Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Рухомий склад залізниць та тяга поїздів


Чигирик Наталія Дмитрівна. Визначення показників надійності дизель-поїздів на етапі проектування : Дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / Українська держ. академія залізничного транспорту. — Х., 2004. — 185арк.+ дод. — Бібліогр.: арк. 163-174.



Анотація до роботи:

Чигирик Н.Д. Визначення показників надійності дизель – поїздів на етапі проектування. –Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.07 – рухомий склад залізниць та тяга поїздів; –Українська державна академія залізничного транспорту; Харків, 2004 р.

Дисертація присвячена питанням визначення надійності показників надійності дизель-поїздів на етапі проектування.

У роботі проведений аналіз сучасного стану визначення надійності рухомого складу, в результаті якого були виділені основні фактори, які впливають на рівень надійності.

Для визначення показників надійності дизель-поїзда на етапі проектування були розроблені дві математичні моделі. Перша модель представлена у виді блок-схеми розрахунку надійності. Розроблена структурна схема дизель-поїзду ДЕЛ-02. Друга модель розроблена у виді напівмарківських процесів. З допомогою цих моделей були розраховані основні показники надійності дизель-поїзда.

Розрахована економічна ефективність від використання даних моделей на етапі проектування.

Виконані дослідження присвячені вирішенню актуальної науково-технічної задачівизначення показників надійності дизель-поїзда на етапі проектування. По результатам проведеної роботи можна зробити наступні висновки:

зроблений аналіз сучасного стану визначення показників надійності рухомого складу показав, що доцільно вибрати розрахункові методи, які базуються на обчисленні показників надійності виробу по довідковим даним про надійність його складових частин з урахуванням функціональної структури дизель-поїзду і видів руйнування. При цьому необхідно врахувати також надійність виробів-аналогів, результати експертної оцінки надійності, дані про властивості матеріалів, елементів вузлів і навантаження на них, механізмів відмовлення і по іншій інформації, що мається до моменту розрахунку надійності;

визначені фактори які впливають на рівень надійності дизель-поїзда і підрозділяються на дві основні групи: конструктивно-технологічні і ремонтні;

проведені дослідження законів розподілу відмовлень вузлів дизель-поїзду, який показав, що основними законами являються Вейбула-Гніденко, нормальний та експоненціальний;

вибрані методи оцінки відповідності дизель-поїзда вимогам надійності;

розроблена модель оцінки надійності дизель-поїзда на етапі проектування;

розроблена модель оцінки надійності в виді блок-схем з наступною оцінкою її імовірності безвідмовної роботи та альтернативна модель оцінки надійності дизель-поїзда у виді типового випадкового напівмарківського процесу;

зроблений аналіз принципів і методів оцінки надійності дизель-поїзда, як складної технічної системи;

удосконалено моделі розрахунку економічного ефекту від використання моделей визначення надійності дизель-поїзда на етапі проектування;

економічний ефект від використання розроблених моделей на етапі проектування складає в середньому 18,5 тис. грн. на рік;

відкоректована система обслуговування та ремонту дизель-поїзда. Економічний ефект від цього буде складати за 7 років експлуатації понад 130 тис.грн.

Публікації автора:

  1. Чигирик Н.Д. Створення інформаційної бази нормативних документів для сертифікаційних випробувань рухомого складу // Зб. наук. праць / ХарДАЗТ, 1998. –Вип.34. –С.67-70.

  2. Чигирик Н.Д. Розробка методики визначення номенклатури показників надійності складно технічних виробів для контролю під час випробувань // Зб. наук. праць / ХарДАЗТ, 2001. –Вип.46. –С.73-76.

  3. Фалендиш А.П., Чигирик Н.Д. Системи обслуговування та ремонту нового рухомого складу // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. -2004.- №5(75). –С.173-177.

  4. Фалендиш А.П., Харламов П.А., Чигирик Н.Д. Модель расчета еффективности системі обслуживания и ремонта подвижного состава. // Інформаційно –керуючі системи на залізничному транспорті, -№2. 2004. –С.84–88.

Додатково матеріали дисертаційної роботи викладені в працях:

  1. Фалендиш А.П., Харламов П.О., Чигирик Н.Д. Розрахунок показників надійності рухомого складу / Матеріали VII міжнародної науково-практичної конференції «Наука і освіта 2004».-Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – том 62. Технічні науки.-С.76 - 78.