Анотація до роботи:
Назарук О.М. Вікові особливості розуміння особистого досвіду. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – вікова та педагогічна психологія. – Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Київ, 2004. Дисертацію присвячено проблемі розуміння дітьми, підлітками та юнаками особистого досвіду. Здатність дитини до інтегрування свого особистого досвіду вперше було досліджено за допомогою аналізу наративу. Визначено смислові компоненти наративу – маркери, що дозволяють встановити ступінь розуміння дитиною свого особистого досвіду. Виявлено, що існує зв`язок між рівнем розуміння дитиною свого особистого досвіду та якістю відображення його в її наративі. В роботі теоретично обґрунтовано й експериментально доведено, що ступінь розуміння особистого досвіду, представленого в наративі, відбиває ступінь успішності процесу соціалізації особистості. Розроблено проективний метод визначення ступеня адаптованості людини шляхом застосування наративу. |