Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Юридичні науки / Кримінальне право та кримінологія, кримінально-виконавче право


Мисливий Володимир Андрійович. Злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту (кримінально-правове та кримінологічне дослідження) : дис... д-ра юрид. наук: 12.00.08 / Київський національний ун-т внутрішніх справ. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Мисливий В.А. Злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту (кримінально-правове та кримінологічне дослідження). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.08 – кримінальне право та кримінологія; кримінально-виконавче право. – Київський національний університет внутрішніх справ. – Київ, 2005.

У дисертації вперше здійснено комплексне дослідження кримінально-правових і кримінологічних проблем злочинів проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту.

З урахуванням вітчизняного і зарубіжного досвіду висунуто ряд концептуальних теоретичних та прикладних положень і висновків щодо убезпечення дорожнього руху, застосування окремих інститутів кримінального права, соціальної обумовленості кримінальної відповідальності, розроблено нову конфігурацію системи безпеки дорожнього руху.

Обґрунтовано самостійну кримінально-правову та кримінологічну характеристики цих злочинів, удосконалено систему кримінально-правових норм щодо злочинів проти безпеки руху й експлуатації транспорту. Розроблено основні засади запобігання цим злочинам на загальносоціальному, спеціально-кримінологічному та віктимологічному рівнях.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми, яка полягає у розробці вперше в Україні кримінально-правового і кримінологічного дослідження злочинів проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, що ґрунтується на основі вивчення національного та іноземного законодавства та практики його застосування. У результаті проведеного дослідження сформульовано ряд висновків, пропозицій і рекомендацій, спрямованих на досягнення поставленої мети.

1. Прийняття Кримінального кодексу України 2001 року завершило формування системи норм щодо охорони безпечного функціонування єдиної транспортної системи України. Дослідження доводить необхідність подальшого вдосконалення цього нового інституту кримінального права, поглиблення теорії та ефективності його застосування на практиці.

2. Визначення родового та видового об’єктів злочинів проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту дозволило класифікувати злочини проти безпеки дорожнього руху залежно від видів та способу злочинної діяльності суб'єктів, а також запропонувати вдосконалення їх системи.

3. Обґрунтовано самостійну кримінально-правову та кримінологічну характеристики цих злочинів, удосконалено систему кримінально-правових норм щодо злочинів проти безпеки руху й експлуатації транспорту.

4. Для поглибленого аналізу цих злочинів запропоновано використання таких універсальних, органічно пов'язаних матеріальних ознак, як небезпечна та аварійна обстановки – певних стадій їх розвитку. Актуалізовано проблему необережного співзаподіяння, усунено помилкове уявлення щодо застосування інституту крайньої необхідності; аргументовано, що доктрина кримінального права має виходити із суб'єктивно-об'єктивного ставлення у злочинах.

5. Уперше досліджено кримінологічну характеристику цих деліктів з урахуванням дорожніх пригод в Україні за останні 30 років. З'ясовано вплив на них: економічних (енергетична криза), соціальних (боротьба з пияцтвом), законодавчих (декриміналізація/криміналізація), нормативних (удосконалення правил, положень тощо), юрисдикційних (зміни адміністративних санкцій, суб'єктів їх застосування), організаційних (реформування ДАІ) та інших факторів. Зроблено висновок, що Україну, у зв'язку зі вступом у стадію "вибухового" зростання парку автомобілів, очікує зростання аварійності, якщо не вжити заходів запобігання їй.

6. Розроблено структуру злочинної поведінки у цих діяннях, її спосіб та обстановку, в яких вона конкретизується, типологічні риси особи злочинця, віктимологічні якості потерпілих і напрями їх дослідження через структуру соціальних, демографічних, рольових, психофізичних, правових та інших якостей.

7. Здійснено аналіз причин та умов вчинення цих злочинів, дослідження яких показує, що формуванню криміногенної поведінки найбільше сприяють соціальні детермінанти: зневажливе ставлення учасників дорожнього руху до безпеки дорожнього руху, керування транспортом у стані сп'яніння, застосування невідповідних прийомів керування транспортними засобами, а також вплив психофізіологічних якостей учасників дорожнього руху.

Розроблено основні засади запобігання цим злочинам на загальносоціальному, спеціально-кримінологічному та віктимологічному рівнях.

8. Для запобігання зазначеним злочинам є доцільним створення координуючого урядового центру, рішення якого були б обов'язковими для суб'єктів системи безпеки дорожнього руху. За стан аварійності мають відповідати центральні органи виконавчої влади та місцевого самоврядування. Необхідно прийняти "Національну програму забезпечення безпеки дорожнього руху" з визначенням державної системи безпеки дорожнього руху, а також реалізувати цільові регіональні, галузеві та місцеві програми безпеки дорожнього руху.

9. На законодавчому та нормативному рівні потребує забезпечення розвиток магістральної мережі, застосування передових технологій організації та систем керування дорожнім рухом, сучасних технологій контролю швидкісних режимів, удосконалення порядку діяльності та системи контролю технічного обслуговування і ремонту транспорту.

10. Вимагає розвитку матеріально-технічна база закладів освіти, що здійснюють підготовку водіїв, створення зразкових центрів навчання водіїв, удосконалення комп'ютерних тренажерів для навчання водіння, перевірки знань правил дорожнього руху в умовах, наближених до реальних, розробка типових програмних засобів і системи комп'ютерних навчальних і тестових програм для підвищення рівня кваліфікації.

11. Роз'яснювальна робота має підвищити вплив на правосвідомість, правову культуру та відповідальність учасників дорожнього руху щодо дотримання норм безпеки через розробку сучасних навчально-методичних технологій, створення спеціалізованих радіо- і телепрограм, електронних сайтів, періодичних видань, літератури та інших засобів пропаганди безпеки дорожнього руху.

12. Запобігання правопорушенням учасників дорожнього руху вимагає підвищення карального впливу законодавства за найбільш небезпечні грубі порушення правил безпеки дорожнього руху.

13. Протидія цим злочинам вимагає оснащення органів внутрішніх справ (дорожньої міліції, досудового слідства, експертних підрозділів та ін.) сучасною електронно-обчислювальною технікою і технологіями, вдосконалення підготовки кадрів. Необхідно здійснювати аналіз аварійності на дорогах, визначати місця концентрації ДТП. Потребують суттєвого зміцнення та відновлення служби безпеки дорожнього руху, скорочення яких негативно вплинуло на профілактику аварійності.

14. Вимагає нового підходу медичний добір водіїв, оснащення приладами й апаратурою для визначення психофізіологічних параметрів, здійснення постійного моніторингу і контролю стану водіїв, удосконалення системи медичної допомоги та термінового її надання, вдосконалення системи навчання водіїв, працівників дорожньої міліції, виробництво протишокових, аварійно-рятувальних засобів, навчально-методичного забезпечення для підвищення медичних знань учасників дорожнього руху, вдосконалення медико-психофізіологічної експертизи придатності водіїв.

15. Аналіз емпіричних даних щодо жертв цих діянь також визначається демографічними, рольовими, психологічними, моральними та іншими якостями, що обумовлюють за типологією позитивну, нейтральну та негативну поведінку. Мотиви такої поведінки можуть бути стійкими чи ситуативними. Віктимологічна профілактика цих порушень має бути окремим напрямком роботи з учасниками дорожнього руху.

Для єдиного регулювання суспільних відносин у цій сфері необхідно створення Залізничного, Дорожнього, Трубопровідного, Річкового та Морського кодексів, а в перспективі – Транспортного кодексу України.

Пропонується нова редакція розділу "Злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту" та пропозиції, що можуть бути враховані у Постанові Пленуму Верховного Суду України "Про практику застосування законодавства про злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту".

I. Доповнити Кримінальний Кодекс України статтею 251 такого змісту:

Стаття 251. Поняття співзаподіяння

1. Співзаподіянням у злочині є необережна спільна участь кількох суб'єктів у вчиненні діяння, що передбачає єдиний злочинний наслідок, передбачений відповідною статтею Особливої частини цього Кодексу.

2. При призначенні покарання суд враховує роль та ступінь участі кожного суб'єкта у заподіянні суспільно небезпечних наслідків, що стали спільним результатом діянь суб'єктів необережного злочину.

II. Внести зміни та доповнення до Розділу ХІ “Злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту”:

Частину 1 статті 276 “Порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного чи повітряного транспорту” викласти в такій редакції:

  1. Порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного, повітряного або магістрального трубопровідного транспорту, а також недоброякісний ремонт транспортних засобів, колій, засобів сигналізації та зв'язку особами, які відповідальні або виконують такі функції, якщо це створило небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків, –

Частину 1 статті 277 “Пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів” викласти в такій редакції:

  1. Умисне руйнування або пошкодження шляхів сполучення, споруд на них, рухомого складу або суден, засобів зв'язку чи сигналізації, а також інші дії, спрямовані на приведення зазначених предметів у непридатний для експлуатації стан, якщо це спричинило чи могло спричинити аварію поїзда, судна або порушило нормальну роботу залізничного, повітряного або водного транспорту, або створило небезпеку для життя людей чи настання інших тяжких наслідків, –

Статтю 281 “Порушення правил повітряних польотів” виключити.

Частину 1 статті 282 “Порушення правил використання повітряного простору” викласти в такій редакції:

1. Порушення правил використання повітряного простору, якщо це створило загрозу безпеці повітряних польотів, –

Статтю 285 “Неповідомлення капітаном назви свого судна при зіткненні суден” виключити.

Статтю 286 “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” доповнити частиною 4 такого змісту:

4. Заподіяння шкоди близькому родичу (одному з подружжя, брату, сестрі) тягне кримінальне переслідування лише за скаргою потерпілого.

Статтю 287 “Допуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації” викласти в такій редакції:

Допуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів, допуск до керування транспортним засобом особи, яка перебуває в стані сп'яніння або не має права на керування транспортним засобом, чи інше грубе порушення правил експлуатації транспорту, що убезпечують дорожній рух, вчинене особою, відповідальною за технічний стан або експлуатацію транспортних засобів, якщо це спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесне ушкодження, тяжке тілесне ушкодження або його смерть, –

Статтю 288 викласти в такій редакції:

Стаття 288. Порушення правил, норм і стандартів, що стосуються убезпечення дорожнього руху транспорту

Порушення правил, норм і стандартів, що стосуються убезпечення дорожнього руху транспортних засобів, вчинене особою, відповідальною за проектування, будівництво, реконструкцію, ремонт, організацію руху, утримання шляхів, вулиць, залізничних переїздів, інших шляхових споруд, або особою, яка виконує такі роботи, якщо це порушення спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесне ушкодження, тяжке тілесне ушкодження або смерть, –

карається…

Доповнити Кримінальний кодекс України такими статтями:

Стаття 2881. Залишення у небезпеці потерпілого в дорожньо-транспортній пригоді

1. Невиконання водієм, який вчинив дорожньо-транспортну пригоду або який є причетним до неї, пов’язаних з цим вимог правил дорожнього руху, якщо це потягло залишення у небезпечному для життя стані потерпілого, –

карається…

2. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, якщо вони спричинили тяжкі тілесні ушкодження або смерть потерпілого, –

караються…

Стаття 2882. Порушення правил безпеки руху або експлуатації маломірних суден

1. Порушення правил безпеки руху або експлуатації маломірного судна, що спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесне ушкодження, –

карається…

2. Ті самі діяння, якщо вони спричинили смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, –

караються…

3. Діяння, передбачені частиною першою цієї статті, якщо вони спричинили загибель кількох осіб, –

караються…

Примітка. Під маломірними судами у цій статті слід розуміти всі типи катерів, яхт, човнів, глісерів, гідромотоциклів та інших водних моторних транспортних засобів.

Стаття 289. Незаконне заволодіння транспортним засобом (передбачити у розділі VI "Злочини проти власності" цього Кодексу).

Стаття 290. Знищення, підробка або заміна номерів вузлів та агрегатів транспортного засобу (Передбачити у розділі VI "Злочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об'єднань громадян").

IIІ. У Розділі ІІ "Злочини проти життя та здоров’я особи" частину 2 статті 119 “Вбивство через необережність” викласти у такій редакції:

2. Вбивство через необережність кількох осіб або пов’язане з порушенням правил поводження зі зброєю, боєприпасами, вибуховими чи іншими джерелами, речовинами або предметами, що становлять підвищену небезпеку для оточення, –

карається позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

IV.Доповнити Розділ Х “Злочини проти безпеки виробництва” статтею 2711:

Стаття 2711. Порушення працівниками вимог законодавства про охорону праці

1. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про охорону праці працівником підприємства, установи, організації, незалежно від форм їх власності, якщо це порушення заподіяло середньої тяжкості тілесні ушкодження, –

карається...

2. Те саме діяння, якщо воно спричинило загибель людини або інші тяжкі наслідки, –

карається…

V. Доповнити Розділ ХIX "Злочини проти встановленого порядку несення військової служби (військові злочини)" статтею 4141:

Стаття 4141. Порушення правил використання зброї

1. Порушення правил пуску ракет, проведення всіх видів стрільби, вибухових робіт або вчинення інших дій зі зброєю, якщо вони спричинили потерпілому середньої тяжкості чи тяжкі тілесні ушкодження, –

карається…

2. Діяння, передбачені частиною першою або другою цієї статті, якщо вони спричинили загибель людей, –

караються…

Основні положення дисертації відображені

в таких опублікованих працях автора

1. Монографія

1. Мисливий В.А. Злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту: Монографія. – Д.: Юрид. акад. Мін-ва внутр. справ, 2004. – 380 с.

2. Підручники, науково-практичні коментарі та посібники

1. Мисливий В.А. Порушення порядку користування транспортними засобами // Кримінальне право. Особлива частина. Підручник. (Александров Ю.В., Антипов В.І., Володько М.В. та інші). – Відп. ред. Шакун В.І. – К.: НАВСУ – „Правові джерела”, 1998. – C.647-676.

2. Мисливий В.А. Порушення порядку користування транспортними засобами // Кримінальне право. Особлива частина. Підручник. (Александров Ю.В., Антипов В.І., Володько М.В. та інші). – Відп. ред. Шакун В.І. – К.: Правові джерела, 1999. – С.643-671.

3. Мисливий В.А. Коментар до ст. 77, 78 – глави I та ст. 215, 2153, 217, 2172–2174 глави X // Науково-практичний коментар Кримінального кодексу України / За ред. Я.Ю. Кондратьєва, С.С. Яценка. – К.: Юрінком, 1994. – C.227–232, 662–671.

4. Уголовный кодекс Украины: научно-практический комментарий / Под ред. Я.Ю. Кондратьева, С.С. Яценка. – К:"Фiта", 1995. –

5. Мисливий В.А. Коментар до ст. 77, 78-781 глави I та ст. 215, 2152, 217, 2172–2174 – глави X // Науково-практичний коментар Кримiнального кодексу України / За ред. В.Ф. Бойка, Я.Ю. Кондратьєва, С.С. Яценка. – К.: Юрінком, 1997. – С.275-276, 278-282, 782-788, 796-801.

6. Мысливый В.А. Комментарий к ст. 77, 78-781 главы I и ст. 215, 2152, 217, 2172–2174 главы X // Уголовный кодекс Украины: научно-практический комментарий (отв. ред. Яценко С.С., Шакун В.И.). – К.: Правові джерела, 1998. – С.300-303, 305-310, 886-892, 698-899, 902-907.

7. Мысливый В.А. Комментарий к ст. 77, 78-781 главы I и ст. 215, 2152, 217, 2172–2174 главы X // Уголовный кодекс Украины: Научно-практический комментарий / Отв. ред.: В.И. Шакун, С.С. Яценко: 5-е изд., доп. – К.: А.С.К., 1999. – С.300-303, 305-310, 884-890, 896-897, 899-905.

8. Мисливий В.А. Коментар до ст. 77, 78-781 глави I та ст. 215, 2152, 217, 2172–2174 – глави X // Науково-практичний коментар до Кримiнального кодексу України / Відп. ред.: В.Ф. Бойко та ін. 6-е вид., доп. – К.: А.С.К., 2000. – С.290 – 293, 295 – 300, 912 – 918, 923 – 924, 927 – 932.

9. Мисливий В.А. Коментар до ст. 276–292 розділу XI "Злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту" // Науково-практичний коментар до Кримінального кодексу України / За заг. ред. Гончаренка В.Г., Андрушка П.П. – К.: "Форум", 2001. – Ч.2. – С.632–540.

10. Коляда П.В., Мисливий В.А. Коментар до ст. 276–289, 291, 292 розділу XI "Злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту" // Науково-практичний коментар до Кримінального кодексу України / За заг. ред. Потебенька М.О., Гончаренка В.Г. – К.:"Форум", 2005. – Ч.3. – С.63–104.

11. Коляда П.В., Мисливий В.А. Коментар до статей 276–280 Кримінального кодексу України // Законодавство України: науково-практичні коментарі. – 2004. – № 5. – С.14–26.

12. Коляда П.В., Мисливий В.А. Коментар до статей 281–292 Кримінального кодексу України // Законодавство України: науково-практичні коментарі. – 2004. – № 6. – С.9–32.

13. Мысливый В.А. Особенности возбуждения уголовного дела по факту дорожно-транспортного происшествия. Первоначальные следственные действия // Расследование дорожно-транспортных происшествий. Справочно-методическое пособие. – РИО МВД УССР, 1989. – С.6 –94.

14. Мысливый В.А. Борьба органов внутренних дел с дорожно-транспортными преступлениями, связанными с причинением вреда пешеходам: Учеб. пособие.– К.: НИиРИО КВШ МВД СССР им. Ф.Э. Дзержинского, 1990. – 86 с.

15. Мысливый В.А. Опальченко А.Н. Уголовная ответственность за допуск к управлению транспортными средствами водителей, находящихся в состоянии опьянения: Учебное пособие. – К.: НИиРИО Украинской академии внутренних дел, 1992. – 96 с.

16. Коржанський М.Й., Мисливий В.А. Кваліфікація автотранспортних злочинів. – К.: Юрінком, 1996. – 80 с.

3. Статті у фахових наукових виданнях

1. Арутюнян Т., Галаса Д., Мисливий В. Дослідження механізму дорожньо-транспортної події в умовах недостатньої видимості // Радянське право. – 1988. – № 8. – С.25–27.

2. Мисливий В.А. Механізм злочинів проти безпеки дорожнього руху // Науковий вісник Дніпропетр. юрид. ін-ту МВС України. – Д.: Наука і освіта, 2000. – № 3 – С.280–286.

3. Мисливий В.А. Пропозиції щодо змін та доповнень діючих законів при застосуванні смертної кари // Науковий вісник Дніпропетровського юридичного інституту МВС України. – 2000. – № 1.– С.305–308.

4. Мисливий В.А. Сучасні питання розслідування та кваліфікації злочинів проти безпеки дорожнього руху // Наук. вісн. Дніпропетр. юрид. ін-ту МВС України. – Д.: Наука і освіта, 2000. – № 2. – С.193–199.

5. Мисливий В.А. Крайня необхідність як обставина, що виключає злочинність діяння у сфері дорожнього руху // Наук. вісн. Дніпропетр. юрид. ін-ту МВС України. – Д.: Наука і освіта, 2002. – № 2. – С.66–73.

6. Мисливий В.А. Кримінально-правовий захист безпеки дорожнього руху: європейський досвід // Наук. вісн. Юрид. акад. МВС. – Д.: Юрид. акад. МВС. – 2003. – № 1. – С.60–68.

7. Мисливий В.А. Удосконалення кримінально-правової охорони безпеки дорожнього руху // Вісн. Запорізьк. юрид. ін-ту. – Запоріжжя: Запорізьк. юрид. ін-ут МВС України. – 2003. – № 1. – С.203–210.

8. Мисливий В.А. Загальносоціальні заходи запобігання злочинів у сфері дорожнього руху // Наук. вісн. Юрид. акад. МВС. – Д.: Юрид. акад. МВС. – 2004. – № 4. – С.379–382.

9. Мисливий В.А. Правопорушення у сфері дорожнього руху, пов’язані з керуванням транспортними засобами у стані наркотичного сп’яніння // Наук. вісн. Юрид. акад. МВС. – Д.: Юрид. акад. МВС. – 2004. – № 2. – С.167–169.

10. Мисливий В.А. Український підручник з кримінології // Наук. вісн. Юрид. акад. МВС. – Д.: Юрид. акад. МВС. – 2003. – № 1. – С.328–332.

11. Мисливий В.А., Опальченко О.М. Відповідальність за ст. 2154 КК УРСР // Радянське право. – 1989. – № 10. – С.53–56.

12. Мисливий В.А. Суб'єктивний фактор у злочинах проти безпеки дорожнього руху // Наук. вісн. Юрид. акад. МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – 2005. – № 2. – С.316–320.

13. Мисливий В.А. Удосконалення кримінально-правової охорони безпеки дорожнього руху // Наук. вісн. Юрид. акад. МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – 2005. – № 3. – С.312–317.

14. Мисливий В.А. Оптимізація кримінально-правових норм щодо охорони безпеки дорожнього руху // Наук. вісн. Юрид. академії МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – Спецвипуск № 1. – 2005. – С.10-14.

15. Мисливий В.А. Кваліфікація злочинів проти безпеки дорожнього руху в судовій практиці // Наук. вісн. Юрид. академії МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – № 4. – 2005. – С.230–236.

16. Мисливий В.А. Запобігання аварійності, пов'язаної з наркотичним та алкогольним сп'янінням у сфері дорожнього руху // Наук. вісн. Юрид. академії МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – Спецвипуск № 2. – 2005. – С. 144-147.

17. Мисливий В.А. Реформування державтоінспекції та шляхи протидії аварійності // Наук. вісн. Юрид. академії МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – №.4. – 2005. – С. 10-14.

18. Мисливий В.А., Бабанін С.В. Діяльність слідчих органів внутрішніх справ щодо запобігання злочинам проти безпеки дорожнього руху // Наук. вісн. Юрид. академії МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – Спецвипуск № 1. – 2005. – С. 55-60.

19. Мисливий В.А., Бабанін С.В. Кримінально-правове значення стану алкогольного сп'яніння у сфері дорожнього руху // Наук. вісн. Юрид. академії МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – Спецвипуск № 2. – 2005. – С. 169-173.

20. Мисливий В.А., Тельпов О.В. Запобігання дорожньо-транспортним пригодам, пов'язаним із заподіянням шкоди неповнолітніх // Наук. вісн. Юрид. академії МВС. – Д.: Юридична академія МВС. – № 4. – 2005. – С. 288-292.

4. Статті, виступи, тези доповідей та інші роботи, які додатково

відображають наукові результати дисертації

1. Мысливый В.А. Транспортные преступления в уголовном законодательстве Украины // Проблеми боротьби зі злочинністю в Україні: тези доповідей і повідомлень на республіканській наук. конференції. 25–26.09.1992р. – К.: НАН України. Ін-тут держави і права ім. В.М. Корецького, 1992. – С.65–66.

2. Мисливий В.А. Кримінальний закон України: питання загальної частини // Концепція розвитку законодавства України. – Київ: Матер. наук.-практ. конф.. Інститут законодавства Верховної Ради України, 1996. – С.401–403.

3. Мысливый В.А., Гороховська Е.В. Уголовно-правовая ответственность за убийство по неосторожности в УК Украины и России // Науково-практична конференція, присвячена пам’яті К.Г. Федорова. 12–13 червня 1997 р. – Т.ІІ, наукові статті. – Запоріжжя: Запорізький держ. ун-тет, 1997. – С.83–87.

4. Алексерова Л., Мисливий В., Баран Р., Мігдал Е. Соціально-економічний і юридичний контроль радіаціонної безпеки пасажирів та команди повітряних перевезень // Системний аналіз в екології. - Севастополь, 1996. – С.6–7.

5. Мисливий В.А. Кримінальний закон і кримінальна відповідальність. – Матеріали наук.-практ. конференції Дніпропетровського державного університету. – Дніпропетровськ, 1998. – С.59–62.

6. Мисливий В.А., Гуславський В.С. Кримінально-правова охорона безпечної роботи транспортної системи України // Удосконалення кримінального законодавства України: Зб. наук. пр. – К.: Українська академія внутрішніх справ, 1996. – С.30–31.

7. Мисливий В.А., Клименко В.А., Мельник М.І. Удосконалення діючого кримінального законодавства і питання кодифікації прийнятих законів // Удосконалення кримінального законодавства України. Збірник наук. праць. – К.: Українська академія внутрішніх справ, 1996. – С.120 – 122.

8. Методичні рекомендації по огляду місця ДТП / За заг. ред. канд. юрид. наук О.Л. Міленіна і канд. юрид. наук, проф. Мисливого В.А. – К.: МВС України, ГУ ДАІ, НДЦ БДР. – 2002. – 62 с.