Анотація до роботи:
Лучанко О.М. Жанр контрабасового концерту в музично-історичному процесі. Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства зі спеціальності 17.00.03 – музичне мистецтво. – Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка, Львів, 2008. Дисертація присвячена проблемам формування та напрямкам еволюції контрабасового концерту в європейському музично-історичному процесі ХVIII-XX століть. Дослідження здійснювалося в контексті теорії та історії інструментального концерту як жанру парадигми вищеозначеного хронологічного періоду. Видатні представники виконавського мистецтва були водночас відомими композиторами – авторами кращих зразків жанру концерту для контрабаса з оркестром. Подаються докладні аналізи нотографічного матеріалу – від концертів В. Піхля, К. Діттерсдорфа до Л.–Е. Ларссона, Ф. Шенкера та ін. Окрема увага приділяється специфіці ігрової комунікативності партії солюючого контрабаса та втіленню ідей діалогу в інструментальній музиці ХХ-го століття (на прикладі концертів І.Жванецької та А.Ешпая). Досліджуються шляхи розвитку українського контрабасового мистецтва, увиразнюються його індивідуально-стильові риси. На основі систематизації жанрових модифікацій концерту для контрабаса з оркестром на композиційно-драматургічному та образно-семантичному рівнях пропонується періодизація його еволюційної ходи, узагальнюються спостереження стосовно ролі і значення досліджуваного жанру в процесі розвитку європейської інструментальної традиції. |