148. Швед Оксана Михайлівна. Вплив комунікативних особливостей студентів на ефективність навчання у вищому навчальному закладі: дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Прикарпатський ун-т ім. Василя Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004.
Анотація до роботи:
Швед О.М. Вплив комунікативних особливостей студентів на ефективність навчання у вищому навчальному закладі. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, Івано-Франківськ, 2004.
Дисертація містить теоретичне та експериментальне дослідження специфіки вияву комунікативних особливостей студентів у процесі навчання та їх впливу на ефективність навчальної діяльності. Подається структура комунікативних характеристик та психологічні компоненти комунікативної активності особистості. Досліджено психологічні умови, що відображають комунікативну природу навчальної діяльності та створюють основу для реалізації комунікативних особливостей студентів; оптимізують їх комунікативну активність; забезпечують успішність комунікативної підготовки.
У роботі показано рівень розвитку комунікативних характеристик та комунікативної активності студентів в реальній практиці навчальної діяльності. Емпірично встановлено взаємозв’язок між недостатнім рівнем вияву комунікативної активності та неадекватною мотивацією навчання; підкреслено необхідність проведення комунікативної підготовки. Теоретично обгрунтовано структуру комунікативної підготовки студентів і експериментально перевірено принципи та засоби її проведення у ситуації вищого навчального закладу. Підтверджено, що комунікативні особливості студентів, які реалізуються у комунікативній активності, мають вплив на ефективність навчання студентів у вищому навчальному закладі. Розвиток комунікативної активності сприяє оптимізації навчальної діяльності.
Публікації автора:
Швед О.М. Вплив студентської групи на процеси спілкування//Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Плай, 2001. – Вип.6. – Ч.1. – С.236-245.
Швед О.М. Соціально-психологічне забезпечення навчальної діяльності студентів //Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія.–Івано-Франківськ: Плай, 2001. – Вип.6. – Ч.2. – С.77-87.
Швед О.М. Комунікативна характеристика навчальної діяльності в вузі // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Плай, 2002. – Вип.7. – Ч.1.— С.61-69.
Швед О.М. Спілкування як сфера становлення студента у вузі //Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Плай, 2002. – Вип.7. – Ч.2. – С.171-182.
Швед О.М. Співвідношення комунікативних особливостей та пізнавальної активності у системі цінностей сучасного студента (на матеріалах емпіричного дослідження)// Актуальні проблеми психології. Том 1.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія. – К.: Інститут психології ім. Г.Костюка АПН України, 2002. – Частина 4. – С.163-172.
Швед О.М. Комунікативний потенціал сучасного студента// Психологія і суспільство, 2002. - №2. – С.93-102.
Швед О.М. Комунікативні настанови як чинник ефективного навчального процесу студентів// Актуальні проблеми психології. Том 1.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія. – К.: Інститут психології ім. Г.Костюка АПН України, 2002. – Частина 7. – С.195-202.
Швед О.М. До питання про комунікативні особливості особистості// Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Плай, 2003. – Вип.8. – Ч.1. – С.67-77.
Швед О.М. Емпатія як чинник ефективного спілкування студентської молоді (на матеріалах емпіричного дослідження)// Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Плай, 2003. – Вип.8. – Ч.2. – С.156-166.
Швед О.М. Комунікативні особливості студентів як чинник ефективності навчальної діяльності // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти: Збірник наукових праць /За ред. Л.Л.Товажнянського та О.Г.Романовського. – Випуск 1 (5). – Харків: НТУ (ХПІ), 2003. – С.493-503.