Заруцька Олена Ігорівна. Забезпечення ефективності транспортного обслуговування туристів : Дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Національний транспортний ун-т. — К., 2005. — 174арк. — Бібліогр.: арк. 159-172.
Анотація до роботи:
Заруцька О.І. Забезпечення ефективності транспортного обслуговування туристів. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація та управління підприємствами. – Національний транспортний університет, Київ, 2005.
В дисертаційній роботі для забезпечення якості і ефективності транспортного обслуговування туристів запропонована системна модель вдосконалення діяльності автотранспортних підприємств, які займаються перевезеннями туристів. Модель побудована на множині задач економічного, організаційного та технологічного спрямування, які є конструктивними засобами вдосконалення діяльності транспортних підприємств.
Запропоновані алгоритми і моделі логістичного управління процесами перевезень, реалізація яких забезпечує високі кінцеві результати при мінімальних витратах трудових, матеріальних і фінансових ресурсів.
Отримані наукові результати дозволили сформувати організаційно-економічні заходи щодо зростання доходів, прибутків, рентабельності, продуктивності праці, зниження собівартості робіт.
Розроблена модель координації перевезень, реалізація якої у реальному середовищі забезпечує високу якість і ефективність перевезення туристів різними видами транспорту.
Впровадження алгоритмів, моделей і стратегій прогнозування та планування процесів перевезення туристів дозволило збільшити обсяги перевезень на 8,7%, доходи на 7,8%, прибуток на 5,9%.
У дисертаційній роботі проведене теоретичне обгрунтування основ і практичного досвіду транспортного обслуговування туристів, що дозволило розробити теоретичні положення, нові підходи і пропозиції щодо забезпечення його ефективності на основі формування і реалізації відповідних методів, моделей і механізмів за сучасних умов господарювання.
Виконане наукове дослідження дозволяє сформулювати висновки і пропозиції теоретичного, методичного і прикладного характеру, основні з яких зводяться до наступного:
Показано, що розвиток туризму і пов’язаного із ним транспортного обслуговування є комплексною науково-прикладною задачею, яка потребує вирішення на усіх рівнях державного і господарського управління. Якість і ефективність туризму залежить від ВВП, рівня доходів на душу населення, розвитку виробничо-технічної бази відповідних підприємств туристичної інфраструктури, зовнішньоекономічних зв’язків із країнами ближнього та дальнього зарубіжжя.
Запропоновані основні заходи вдосконалення туристичної діяльності та сформульовані шляхи поліпшення транспортного обслуговування туристів за сучасних умов функціонування туристичного бізнесу на Україні.
Для забезпечення якості і ефективності транспортного обслуговування туристів запропонована системна модель вдосконалення діяльності автотранспортних підприємств, які займаються перевезеннями туристів. Модель побудована на множині задач економічного, організаційного та технологічного спрямування, які є конструктивними засобами вдосконалення діяльності транспортних підприємств.
Запропоновані критерії для оцінки якості і ефективності транспортного обслуговування туристів, впровадження яких забезпечує високі кінцеві результати функціонування транспортних підприємств, зайнятих перевезеннями туристів.
Встановлено, що економічне зростання країн дальнього зарубіжжя призвело до зменшення туристів, від’їжджаючих до цих країн. Це явище обумовлено тим, що частина туристів поєднувала туристичні поїздки з комерційною діяльністю (доставка товарів для реалізації на ринках України). Через зростання реальних доходів громадян у ряді зарубіжних країн та збільшенні цін, необхідність комерційних поїздок зменшилась. Це явище обумовлює необхідність прискореного розвитку вітчизняного виробництва, зростання реальних грошових доходів населення, розвиток туристичної діяльності та вдосконалення процесів транспортного обслуговування туристичних поїздок.
Запропоновані алгоритми і моделі логістичного управління процесами перевезень, реалізація яких забезпечує високі кінцеві результати при мінімальних витратах трудових, матеріальних і фінансових ресурсів.
Запропонована модель координації перевезень, реалізація якої у реальному середовищі забезпечує високу якість і ефективність перевезення туристів різними видами транспорту.
Запропонований організаційно-економічний механізм забезпечення ефективності транспортного обслуговування туристів.
Впровадження алгоритмів, моделей і стратегій прогнозування та планування процесів перевезення туристів дозволило збільшити обсяги перевезень на 8,7%, доходи на 7,8%, прибуток на 5,9%.