за індивідуальною фактичною витратою палива.

3. На основі розв’язання задачі оптимізації з запропонованим критерієм (мінімум питомих витрат технічної служби АТП) і граничною умовою (значення коефіцієнта готовності) побудовано алгоритм розрахунку, який дозволяє вирішувати дві традиційні задачі технічної експлуатації по управлінню технічним станом ТЗ: оперативне планування для визначення конкретного терміну постановки на обслуговування; поточне планування за результатами діагностування і прогнозування (моніторингова система).

4. Проведені теоретичні і експериментальні дослідження дозволили обгрунтувати і провести емпіричне випробування способу непрямого вимірювання фактичної витрати палива шляхом визначення об'єму палива в баку ТЗ.

5. Розроблено оригінальний засіб вимірювання - “Пристрій контролю залишку палива”, що дозволяє практично реалізувати спосіб непрямого вимірювання фактичної витрати палива.

6. Виготовлено дослідний зразок “Пристрою контролю залишку палива”, що дозволяє провести вимірювання об'ємів паливних баків транспортних засобів (до 200 л) і оперативний контроль залишку палива.

7. У ході експериментальних досліджень встановлено: показник враховує вплив більшого числа експлуатаційних чинників, які діють на ТЗ, у порівнянні з , тобто є більш інформативним; організація обслуговування з періодичністю, встановленою в літрах витраченого палива, в порівнянні з пробігом, дозволила знизити сумарні питомі витрати на 6,31% за контрольний період.

8. Розроблено методику організації моніторинга витрати палива в умовах АТП на базі апаратно-програмного комплексу: “Пристрою контролю залишку палива” і ПЗ “Моніторинг”, і варіанти використання системи моніторинга відповідно до АТП різного призначення і потужності. В результаті дослідної експлуатації встановлено, що економічний ефект становить від 105 до 121 грн на один середньосписочний автобус парку у рік.

9. Виконані теоретичні і експериментальні дослідження широко викорис-товуються в навчальному процесі при виконанні практичних завдань, курсових, дипломних і магістерських робіт за дисциплінами: “Спецкурс ТЕА”, “Основи технічної діагностики”, “Комп'ютерні технології на транспорті” у СНУ ім. В. Даля.

Публікації автора:

1. Куликов Ю.А., Сметана С.А., Коваленко П.Г. Аппаратно-программная обработка сигнала первичного преобразователя в системе мониторинга расхода топлива. // Вісн. Східноукр. держ. ун-ту.- №1(16). 1999 р.- С. 147-152 (визначено способи обробки сигналу первинного перетворювача, та отримано аналітичні залежності для його корегування).

2. Куликов Ю.А., Сметана С.А. Совершенствование метода управления техническим состоянием транспортных машин. // Вісн. Східноукр. держ. ун-ту.- №9(31). 2000 р. - С. 208-213 (виконано аналіз існуючих методик, та запропановано нову методику прогнозування терміну виконання профілактичного впливу).

3. Сметана С.А. Применение программных средств в системе мониторинга расхода топлива. // Вісн. Східноукр. нац. ун-ту.- №6(40). 2001 р. - С. 97-104.

4. Сметана С.А., Коваленко П.Г. Устройство для оценки расхода топлива двигателем транспортного средства. // Конструирование и производство транспортных машин. К.: ЛМСИ, - 1994. - Вып. 24. - С. 75-79 (наведено принципове вирішення реалізації способу вимірювання).

5. Сметана С.А., Коваленко П.Г. Устройство для настройки двигателей транспортных средств на топливную экономичность. // Транспортне машинобудування: Респ. міжвід. н.т. збірник / Г.С. Носко.- К.: СУДУ, 1995. - 280 с. Рос. мовою. - С. 156-161 (наведено технічні вирішення швидкості та точності прцессу вимірювання витрати палива).

6. Сметана С.А. Совершенствование метода определения рационального режима профилактического обслуживания транспортных средств применением мониторинга расхода топлива. Наукове забезпечення вирішення регіональних проблем. // Тез.докл. VI Міжнародна наук.пр. конф. “Університет і регіон”, Луганськ 28-30 листопада 2000 р. С. 92-93.

7. Устройство для определения остатка топлива в баке: А.с. № 1755054 СССР, МКИ G 01 F 1/34. / П.Г.Коваленко, С.А.Сметана (СССР), ЛМСИ. - №4824186/10; Заявлено 06.04.90; Опубл. 15.08.92, Бюл. №30. – 5 с. (запропано-вано технічні вирішення електронних вузлів пристрою).

8. Устройство для настройки двигателя внутреннего сгорания: А.с. № 1768982 СССР, МКИ G 01 F 9/00. / П.Г.Коваленко, С.А.Сметана (СССР), ЛМСИ. - №4756362/10; Заявлено 09.11.89; Опубл. 15.10.92, Бюл. №38. – 3 с. (запропановано технічне вирішення способу обробки первинної інформації).

9. Устройство для настройки двигателя внутреннего сгорания: А.с. № 1768983 СССР, МКИ G 01 F 9/00. / П.Г.Коваленко, С.А.Сметана (СССР), ЛМСИ. - №4756363/10; Заявлено 09.11.89; Опубл. 15.10.92, Бюл. №38. – 3 с. (запропановано технічні вирішення конструкції електронних вузлів пристрою).

10. Устройство для контроля за потреблением топлива двигателем внутреннего сгорания: А.с. № 1767344 СССР, МКИ G 01 F 9/00. / П.Г.Коваленко, С.А.Сметана (СССР). - №4900453/10; Заявлено 09.01.91; Опубл. 07.10.92, Бюл. №37. – 4 с. (запропановано технічні вирішення принципу контролювання витрати палива ДВЗ).