Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


Розлуцька Галина Миколаївна. Зміст шкільних підручників як фактор полікультурного виховання молодших школярів у Закарпатті (1919-1939 рр.) : дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. - Житомир, 2006.



Анотація до роботи:

Розлуцька Г.М. Зміст шкільних підручників як фактор полікультурного виховання молодших школярів у Закарпатті (1919 – 1939 рр.). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Житомирський державний педагогічний університет імені Івана Франка, Житомир, 2005.

У дисертації здійснено аналіз змісту україномовних букварів і читанок, шкільних підручників з мови, природничого циклу, історії, громадянознавства та обґрунтовано їхню роль і значення у полікультурному вихованні молодших школярів Закарпаття міжвоєнного періоду; розкрито полікультурну спрямованість змісту шкільної освіти у вітчизняній та зарубіжній теорії і практиці; з’ясовано основні чинники, що сприяли українському підручникотворенню (соціально-економічний, суспільно-політичний, культурно-освітній тощо); виявлено закономірності розвитку підручників; доповнено педагогічну теорію науковими знаннями про зміст поняття “полікультурність”; визначено можливості творчого використання історичного досвіду виховання учнів молодшого шкільного віку у сучасному полікультурному просторі України.

Основні положення дисертації оприлюднено у тринадцяти одноосібних публікаціях.

Публікації автора:

І. Монографія

1. Розлуцька Г.М. Зміст шкільних підручників як фактор полікультурного виховання молодших школярів у Закарпатті (1919 – 1939 рр.): Монографія. – Ужгород: Ґражда, 2005. – с.

ІІ. Статті у фахових виданнях

2. Розлуцька Г. Виховний потенціал змісту “Зорниці” Олександра Маркуша // Рідна школа. – 2004. - № 7-8. – С. 61.

3. Розлуцька Г. Ідеї полікультурності у змісті підручників з громадянознавства (1919 –1939 рр.) // Гуманізація навчально-виховного процесу: Зб. наук. праць. – Слов’янськ: Вид. центр СДПІ, 2004. – Вип. ХІІ. – С. 68 – 73.

4. Розлуцька Г. Ідеї полікультурності у контексті сучасного українського виховання // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія “Педагогіка. Соціальна робота”. – Ужгород, 2004. –Вип. 7. – С. 163 – 166.

5. Розлуцька Г. Використання досвіду педагогів Закарпаття у полікультурному вихованні сучасної молоді // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія “Педагогіка. Соціальна робота”. – Ужгород, 2004. – Вип. 8. – С. 164 –167.

6. Розлуцька Г. Підручники з географії Олександра Маркуша – джерело ідей полікультурного виховання школярів // Вісник Прикарпатського університету: Педагогіка.– Івано – Франківськ: Плай, 2004. – Вип. Х. – С. 118 -124.

7. Розлуцька Г. Виховні ідеї педагогів-емігрантів Закарпаття, втілені у шкільних підручниках (1919-1939рр.) // Науковий вісник Чернівецького університету: Зб. наук. праць: Педагогіка та психологія. – Чернівці: Рута, 2005. – Вип. 255. – С. 122 – 128.

8. Розлуцька Г. Полікультурне виховання дітей, позбавлених батьківської опіки // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія “Педагогіка. Соціальна робота”. – Ужгород, 2005. – Вип. 9. – С. 86 – 87.

ІІІ. Публікації в інших виданнях

9. Розлуцька Г. Реалізація принципу гуманізації навчання особистості в підручниках із природничих дисциплін Августина Волошна в міжвоєнний період // Педагогічні засади формування гуманістичних цінностей природничої освіти, її спрямованості на розвиток особистості: Зб. наук. праць. – Полтава: Полт. держ. пед. ун-т, 2003. – С. 496-499.

10. Розлуцька Г. Ідеї полікультурності в змісті “Читанок” для 2 та 3 класу Савченко О.Я. // Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість: Зб. матеріалів VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції 15-16 квітня 2004 р. У 7-ми томах. Том 1. – К.:Вид-во Європейського університету, 2004. – С. 238 – 241.

11. Розлуцька Г. Толерантність у змісті підручників для молодших школярів // Освіта Закарпаття: Науково-метод. журнал. – Ужгород, 2005. – № 1. – С. 52 – 55.