Анотація до роботи:
Федько В.В. Вплив когнітивного стилю на спільну учбову діяльність школярів. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Київ, 2004. Дисертація присвячена проблемі впливу когнітивного стилю залежності від поля (поленезалежності – полезалежності) на спільну учбову діяльність учнів старших класів. Висвітлено психологічні особливості малої групи як сукупного суб’єкта спільної учбової діяльності, основні її ознаки і види, розкрито відмінності від інших видів спільної діяльності (виробничої, навчальної), а також від індивідуальної учбової діяльності, основні психолого-педагогічні фактори її ефективності. Уточнено особливості когнітивного стилю як складника стильової сфери особистості, його статус і основні його види (параметри), співвідношення між ним і пізнавальною стратегією, а також здібностями. Досліджено вплив когнітивного стилю залежності від поля на такі феномени спільної учбової діяльності: прийняття групових рішень, конфліктну поведінку учнів і психологічний клімат у групі. Показано, що даний когнітивний стиль чинить істотний вплив на вказані феномени спільної учбової діяльності, однак цей вплив не є прямим, а опосередковується іншими індивідуально-психологічними особливостями учнів, а також характером взаємин між ними, в тому числі і тих, що склалися ще до включення учнів у спільну учбову діяльність. |