Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


139. Федько Вікторія Володимирівна. Вплив когнітивного стилю на спільну учбову діяльність школярів: дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. : табл.



Анотація до роботи:

Федько В.В. Вплив когнітивного стилю на спільну учбову діяльність школярів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Київ, 2004.

Дисертація присвячена проблемі впливу когнітивного стилю залежності від поля (поленезалежності – полезалежності) на спільну учбову діяльність учнів старших класів.

Висвітлено психологічні особливості малої групи як сукупного суб’єкта спільної учбової діяльності, основні її ознаки і види, розкрито відмінності від інших видів спільної діяльності (виробничої, навчальної), а також від індивідуальної учбової діяльності, основні психолого-педагогічні фактори її ефективності. Уточнено особливості когнітивного стилю як складника стильової сфери особистості, його статус і основні його види (параметри), співвідношення між ним і пізнавальною стратегією, а також здібностями. Досліджено вплив когнітивного стилю залежності від поля на такі феномени спільної учбової діяльності: прийняття групових рішень, конфліктну поведінку учнів і психологічний клімат у групі.

Показано, що даний когнітивний стиль чинить істотний вплив на вказані феномени спільної учбової діяльності, однак цей вплив не є прямим, а опосередковується іншими індивідуально-психологічними особливостями учнів, а також характером взаємин між ними, в тому числі і тих, що склалися ще до включення учнів у спільну учбову діяльність.

Публікації автора:

  1. Федченко В.В. Група як сукупний суб’єкт діяльності // Проблеми загальної та педагогічної психології . - Т. ІІІ, ч. 8. – К., 2001. – С. 224-232.

  2. Федченко В.В. Когнітивний стиль і психологічний клімат учнівської групи в умовах спільної учбової діяльності // Проблеми загальної та педагогічної психології.- Т. ІІІ, ч. 7. – К., 2001. – С. 229-241.

  3. Федченко В.В. Психологічні особливості спільної учбової діяльності // Психологія у ХХІ столітті: перспективи розвитку: Матеріали VI Костюківських читань (28-29 січня 2003 р.). – Т.1. – К., 2003. – С. 114-120.

  4. Федченко В.В. Вплив когнітивного стилю учнів на прийняття групових рішень у процесі спільної учбової діяльності // Проблеми загальної та педагогічної психології. – Т. V., ч. 2. – К., 2003. – С. 277-283.

  5. Федько В.В. Вплив когнітивного стилю на конфліктну поведінку школярів у процесі спільної діяльності // Проблеми загальної та педагогічної психології. – Т. V., ч. 7. – К., 2003. – С. 294-306.